Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig personer som enda er besatt over hvilken konsoll som er det lille steget foran grafisk? Mest sannsynlig jevner det seg gradvis ut noe det gjorde mellom 360 og Ps3. Eg kjøpe begge konsollene tidlig og det vsr ingen tvil at 360 var det lille steget foran, dette ble jevnet helt ut etter noen år.

Det blir litt annerledes denne generasjonen. Først og fremst er arkitekturen mye likere denne gangen, derfor er det enklere å sammenligne. Samtidig har utviklerne ganske nøyaktig helt lik tid på seg til å bli kjent med disse. Det hadde de ikke forrige generasjon hvor det tok tid å bli kjent med PS3 både pga vanskelig arkitektur og pga lansering 1 år etter 360. Det var grunnene til at forskjellene jevnet seg ut over tid. Denne generasjonen kan det tyde på at forskjellene ikke jevner seg ut i samme grad som forrige.

Lenke til kommentar

Man må myse og stirre ei stund for å se forskjeller, og når man oppdager forskjeller er de minimale. Ser man kjapt over ser Xbox-utgaven ut som en rikere jungel mens bildet ser mer utvasket ut på PS4. Greia han har sverdet i ser mindre hakkete ut på PS4 utgaven. Og det er på to stillbilder. Så på levende bilder ser man ikke forskjell i det hele tatt?

 

Konklusjonen til ^Th0mas^er altså at det ikke er noen forskjell på 900p og 1080p?

Viss du går innpå linken og drar fanen at og fram ser du det mye bedre.

Lenke til kommentar

Nei, det er jo åpenbart at når konsollgenerasjonen er over må grep gjøres. Forslaget har vært at man får laste ned spillene man har kjøpt DRM-fritt og uten onlinesjekk. Dermed kan man spille det utover evigheten..

Forutsetter dette at en lagrer det på konsollens harddisk som raskt fylles opp?

Hva skjer om en må frigi plass?

Lenke til kommentar

Viss du går innpå linken og drar fanen at og fram ser du det mye bedre.

Er samme stillbildene der. Morsomt å dra spaken høyre og venstre, men lite forskjell å spore. Se spesielt på tekst som burde vise stor forskjell avhengig av oppløsning, but no.

 

Forutsetter dette at en lagrer det på konsollens harddisk som raskt fylles opp?

Hva skjer om en må frigi plass?

Lagring til ekstern disk f.eks. Xbox støtter jo USB-lagringsmedier.

Lenke til kommentar

IGN har en ganske bra sammenligning av siste versjoner for COD på One og PS4

 

http://www.ign.com/articles/2013/12/03/call-of-duty-ghosts-next-gen-comparison?abthid=529e4858e3ac6da27a000027

 

 

Er ihvertfall ikke noe problem å se forskjellene i denne testen, håper IGN kjører mange flere av disse her,for denne var veldig godt lagt frem.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Når det kommer til grafikk så synes jeg det sier mest at de jeg har snakket med som har begge konsoller rapporterer at Ryse selv i 900p ser penere ut enn Killzone i 1080p, og det er vel det som er viktigst, at spillet ser fint ut. Så da roer jeg meg ned med tanken at oppløsning kansje ikke er det viktigste når man spiller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

jeg tenker ihvertfall ikke på oppløsning når jeg spiller, og det har så minimalt å si at det er bare enkelte folk som henger seg opp i at det har så mye å si

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...