Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri eid en xbox, men hatt ps2 og ps3.

 

Synes tanken bak orginale xbox one var god, men utførelsen og hvordan de forsvarte valgene sine i presse var heeeelt horribel. PS4 er ikke så sykt mye bedre, og gjorde ikke noe superspesielt og nyskapende, de bare lot MS kjøre ideen sin i grøfta og fikk gratis kred fordi de ikke gjorde det.

 

xbone hadde vært mer interessant for meg hvis det hadde vært always online, og bedre løsninger for digital deling etc. med fiber i veggen spiller det ingen rolle for meg, og jeg drar ikke på hytta for å spille tv-spill akkurat..

 

siste 1-2 årene har alle spillkjøpene mine blitt gjort digitalt. Så lenge man beholder kontoen og rettighetene til spillet er koblet mot steam, gjør det meg ingenting at jeg ikke har et cover som står og støver i stua. sykt komfy å kjøpe spill på telefonen også, når de har tilbud. kan innrømme at jeg tidligere i livet kanskje har lasted ned ett og annet spill på tvilsomt vis, men de jeg har brukt tid på har jeg kjøpt på steam, rett og slett fordi det er en mer comfy løsning for meg å samle alle på steam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

enig i den...

skjønner ikke hvorfor folk synes det er greit og streame film, tv-serier og musikk.

eller kjøpe og laste det ned digitalt. (noe jeg tror de fleste gjør idag, også de som suttrer over at spill er på vei til å bli det samme).. kjøpe spill på mobilen er helt greit, du får ikke en fysiskpakke når du gjør det.

 

men me engang det er snakk om konsollspill så blir det et suttrekor uten like..

 

jeg ser ikke problemet med at det er DRM og digitalt, hvorfor synes noen av dere det?

hvis man ikke har internett så ser jeg problemet, men hvis vi ser bort i fra det.

er det pga. penger, at dere må betale fullpris for noe som er verdt det?

er dere ikke glad i hobbien deres, at dere vil støtte den?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

enig i den...

skjønner ikke hvorfor folk synes det er greit og streame film, tv-serier og musikk.

eller kjøpe og laste det ned digitalt. (noe jeg tror de fleste gjør idag, også de som suttrer over at spill er på vei til å bli det samme).. kjøpe spill på mobilen er helt greit, du får ikke en fysiskpakke når du gjør det.

 

men me engang det er snakk om konsollspill så blir det et suttrekor uten like..

 

jeg ser ikke problemet med at det er DRM og digitalt, hvorfor synes noen av dere det?

hvis man ikke har internett så ser jeg problemet, men hvis vi ser bort i fra det.

er det pga. penger, at dere må betale fullpris for noe som er verdt det?

er dere ikke glad i hobbien deres, at dere vil støtte den?

Jeg var for Xbox One slik den var originalt, det eneste problemet var at den ikke gav gamere noen skikkelige fordeler. Netflix synes jeg er verdt pengene fordi den gir deg mye innhold til en billig penge. Steam har sinnsyke priser. Problemet var at ms ikke klarte å få frem fordelene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

sant nok det, men de fikk jo egentlig ikke en sjangse til å vise det heller...

men regner nok med at dette vil komme tilbake, enten i Xbox One syklusen eller eventuelt neste Xbox.

Sony hadde garantert en lignende løsning, men gjorde det lurt med å holde kjeft haha

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for Xbox One men er det veldig stor forskjell på grafikken og ytelsen mellom PS4 og X1?

Hvem konsoll er best hvis jeg skal ha den beste grafikken og ytelsen?

Alt tyder på at du da skal gå for PS4, men forskjellen er nok ikke så enormt store.

 

Jeg ville heller sett på de eksklusive titlene som kan komme framover enn ren ytelse. Ikke bare tenk på de som er annonsert, men tenk på utviklerne og hva de kan komme til å lage de neste 7-8 årene.

Lenke til kommentar

Microsoft sitt ønske om en digital konsoll gikk bare i favør til dem.

 

DRM-en til Microsoft er omtrent umulig å forsvare. Heldigvis forstod folk dette. Det blir som å betale 4000 kr for en boks som lar deg leie spill fra Microsoft, som igjen koster deg et fast beløp i måneden.

Det stemmer 100%, vel, hvis du ser bort i fra samtlige fordelene! For meg ble Xbox One en kjipere konsoll da always-on-løsningen forsvant.

 

skjønner ikke den tankegangen der... den er så avleggs, fysisk er ut, og du eier like mye det digitale.

den orginale visjonen til MS hadde vært genial..

Jepp! Visjonen til MS var awesome!

 

 

Om du eier det digitale, hvorfor kan du ikke selge, gi bort eller bytte det?

 

Alt jeg kjøpte digitalt til den første Xbox som kom ut har sluttet å fungere for lenge siden, fordi Microsoft stenger eldre konsoller. På lik linje blir de en dag også å stenge Xbox 360, og du vil ikke ha mulighet til å laste ned ditt digitale innhold mer. Det blir forøvrig det samme som selskaper som stenger MMO-spill fordi de ikke ønsker å opprettholde spillene mer.

Det var annonsert løsninger for salg/innbytte av spill. Enten til en online spillbutikk (som at du vandrer

innom din lokale Game-sjappe og bytter inn ei brukt plastplate), eller til venner på Xbox Live.

 

Microsoft sa at de så på en løsning hvor eldre titler skulle "frigies" så de ikke lenger trengte noen always-on-løsning for å fungere.

 

 

 

Family sharing hadde ikke blitt slik du håper. Ikke snakk om at Microsoft hadde latt alle dele digitale spill i hytt og pine. De hadde tapt for mye penger på det. Steam kom med dette, og som forventet var det ikke i nærheten av det alle trodde det ville bli.

 

Dessuten kan de fremdeles gjøre dette med digitale spill, noe de velger å ikke gjøre.

Family sharing skulle blitt NØYAKTIG som forespeilet og som bekreftet av en lang rekke høvdinger i Microsoft, i intervjuer, på Xbox.com, på Xbox og Xbox Support på Twitter og så videre, og så videre.

Du kunne ikke dele i "hytt og pine", men med 10 utvalgte venner, som er tilstrekkelig for meg. De hadde tapt akkurat like lite på det som at du i dag kan ta plata med Forza 5 og låne til en kompis. Du lager et problem hvor det ikke eksisterer. At Steam har valgt en kjip løsning får stå på deres kappe.

 

De kan absolutt 100% garantert IKKE gjøre det så lenge gutter i konfirmasjonsalder whiner som småjenter på Bieber-konsert straks MS nevner "alyways online". Og misforstå ikke, løsningen med spilldeling kan bare fungere om konsollen tar turen online iblant. For meg var det ikke noen dealbreaker, men så er jeg ikke i konfirmasjonsalder heller ;)

 

Påtvinge drm og i tillegg dårlig kommunikasjon om hvordan systemet skulle fungere kan MS bare takke seg selv for. Men å ha en maskin som slutter å fungere om man ikke har Internett virker veldig banalt spør du meg.

Dårlig kommunikasjon er det kun spillmedia og fjortenåringer som har skylden for. MS kom til slutt i en situasjon der det ikke spilte noen rolle hva de sa. De kunne sagt at konsollen hadde blitt gratis og folk ville likevel whinet om at Xbox One må være alltid online. Jeg er enig i at E3-pressekonferansen kunne formidlet fordelene bedre, men reaksjonene tok meg på senga og sikkert MS også. Steam funker også dårlig etter en tid uten internett...

 

I tiden etter E3 var det kompiser av meg som syntes Xbox One var så kjip pga. DRM. Og det er oppegående spill- og teknologiinteresserte folk som (i likhet med de fleste har jeg inntrykk av) bare leste overskrifter og skummet ingressen. Da jeg forklarte hva fordelene med always online var snudde stemningen tvert og syntes det hørtes nytt og spennende ut, og en god løsning. Men så snakker vi om folk som ikke trenger å spare ukepenger og ta bussen til kjøpesenteret for å kjøpe en plast-frisbee med siste CoD på. Jeg vil se et spill jeg synes er kult, oppgi noen tall fra VISA-kortet, laste ned og spille med en gang. Ser ikke for meg at jeg blir å kjøpe noe som helst på plastplate mer, med unntak av BluRay-plater som gave til mine foreldre.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Dårlig kommunikasjon er det kun spillmedia og fjortenåringer som har skylden for. MS kom til slutt i en situasjon der det ikke spilte noen rolle hva de sa. De kunne sagt at konsollen hadde blitt gratis og folk ville likevel whinet om at Xbox One må være alltid online.

Er det én ting som er helt sikkert så er det at man ikke kan skylde på mottakerne for dårlig kommunikasjon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det én ting som er helt sikkert så er det at man ikke kan skylde på mottakerne for dårlig kommunikasjon.

På E3, hell yes, da var ansvaret utelukkende MS, men i etterkant var folk så døve at det er imponerende at de klarer å puste for egen maskin. MS svarte og svarte, i intervjuer, sosiale medier, og lagde til og med et eget nettsted på xbox.com som i detalj forklarte hvordan det skulle fungere. Likevel er det masse folk, selv i dag, som fortsatt ikke har fått det med seg. Jeg så at de prøvde hardt å kommunisere fordelene, de fleste andre så visst bare "Always Online, Raaage!!!".

Lenke til kommentar

SNIP

 

I tiden etter E3 var det kompiser av meg som syntes Xbox One var så kjip pga. DRM. Og det er oppegående spill- og teknologiinteresserte folk som (i likhet med de fleste har jeg inntrykk av) bare leste overskrifter og skummet ingressen. Da jeg forklarte hva fordelene med always online var snudde stemningen tvert og syntes det hørtes nytt og spennende ut, og en god løsning. Men så snakker vi om folk som ikke trenger å spare ukepenger og ta bussen til kjøpesenteret for å kjøpe en plast-frisbee med siste CoD på. Jeg vil se et spill jeg synes er kult, oppgi noen tall fra VISA-kortet, laste ned og spille med en gang. Ser ikke for meg at jeg blir å kjøpe noe som helst på plastplate mer, med unntak av BluRay-plater som gave til mine foreldre.

 

 

Helt enig.

 

Grunnen til at man lastet ned musikk før spotify etc var jo nettopp fordi det var en smidigere løsning. Så ble spotify enda smidigere og fikk penger av meg med en eneste gang. skapte betalkonto uten å teste engang, akkurat det jeg ville ha. På som å kjøpe ett spill på steam er den smidigste løsningen for meg. Slippe å gå i butikken, få spillet på få minutter (100mb fiber ftw) og spille. helt konge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fremtiden uten tvil, vi er bare ikke klare for den Heeeelt enda, noen få er, men langt fra alle.

 

Hvorfor det? Hvorfor skal jeg være mer klar om 20 år til å miste mine rettigheter til å gjøre som jeg vil med det jeg kjøper? Om ikke folk finner seg i det, så er det ikke fremtiden. Microsoft trodde det var fremtiden, men ingen ville ha det. Og det har ingenting med netthastigheter å gjøre. Flere av de som hatet DRM-en til Microsoft hadde lynraske linjer, så det var aldri poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På E3, hell yes, da var ansvaret utelukkende MS, men i etterkant var folk så døve at det er imponerende at de klarer å puste for egen maskin. MS svarte og svarte, i intervjuer, sosiale medier, og lagde til og med et eget nettsted på xbox.com som i detalj forklarte hvordan det skulle fungere. Likevel er det masse folk, selv i dag, som fortsatt ikke har fått det med seg. Jeg så at de prøvde hardt å kommunisere fordelene, de fleste andre så visst bare "Always Online, Raaage!!!".

 

Ja, og det de la ut på Xbox.com om hvordan det ble å fungere var bare latterlig dårlig, og heldigvis var de fleste enige om dette.

Lenke til kommentar

På E3, hell yes, da var ansvaret utelukkende MS, men i etterkant var folk så døve at det er imponerende at de klarer å puste for egen maskin. MS svarte og svarte, i intervjuer, sosiale medier, og lagde til og med et eget nettsted på xbox.com som i detalj forklarte hvordan det skulle fungere. Likevel er det masse folk, selv i dag, som fortsatt ikke har fått det med seg. Jeg så at de prøvde hardt å kommunisere fordelene, de fleste andre så visst bare "Always Online, Raaage!!!".

 

Det er ganske opplagt at folk blir forbannet.

 

Digital deling, eller ikke. Alt Microsoft hadde å tilby var en leiekonsoll til 4000 kr, som igjen lot deg leie lisenser som du kunne få spille mot deres tillatelse. I tillegg ville Xbox Gold vært obligatorisk. Konsoller har et økosystem som tilsier at de etterhvert blir å dø ut. Den første konsollen gjorde det, og Xbox 360 vil gjøre etterhvert. Det gjør forsåvidt ingenting, fordi de fysiske spillene hadde aldri DRM. Med Xbox One vil saken være noe helt annet. Da ville man mistet alt når Microsoft sier at nok er nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi vet vel ikke alle detaljer rundt dette, en stor fordel med "gamle DRM" er f.eks family sharing.

 

For mange så holder det med å leie spill, en stor andel av folk jeg kjenner spiller gjennom et spill for og så aldri røre det igjen, ser bare hvor populært det er med leie musikk/filmer/tvserier.

For folk som vil ha mer eierskap/ spill i hylla så er dette såklart en dårlig løsning.

 

Mulighet for å sette Xboxen i offline modus for å slippe 24timerssjekken, eller et valg under oppsett der du fikk valget:

1: digital only, med family sharing osv

2: sånn som med xbox360

 

Både PS4 og Xbox One kan aldri konkurrere med prisene på steam desverre så lenge di har monopol på sitt market.

 

Om digital deling blir en realitet så er det ingen hemmelighet at utgivere vil tape en haug med penger.

 

Men for all del, de må gjerne innføre dette, så trenger jeg aldri mer å betale for spill.

Lenke til kommentar

Som saagt så vet vi ikke alle detaljer rundt family sharing, er vel fornuftig og tro at du kunne låne det bort til en venn bare, og du da ikke hadde tilgang til å spille det selv. Dette virker for meg som en god løsning.

 

Du skriver også at digitale spill ikke kan selges videre, og ja det stemmer til PS3 og Xbox 360, men microsoft hadde en plan med videresalg av digitale Xbox One spill, og etter alt jeg vet så har di en plan om dette enda.

 

Det var aldri snakk om å selge ditt digitale innhold.

 

Det var snakk om at du kunne gi hvert spill til ÉN person, og da var spillet stuck med dem for evig og alltid. Hvorfor tror du de hadde krav om å være venner på Xbox Live i minst 30 dager før denne funksjonen kunne fungere? Det var for å forhindre salg.

Lenke til kommentar

så du kjøper fortsatt, film, tv og musikk fysisk, null nix digitalt?

get with the program... det er framtiden, digitalt

 

digitalt og DRM hadde gangnet oss alle, ingen brukt salg, billig salg eller bytting, mer penger til de som fortjener det til å lage nye bra spill, har ikke du råd til det, buhu for deg

 

Om du tror det er fremtiden, så kjøp digitalt. Alt du gjør er å leie lisenser som forsvinner den dagen selskapet drar ut pluggen.

 

Om Steam eller Origin ønsker det, så kan de legge ned på dagen. Det samme kan online-tjenstene til Sony og Microsoft.

Lenke til kommentar

Jeg tror du også Thomas forstår at tiden er ute for den utdaterte modellen med fysisk media, for Xbox one ble digitalt utsatt på grunn av hylekoret(noe jeg mener var en ren feil av Microsoft), men det kommer igjen neste generasjon. Og da vil det vil være færre som ikke kan se fordelene ved heldigitalt.

 

Petterpann her er ett godt eksempel på de personene som ikke forstår det, han tror det ikke er DRM på fysisk media. Han er jo ikke alene som vi så, men det kan ikke være så mange igjen av de.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...