Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Hadde egentlig bestemt meg for Xbox One men er det veldig stor forskjell på grafikken og ytelsen mellom PS4 og X1?

Hvem konsoll er best hvis jeg skal ha den beste grafikken og ytelsen?

CD Project Red kan egentlig si hva de vil. Det er ingen hemmelighet at de har et godt samarbeid med Microsoft. The Witcher 2 var blant annet eksklusivt til Xbox 360.

Veldig mange utviklere har kommet ut og sagt at PS4 har en klar ytelse over Xbox One.

Assassins Creed Black Flag er 900p på Xbox One, 1080p på PS4.

CoD Ghosts er 720p på Xbox One, 1080p på PS4.

BF4 er 720p på Xbox One, 900p på PS4, i tillegg til mer stabil FPS under krevende situasjoner på PS4.

I tillegg er installasjonstiden på mange spill til Xbox One tidoblet i forhold til PS4.

Holder for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CD Project Red kan egentlig si hva de vil. Det er ingen hemmelighet at de har et godt samarbeid med Microsoft. The Witcher 2 var blant annet eksklusivt til Xbox 360.

Veldig mange utviklere har kommet ut og sagt at PS4 har en klar ytelse over Xbox One.

BF4 er 720p på Xbox One, 900p på PS4, i tillegg til mer stabil FPS under krevende situasjoner på PS4.

I tillegg er installasjonstiden på mange spill til Xbox One tidoblet i forhold til PS4.

Holder for min del.

Takk for et fint svar! :) Har du PS4 eller X1?
Lenke til kommentar

Holder for min del.

Hvem har gått ut og sagt PS4 har klart bedre ytelse, husker før konsollene kom ut da var det bare anonyme utviklere.

Har ikke hørt noe mer etter lansering, i tillegg har John Carmac (ID software), Shinji Mikami (resident evil) Keiji Inafune (megaman) sagt det ikke er noen spesiell forsjell i ytelse.

Edit: du vet at CD Project Red har utviklet spill til PS3? Hvertfall Jakub Szamalek

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Hvem har gått ut og sagt PS4 har klart bedre ytelse, husker før konsollene kom ut da var det bare anonyme utviklere.

Har ikke hørt noe mer etter lansering, i tillegg har John Carmac (ID software), Shinji Mikami (resident evil) Keiji Inafune (megaman) sagt det ikke er noen spesiell forsjell i ytelse.

Produsenten av CoD Ghosts, Mark Rubin har sagt det. Han sa ordrett at det var upresist av Carmac å mene at konsollene var lik i ytelse. Skaperen av Just Cause, Christofer Sundberg som for øyeblikket jobber med Mad Max til PS4 og Xbox One sa noe lignende på Twitter. Skaperen av People Can Fly, Adrian Chmielarz skrev på Twitter at PS4 er rundt 50% kraftigere. I tillegg skrev han i samme tweet at alle spillutviklere han kjenner sier det samme. Bare Google om du er i tvil.

De nevner ikke navn, men Edge har vært i kontakt med utviklere som også mener at PS4 er 50% kraftigere. Her er artikkelen. http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

Ikke vet jeg. Vi kan ikke akkurat komme og si at det ikke kan bevises. Med lavere oppløsning i omtrent alle multiplateformspill viser Xbox One en klar flaskehals rett ut av boksen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Produsenten av CoD Ghosts, Mark Rubin har sagt det. Han sa ordrett at det var upresist av Carmac å mene at konsollene var lik i ytelse. Skaperen av Just Cause, Christofer Sundberg som for øyeblikket jobber med Mad Max til PS4 og Xbox One sa noe lignende på Twitter. Skaperen av People Can Fly, Adrian Chmielarz skrev på Twitter at PS4 er rundt 50% kraftigere. I tillegg skrev han i samme tweet at alle spillutviklere han kjenner sier det samme. Bare Google om du er i tvil.

De nevner ikke navn, men Edge har vært i kontakt med utviklere som også mener at PS4 er 50% kraftigere. Her er artikkelen. http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

Ikke vet jeg. Vi kan ikke akkurat komme og si at det ikke kan bevises. Med lavere oppløsning i omtrent alle multiplateformspill viser Xbox One en klar flaskehals rett ut av boksen.

Adrian Chmielarz utvikler ikke noen spill til Xbox One engang, og noen spillutviklere han kjenner påstår noe, ikke akuratt noe å stole blindt på.

Mark Rubin snakker mer tull enn en full sjømann, han har bla sagt Ghost skulle være 1080p til Xbox One i sommer, han løy til div spillanmeldere og sa Ghost versjonen de hadde kjørte 1080p, som egentlig var 720p.

Avalance studios:

We asked Avalanche’s chief technical officer Linus Blomberg how the two consoles compare. “It’s difficult to say, as it’s still early days when it comes to drivers,” he told us. “With each new driver release, performance increases dramatically in some areas. The PlayStation 4 environment is definitely more mature currently, so Microsoft has some catching up to do. But I’m not too concerned about that as they traditionally have been very good in that area. The specs on paper would favour the PS4 over the Xbox One in terms of raw power, but there are many other factors involved so we’ll just have to wait and see a bit longer before making that judgment.”

Så lenge ikke noen nye utviklere har sagt noe, siden NDA er over så går jeg ut fra at det ikke er så stor forsjell.

Jeg er fullt klar over at på papiret så har PS4 raskere ram og bedre GPU, hvordan Xbox One sin eSRAM, drivere, utviklingsverktøy kan forbedre ytelsesen vet vi ikke enda.

Jeg har sett alt av sammenligningsvideoer av multiplattformspill og personlig syns jeg det er veldig liten forsjell.

Når det gjelder hele 1080p diskusjonen så virker det som sony har sagt at PS4 skal kjøre 1080p koste hva det koste vil, dette virker for meg som en dårlig løsning når PS4 versjonen av ghost ikke klare å holde konstant 60fps.

Lenke til kommentar

Når det gjelder hele 1080p diskusjonen så virker det som sony har sagt at PS4 skal kjøre 1080p koste hva det koste vil, dette virker for meg som en dårlig løsning når PS4 versjonen av ghost ikke klare å holde konstant 60fps.

Den er over 60 FPS noen steder og da blir det noe ustødig framerate.

Jeg går ihvertfall for høyere oppløsning selvom jeg har PC.

"The new patch which renders the game in 1080P has reduced – but not completely eliminated – the times when the PS4 manages to output over 60fps. This causes juddering and skipped frames."

Når de ikke klarer å ha stødige 60 FPS så er det ikke PS4 sin skyld. Det er Infinity Wards feil i programmeringen.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er over 60 FPS noen steder og da blir det noe ustødig framerate.

Jeg går ihvertfall for høyere oppløsning selvom jeg har PC.

"The new patch which renders the game in 1080P has reduced – but not completely eliminated – the times when the PS4 manages to output over 60fps. This causes juddering and skipped frames."

Når de ikke klarer å ha stødige 60 FPS så er det ikke PS4 sin skyld. Det er Infinity Wards feil i programmeringen.

Jeg har ikke sagt det er PS4 sin skyld, Infinity Ward bruker en eldgammel grafikkmotor som muligens er ganske CPU avhengig. Infinity Ward burde også låst frameraten til 60fps, er bedre det enn og å ha flytende fra f.eks 50-70. Alt i alt så ser COD Ghost ræva ut i både 720p og 1080p :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt i alt så ser COD Ghost ræva ut i både 720p og 1080p :p

Synes det ser helt nydelig ut jeg i 1080p..skarpe og detaljerte texturer, AA og med bra kontrast og lys effekter. Har hatt folk på besøk som primært spiller på PC som synes det også ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det har mye med Xbox og kinect å gjøre, at de som lager spillet legger inn noe slikt, siden du er spilleren og det godtas ikke sånt språl når man spiller på ekte

Lenke til kommentar

Haha, jeg lo.(Og dette har ingenting med hat mot Xbone fra min sin side.)

[Video]

Bare sånn i tilfelle noen her misforstår: Videoen er laget på spøk. Kinect-kameraet overvåker ikke hva du sier i stua di så du kan kjefte så mye mot skjermen som du bare ønsker. Hvis du derimot tar opp og publiserer videoer med støtende ordbruk kan du få reaksjoner ja, akkurat som Twitch som ble mugne på Playroom-appen til PS4.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...