Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke 100% nøyaktig hastighet men på min trådløse 20Mbps så lå jeg på ca 15Mbps (1.5 MB/s) i nedlastning på fredag (var litt variabelt) når jeg endelig fikk logget på PSN. Man mister litt signalstyrke i forhold til kabel på trådløst, så vil si det var ganske makset ut slik sett. Mulig det kan bli bedre når ting roer seg ned etter launch?

Lenke til kommentar

Sony har ihvertfall sagt at 1080p og 60 FPS er noe vi kommer til å høre ofte om spill på PS4.

 

Meh. Noen få, enklere titler vil være det i begynnelsen. Om et par år vil nok de fleste spill vanligvis være 720p/30fps, for å pushe mer grafikk.

 

Hvorfor ofre halve ytelsen for en høyere oppløsning som egentlig gir veldig liten forskjell, for ikke snakke om at mange ikke en gang utnytter den fordi de har 720p tv?

 

Jeg kan love deg at de grafisk mest imponerende spillene denne gangen vil være 720p spill og ikke 1080p.

Lenke til kommentar

Fra witcher 3 utviklere:

 

"I don't see a major power difference. The memory is very different but I already said that before. Pure computation power, if you just measure that, there's no major difference."

 

"The Xbox One is pretty easy to understand because not just the hardware is similar to the PC, but everything like the SDK, the API is really similar to what you would find on a PC. On PS4 this is a little bit more complicated, but I personally worked on PS3 before.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-19-the-witcher-3-what-is-a-next-gen-rpg

Lenke til kommentar

Fra witcher 3 utviklere:

 

"I don't see a major power difference. The memory is very different but I already said that before. Pure computation power, if you just measure that, there's no major difference."

 

"The Xbox One is pretty easy to understand because not just the hardware is similar to the PC, but everything like the SDK, the API is really similar to what you would find on a PC. On PS4 this is a little bit more complicated, but I personally worked on PS3 before.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-19-the-witcher-3-what-is-a-next-gen-rpg

Interessant lesing. De fleste andre kommentarene har jo vært ganske motsatt i forhold til SDK-en. PS4 SDK-en har jo fått enormt mye skryt.

Lenke til kommentar

Pappan min er sterkere enn Pappan din er alt jeg får ut av denne tråden.. Men artig og lese. :)

 

Ingen Fanboy av noen, begge har fordeler og ulemper som de tidligere konsollene.

For min del venter jeg på å motta min XBOne, skal bare ha 1 konsoll nå og valget falt på den som en mer komplett mediakonsoll som også klarer og levere en bilspill som ikke er ubrukelig i form av Forza Motorsport.

Lenke til kommentar

Venter fremdeles på ord fra microtransactionsoft om tv integrering i norge og det der styret med 50Hz sendinger men 60Hz xbox....oooooog venter på pony indiestation om oppdatering for å få cd, mp3 og dlna tilgjengelig.

 

Blir ikke kjøp av noen før dette er ordnet....så er det bare å holde seg kald når det klør i fingra eller når den ene kommer med gode nyheter før den andre.....som sikkert blir om ps4.

Lenke til kommentar

 

Meh. Noen få, enklere titler vil være det i begynnelsen. Om et par år vil nok de fleste spill vanligvis være 720p/30fps, for å pushe mer grafikk.

 

Hvorfor ofre halve ytelsen for en høyere oppløsning som egentlig gir veldig liten forskjell, for ikke snakke om at mange ikke en gang utnytter den fordi de har 720p tv?

 

Jeg kan love deg at de grafisk mest imponerende spillene denne gangen vil være 720p spill og ikke 1080p.

 

1080p over 720p er å pushe grafikk. Du kan lett se forskjellene i Assassins Creed Black Flag og CoD Ghosts.

 

Uansett om 720p er fremtiden med tanke på å pushe grafikk på en annen måte, så har Xbox One allikevel et skjermkort som yter 30-40% dårligere enn PS4 sitt. Noe må allikevel ofres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for Xbox One men er det veldig stor forskjell på grafikken og ytelsen mellom PS4 og X1?

Hvem konsoll er best hvis jeg skal ha den beste grafikken og ytelsen?

Nei det er ikke veldig stor forskjell på grafikken, utviklerene bak the witcher 3 sier dette: "I don't see a major power difference.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...