Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til grafikk så synes jeg det sier mest at de jeg har snakket med som har begge konsoller rapporterer at Ryse selv i 900p ser penere ut enn Killzone i 1080p, og det er vel det som er viktigst, at spillet ser fint ut. Så da roer jeg meg ned med tanken at oppløsning kansje ikke er det viktigste når man spiller.

Det spørs jo helt hva man spiller på av størrelse på TV-skjermer.

Lenke til kommentar

Mi meining om next gen etter at 3 av 4 konsoller er ute på markedet:

Ps4 ligger godt ann, men er forsatt litt for dyr(3500) til at eg vil kjøpe den. Når det kommer til spill(fysiske) har den flest spill(eksklusive og multispill) eg vil ha pr dags dato.

Wii U er forsatt for dyr(2500) men har bedra seg på spillfronten.

XO er alt for dyr(4000) og har for få spill til å nå opp til Wii U.

Lenke til kommentar

Xbox One hadde bedre lansering med spill en PS4 på papiret, men det er likt hos meg personlig. Men utover det så blir nok mest bra på PS4 med Infamous Second Son, DriveClub, The Order 1881 og nytt Uncharted.
Skal ikke ha TitanFall, pga det ikke har en singelplayer, skal ikke ha Kinect Sports Rivals, pga må flytte sofaen og tvbordet enda.

Ryktet (tas med en klype salt folkens) sier også at en kjent franchise fra Microsoft går F2P, om det blir neste Halo så laster jeg det ikke ned fordi jeg fordrar F2P.

Kommende spillet fra Black Tusks Studios er langt unna og vet ikke noe om det. Quantum Break er kun den tittelen jeg skaffer av det som har blitt annonsert til nå.

Til og med Wii U har mer titler i vente en Xbox One som jeg ser frem til :)

Men jeg går ikke glipp av noe som helst :)

Herlig å ha alt uansett!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

IGN har en ganske bra sammenligning av siste versjoner for COD på One og PS4

http://www.ign.com/articles/2013/12/03/call-of-duty-ghosts-next-gen-comparison?abthid=529e4858e3ac6da27a000027

Er ihvertfall ikke noe problem å se forskjellene i denne testen, håper IGN kjører mange flere av disse her,for denne var veldig godt lagt frem.

Forskjellen var overraskende klar også.

Lenke til kommentar

IGN har en ganske bra sammenligning av siste versjoner for COD på One og PS4

http://www.ign.com/articles/2013/12/03/call-of-duty-ghosts-next-gen-comparison?abthid=529e4858e3ac6da27a000027

Er ihvertfall ikke noe problem å se forskjellene i denne testen, håper IGN kjører mange flere av disse her,for denne var veldig godt lagt frem.

Bedre lykke neste gang til XO-versjonen. Ser forskjellen ganske tydelig her ja, og hadde det ikke vært for onlinebiten til XBL, så hadde jeg anbefalt andre å ikke kjøpe det til XO. Men tar man med flere faktorer som onlinebiten til de diverse konsollene, så er det på ingen måte slik at spillopplevelsen er dårlige på den ene eller andre bare pga. grafikk. Men ser ut som PS4-versjonen kommer best ut grafikkmessig på COD:G.

• Liker 2
Lenke til kommentar

1080p vinner alltid over 720p, og jo større skjerm du har jo mer ser du forskjellene. Det er ihvertfall ingen tvil for min del lenger om at alt av spill skal kjøpes til PS4 og at XBO blir en multimedia enhet og vil kun bli brukt til eksklusive spill.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

1080p vinner alltid over 720p, og jo større skjerm du har jo mer ser du forskjellene. Det er ihvertfall ingen tvil for min del lenger om at alt av spill skal kjøpes til PS4 og at XBO blir en multimedia enhet og vil kun bli brukt til eksklusive spill.

Ser du skriver du har begge konsollene, hvem av maskinene bråker minst? Og hvilken kontroller liker du best? Endret av neeeeii
Lenke til kommentar

Ser du skriver du har begge konsollene, hvem av maskinene bråker minst? Og hvilken kontroller liker du best?

I bruk så bråker viftene til PS4 litt mer en XBO. Men til multimediabruk og i standby modus så bråker XBO mer. Spesielt vifta på strømforsyningen er hørbar.

Jeg liker XBO kontrolleren best, den ligger bedre i hendene mine en PS4 sin som fortsatt føles for liten og kronglete. Men den er ekstremt forbedret en PS3 kontrolleren som er helt forferdelig i forhold synes jeg.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

I bruk så bråker viftene til PS4 litt mer en XBO. Men til multimediabruk og i standby modus så bråker XBO mer. Spesielt vifta på strømforsyningen er hørbar.

Jeg liker XBO kontrolleren best, den ligger bedre i hendene mine en PS4 sin som fortsatt føles for liten og kronglete. Men den er ekstremt forbedret en PS3 kontrolleren som er helt forferdelig i forhold synes jeg.

Okey, takk for svar! Jeg synes 360 kontrollen er ganske så god å holde i, er DS4 bedre enn den?
Lenke til kommentar

Okey, takk for svar! Jeg synes 360 kontrollen er ganske så god å holde i, er DS4 bedre enn den?

Bare hyggelig. 360 kontrolleren ligger også bedre i hendene mine en DS4. Men hvordan en kontroller oppfattes og ligger i hendene til folk er jo veldig forskjellig. Så det er godt mulig at du vil synes DS4 ligger helt perfekt i dine hender. En må nesten prøve den over en liten tid for å kjente på hvordan den er.

Problemet mitt med DS4 er at jeg føler at tomlene mine kommer til å skli av. Og jeg liker XBO sin mindre stikke da jeg kan rulle den rundt på tomlene mine på en behagelig måte. Trigger knappene på DS4 er forøvrig helt greie mekanisk sett. Men formfaktoren er ubehagelig med sin harde og skarpe plast. På XBO sine triggere så kan fingrene ligge i bue rundt triggeren som igjen gjør det så mye mer behagelig å spille under litt lengre økter.

Samt at hele DS4 kontrolleren i likhet med DS3 ikke ligger i hendene dine som med X360 og XBO kontrolleren. Men du isteden tar et grep på den, noe som ergonomisk for hendene ikke er behagelig over lengre økter.

Hva jeg mener med det skal jeg vise, gi meg et par sek så skal jeg ordne noen bilder.

Bilder:

Her ser en grepet jeg må bruker for å holde i kontrolleren og den ligger ikke i hånden men en må holde "fast" i kontrollen.

post-5372-0-79472700-1386189645_thumb.jpg

Om jeg lar kontrollen ligge i hånden på en behagelig måte så blir kontrollen alt for liten og som en ser så havner tomlene alt for langt frem.

post-5372-0-42610300-1386189652_thumb.jpg

På siden av triggerene så er det en skarp ubehagelig kant.

post-5372-0-99371600-1386189661_thumb.jpg

Her ligger XBO kontrollen i håndflaten og tommelen når frem til stikkene.

post-5372-0-86846300-1386189667_thumb.jpg

Her ser en trigger knappen som er buet for at en skal kunne ha fingeren rundt triggeren på en behagelig måte.

post-5372-0-33219600-1386189673_thumb.jpg

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gran Turismo 6 har mikrotransaksjoner. Nå forventer jeg boikotting og sinte tilstander her.

Den har en haug med biler som kommer som DLC, samtidig som det går like fort å vinne penger ingame som før, så det å kjøpe biler er ikke nødvendig, og du blir heller ikke spurt om å kjøpe penger ingame. SÅ tviler du vil se så mye boikotting og sinte tilstander. Selv kjøper jeg ikke noe GT spill før det er på ps4.

Lenke til kommentar

Gran Turismo 6 har mikrotransaksjoner. Nå forventer jeg boikotting og sinte tilstander her.

Har GT6 biler til 30-70 dollar stykket som Forza 5 har?

Dette håper jeg ikke. Stor forskjell mellom mikrotransakjoner og makrotransaksjoner. I GT6 så kan man enkelt tjene credits til dine behov, i Forza 5 må man grinde mye for å få råd. Prisene er meget forskjellige mellom Forza 4 og Forza 5 som vises her:

Forza 4 priser:

2574628-forzablog1.jpg

Forza 5 priser:

2574631-forzablog4.jpg

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...