Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Bare sånn i tilfelle noen her misforstår: Videoen er laget på spøk. Kinect-kameraet overvåker ikke hva du sier i stua di så du kan kjefte så mye mot skjermen som du bare ønsker. Hvis du derimot tar opp og publiserer videoer med støtende ordbruk kan du få reaksjoner ja, akkurat som Twitch som ble mugne på Playroom-appen til PS4.. ;)

 

jo som du ser så er det in game, som sier bad language, alle xbox one spill har en form for stemmestyring.

det er ikke en spøk, du kan prøve selv hvis du har spillet.

 

han som du styrer der, kan du gi voice commands fra, derfor i spillet hvis man banner får man gultkort.

det har ingenting med xboxen å gjøre, men de som har laget spillet.

 

det er som i virkeligheten hvis man banner på banen..

Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over hvor skakkjørt Microsoft har gjort seg i kampen mot PS4. Først prøver de å frarøve oss eierskapet til de fysiske spillene vi kjøper, dropper indiespill, og prioriterer heller TV og multimediafunksjoner over spill. I tillegg prøvde de å kreve at vi skulle sjekke inn hver 24. time, som om vi var kriminelle.

 

Så greier de å lage en stygg, stor og relativt svak VHS-lignende boks, som har en ekstern strømforsyning som er like stor som en halv PS4, som i tillegg er DYRERE. Skjermkortet er langt nede i budsjettklassen om man sammenligner med PC-skjermkort, mens PS4 sitt er i øvre middelklasse. Man kan si hva man vil, men det er ingenting som skriker neste generasjon med Xbox One. Selv CoD Ghosts sin 8 år gamle grafikkmotor må kjøres i 720p, mens PS4 klarer 1080p. Det samme gjelder Assassins Creed Black Flag. For guds skyld, spillet var ment til PS3 og Xbox 360. Xbone klarer ikke full HD her heller. Dette har forekommet i alle multiplattformspill til nå. Ikke klarer de å legge seg flate, eller komme med noe som kan kompensere for dårligere maskinvare. Neida, svaret er POWER OF THE CLOUD, som selvfølgelig er en god skrøne. Men om det hadde fungert, så ville uansett konsollen ha krevd nettilkobling 24/7, og da er vi tilbake til start. Da kunne jeg like gjerne betalt for en streamingtjeneste som OnLive.

 

Og hvorfor tar det meg 30 sekunder å installere Black Flag på PS4, mens det tar over 10 minutter på Xbox One? Hvorfor er det slik på nesten alle spill?

 

Sony fortsetter å gi oss gratisspill for PS+, mens Microsoft bruker det som en betalingsvegg for at vi skal ha tilgang til applikasjonene som er gratis å bruke på alle andre systemer.

 

Deretter fjerner de alt dette til fordel for å bli bedre mot kundene sine. Det måtte selvfølgelig et helvettes kalas til for å få det fikset, men allikevel.

 

Så kommer de eksklusive spillene som er proppet full av makrotransaksjoner. Det holder ikke å betale 500 kr for spillet, nei. Vil du kjøre den beste bilen i Forza 5, så pung ut med kontanter. Vi har nemlig laget spillet slik at du må kjøre 500 race for å få råd til den. For å gjøre det verre er antall biler og baner halvert fra Forza 4. Det samme gjelder forøvrig Ryse. Latterlig.

 

Jeg kan godt fortsette, men det gidder jeg ikke. Det overrasker meg faktisk at denne konsollen ikke selger på nivået med Wii U. Det eneste som redder Xbox One er en veldig godt etablert fase med fanboys som ville kjøpt den, uansett hva.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

du er tydligvis en som bare se på specs og ikke har prøvd et Xbox One

det du må forstå er at ikke alle er sykelig opptatt av at det må være den kraftigste konsollen.

 

siden folk kjøper Xbone, så må det være noe annet folk er opptatt av, i følge din logikk ville jo ingen ha kjøpt xbone

 

og det er mange hull i ranten din, du liker å hate bare for å hate

 

siden du er så opptatt av specs.. tror du virkelig at det er hardwaren sin feil at Ghosts eller AC4 kjører 720p? når de også gjør det på 360 uten en veldig stor visuelt hopp.

men så er det Ryse på Xbox one?

 

ikke spill dum..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

du er tydligvis en som bare se på specs og ikke har prøvd et Xbox One

det du må forstå er at ikke alle er sykelig opptatt av at det må være den kraftigste konsollen.

 

siden folk kjøper Xbone, så må det være noe annet folk er opptatt av, i følge din logikk ville jo ingen ha kjøpt xbone

 

og det er mange hull i ranten din, du liker å hate bare for å hate

 

Xbox har alltid vært en spillkonsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

og det er den fortsatt

du snakker jo som det er like stor ytelsesforskjellen mellom XBone og PS4 som det er mellom Wii og 360/Ps3, det er jo helt lattelig, ytelses forskjellen er minimal og det ser man på killzone og Ryse

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Jeg er overrasket over hvor skakkjørt Microsoft har gjort seg i kampen mot PS4. Først prøver de å frarøve oss eierskapet til de fysiske spillene vi kjøper, dropper indiespill, og prioriterer heller TV og multimediafunksjoner over spill. I tillegg prøvde de å kreve at vi skulle sjekke inn hver 24. time, som om vi var kriminelle.

 

Så greier de å lage en stygg, stor og relativt svak VHS-lignende boks, som har en ekstern strømforsyning som er like stor som en halv PS4, som i tillegg er DYRERE. Skjermkortet er langt nede i budsjettklassen om man sammenligner med PC-skjermkort, mens PS4 sitt er i øvre middelklasse. Man kan si hva man vil, men det er ingenting som skriker neste generasjon med Xbox One. Selv CoD Ghosts sin 8 år gamle grafikkmotor må kjøres i 720p, mens PS4 klarer 1080p. Det samme gjelder Assassins Creed Black Flag. For guds skyld, spillet var ment til PS3 og Xbox 360. Xbone klarer ikke full HD her heller. Dette har forekommet i alle multiplattformspill til nå. Ikke klarer de å legge seg flate, eller komme med noe som kan kompensere for dårligere maskinvare. Neida, svaret er POWER OF THE CLOUD, som selvfølgelig er en god skrøne. Men om det hadde fungert, så ville uansett konsollen ha krevd nettilkobling 24/7, og da er vi tilbake til start. Da kunne jeg like gjerne betalt for en streamingtjeneste som OnLive.

 

Og hvorfor tar det meg 30 sekunder å installere Black Flag på PS4, mens det tar over 10 minutter på Xbox One? Hvorfor er det slik på nesten alle spill?

 

Sony fortsetter å gi oss gratisspill for PS+, mens Microsoft bruker det som en betalingsvegg for at vi skal ha tilgang til applikasjonene som er gratis å bruke på alle andre systemer.

 

Deretter fjerner de alt dette til fordel for å bli bedre mot kundene sine. Det måtte selvfølgelig et helvettes kalas til for å få det fikset, men allikevel.

 

Så kommer de eksklusive spillene som er proppet full av makrotransaksjoner. Det holder ikke å betale 500 kr for spillet, nei. Vil du kjøre den beste bilen i Forza 5, så pung ut med kontanter. Vi har nemlig laget spillet slik at du må kjøre 500 race for å få råd til den. For å gjøre det verre er antall biler og baner halvert fra Forza 4. Det samme gjelder forøvrig Ryse. Latterlig.

 

Jeg kan godt fortsette, men det gidder jeg ikke. Det overrasker meg faktisk at denne konsollen ikke selger på nivået med Wii U. Det eneste som redder Xbox One er en veldig godt etablert fase med fanboys som ville kjøpt den, uansett hva.

WOW! Her var det mye tullsnakk.

 

1: Frarøve eierskap siden microsoft vil pushe digitalt istedenfor fysisk, litt på samme måte som steam frarøver eierskap?

2: Microsoft har aldri droppet indie spill til Xbox One

3: Den 24timer sjekken var en del av DRM for å sjekke at du har gyldig spill, hadde det ikke vært for denne kunne jeg kjøpt et spill å delt med alle i hele norge, ser du virkelig ikke problemet her?

4: Hvordan Xbox One ser ut er en smaksak, syns også den er stor, men hva gjør det? den settes i tv benken og står der, er ikke akuratt noe som trengs å gå tur med, at den er såpass stor har veldig mye med den gode kjøleløsningen, Xbox One er nesten lydløs.

5: Sammenlignes komponentkostnader så er Xbox One dyrere enn PS4.

6: Skjermkortet til PS4 er også dårlig i forhold til PC.

7: Gamle spillmotorer krever mer råkraft, er nok derfor f.eks COD Ghost er 1080p (ikke konstant fps) til PS4 men 720p til Xbox One (konstant 60fps). Ta heller sammenligner med spill som er optimalisert for konsollene, Killzone VS Ryse/Forza.

8: Når det gjelder installasjonstider så har nok PS4 er blanding av spill fra disk mens den installeres, mens Xbox One må installere en viss menge data før den er klar. Ikke tro det er pga PS4 har raskere skjermkort at installasjonen går fortere. For di som kjøper spill digitalt så er nok spillet klart før på Xbox One siden xbox live enda er raskere enn psn.

9: Microsoft skal også fortsette å gi gratisspill til Xbox One.

10: Tror du det er microsoft som pålegger Turn 10/Crytec til å ha microtransaksjoner? Er da også microtransaksjoner på PS4 spill.

 

For meg så er Xbox One mye mer nextgen enn PS4, da jeg syns PS4 bare er en hardware oppgradering fra PS3.

Jeg skal også kjøpe en PS4, men ikke før det kommer noen interesante spill.

 

Tror du virkelig bør finne deg andre nyhetskilder enn neogaf.

Men ja, gjerne fortsett med dine fantastiske påstander :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft sitt ønske om en digital konsoll gikk bare i favør til dem.

 

DRM-en til Microsoft er omtrent umulig å forsvare. Heldigvis forstod folk dette. Det blir som å betale 4000 kr for en boks som lar deg leie spill fra Microsoft, som igjen koster deg et fast beløp i måneden.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Steam frarøver deg det fysiske eierskapet, men deres DRM er noe som skaper fordeler for kundene. Om Microsoft vil la oss leie spillene deres, så forventer jeg å få konsollen gratis, og like gode tilbud som de har på Steam. De to siste spillene jeg kjøpte var Batman Arkham City og Deus Ex HR, og jeg betalte 20 kr per spill.

 

Dessuten, om jeg ikke liker DRM, så laster jeg ned spill fra GoG, eller kjøper spillene utenom Steam. Er er ekstremt mange PC-spill som ikke har dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

skjønner ikke den tankegangen der... den er så avleggs, fysisk er ut, og du eier like mye det digitale.

den orginale visjonen til MS hadde vært genial..

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Microsoft sitt ønske om en digital konsoll gikk bare i favør til dem.

 

DRM-en til Microsoft er omtrent umulig å forsvare. Heldigvis forstod folk dette. Det blir som å betale 4000 kr for en boks som lar deg leie spill fra Microsoft, som igjen koster deg et fast beløp i måneden.

Vi vet vel ikke alle detaljer rundt dette, en stor fordel med "gamle DRM" er f.eks family sharing.

 

For mange så holder det med å leie spill, en stor andel av folk jeg kjenner spiller gjennom et spill for og så aldri røre det igjen, ser bare hvor populært det er med leie musikk/filmer/tvserier.

For folk som vil ha mer eierskap/ spill i hylla så er dette såklart en dårlig løsning.

 

Mulighet for å sette Xboxen i offline modus for å slippe 24timerssjekken, eller et valg under oppsett der du fikk valget:

1: digital only, med family sharing osv

2: sånn som med xbox360

 

Både PS4 og Xbox One kan aldri konkurrere med prisene på steam desverre så lenge di har monopol på sitt market.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

skjønner ikke den tankegangen der... den er så avleggs, fysisk er ut, og du eier like mye det digitale.

den orginale visjonen til MS hadde vært genial..

 

Om du eier det digitale, hvorfor kan du ikke selge, gi bort eller bytte det?

 

Alt jeg kjøpte digitalt til den første Xbox som kom ut har sluttet å fungere for lenge siden, fordi Microsoft stenger eldre konsoller. På lik linje blir de en dag også å stenge Xbox 360, og du vil ikke ha mulighet til å laste ned ditt digitale innhold mer. Det blir forøvrig det samme som selskaper som stenger MMO-spill fordi de ikke ønsker å opprettholde spillene mer.

Lenke til kommentar

Vi vet vel ikke alle detaljer rundt dette, en stor fordel med "gamle DRM" er f.eks family sharing.

 

For mange så holder det med å leie spill, en stor andel av folk jeg kjenner spiller gjennom et spill for og så aldri røre det igjen, ser bare hvor populært det er med leie musikk/filmer/tvserier.

For folk som vil ha mer eierskap/ spill i hylla så er dette såklart en dårlig løsning.

 

Mulighet for å sette Xboxen i offline modus for å slippe 24timerssjekken, eller et valg under oppsett der du fikk valget:

1: digital only, med family sharing osv

2: sånn som med xbox360

 

Family sharing hadde ikke blitt slik du håper. Ikke snakk om at Microsoft hadde latt alle dele digitale spill i hytt og pine. De hadde tapt for mye penger på det. Steam kom med dette, og som forventet var det ikke i nærheten av det alle trodde det ville bli.

 

Dessuten kan de fremdeles gjøre dette med digitale spill, noe de velger å ikke gjøre.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

Family sharing hadde ikke blitt slik du håper. Ikke snakk om at Microsoft hadde latt alle dele digitale spill i hytt og pine. De hadde tapt for mye penger på det. Steam kom med dette, og som forventet var det ikke i nærheten av det alle trodde det ville bli.

 

Dessuten kan de fremdeles gjøre dette med digitale spill, noe de velger å ikke gjøre.

Som saagt så vet vi ikke alle detaljer rundt family sharing, er vel fornuftig og tro at du kunne låne det bort til en venn bare, og du da ikke hadde tilgang til å spille det selv. Dette virker for meg som en god løsning.

 

Du skriver også at digitale spill ikke kan selges videre, og ja det stemmer til PS3 og Xbox 360, men microsoft hadde en plan med videresalg av digitale Xbox One spill, og etter alt jeg vet så har di en plan om dette enda.

Endret av Booz
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

så du kjøper fortsatt, film, tv og musikk fysisk, null nix digitalt?

get with the program... det er framtiden, digitalt

 

digitalt og DRM hadde gangnet oss alle, ingen brukt salg, billig salg eller bytting, mer penger til de som fortjener det til å lage nye bra spill, har ikke du råd til det, buhu for deg

Lenke til kommentar

Jøss. Så du kjøper ikke tv fysisk? Bare digitale tv'er? Hvordan fungerer det? Bare eg som kjøper filmer fysisk enda da sikkert.

 

DRM hadde gagnet oss alle, latterlig påstand, ja det synes eg. Buhu for deg. Skjønner du hvor eg vil?

Slutt å spill så dum, du forstår vel at han mener tv-serier?

Endret av Booz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...