Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Huffa meg da. Tar dette ut fra Digital Foundry sin artikkel om ytelsen til X1 og PS4.

"Hard evidence of the PS4's frame-rate lead for the retail release of Battlefield 4 - even with its 50 per cent increase in resolution it can typically command a 10fps+ advantage during our stress-tests. However, both versions do have their pitfalls."

 

Begge utgavene har sine mangler, noe man forventer.

 

"Regardless, a clear-as-day recommendation still goes to the PS4 version"

Tok en sjanse med multiplatts, ser ut som jeg gjorde det riktige til nå.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50%? Fra 720p til 900p? Okeeei du ;)

 

Regn litt før du kommer med dumme påstender som det der.

 

(1600*900)/(1280*720) = 1.56.

 

Altså 56% flere piksler, så ja, Toman har helt rett. 720p vs 1080p?

 

(1920*1080)/(1280*720) = 2.25, altså 125% flere piksler.

 

Det er stor forskjell.

 

 

50% opp fra 720p blir 1080p

Nei, se utregningen min over.
Endret av Selvin
  • Liker 2
Lenke til kommentar

50%? Fra 720p til 900p? Okeeei du ;)

720p mot 1080p på CoD Ghost, og 8x lengre installeringstid på Xbox One. Battlefield kjøres i 720p på Xbox One, og faller allikevel mer i fps enn PS4 som kjører spillet i 900p. Selv ikke Assassins Creed Black Flag klarer 1080p på Xbox One, men PS4 klarer det. Her sakker vi om et spill som i utgangspunktet var ment for den forrige generasjonen, og som knapt har grafikkforbedringer på den nye generasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Huffa meg da. Tar dette ut fra Digital Foundry sin artikkel om ytelsen til X1 og PS4.

"Hard evidence of the PS4's frame-rate lead for the retail release of Battlefield 4 - even with its 50 per cent increase in resolution it can typically command a 10fps+ advantage during our stress-tests. However, both versions do have their pitfalls."

 

Begge utgavene har sine mangler, noe man forventer.

 

"Regardless, a clear-as-day recommendation still goes to the PS4 version"

Tok en sjanse med multiplatts, ser ut som jeg gjorde det riktige til nå.

 

Uh, dette er mest fordi utviklere ikke har fått utnyttet xbox hardwaren pga lansering.

 

Folk har tydeligvis glemt at de første versjonene av COD og Madden bl.a på PS3 kjørte bare 30fps vs 60fps på 360 av samme grunn.

 

De kommende årene fikk de PS3 versjonene på samme nivå omtrent.

 

Samme vil skje denne gangen også.

Lenke til kommentar

 

Uh, dette er mest fordi utviklere ikke har fått utnyttet xbox hardwaren pga lansering.

 

Folk har tydeligvis glemt at de første versjonene av COD og Madden bl.a på PS3 kjørte bare 30fps vs 60fps på 360 av samme grunn.

 

De kommende årene fikk de PS3 versjonene på samme nivå omtrent.

 

Samme vil skje denne gangen også.

 

Hva med PS4-versjonen da? Hvorfor har utviklere fått utnyttet hardwaren så mye bedre der en i Xbox One? Den er jo omtrent helt lik, spesilt arkitekturmessig?

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

 

Uh, dette er mest fordi utviklere ikke har fått utnyttet xbox hardwaren pga lansering.

 

Folk har tydeligvis glemt at de første versjonene av COD og Madden bl.a på PS3 kjørte bare 30fps vs 60fps på 360 av samme grunn.

 

De kommende årene fikk de PS3 versjonene på samme nivå omtrent.

 

Samme vil skje denne gangen også.

Mitt inntrykk er at det var motsatt. Forskjellene ble bare større og større. Pluss at i forrige generasjon hadde utviklerne ett år bedre tid på seg med 360 enn PS3. Nå er det så og si helt likt.

Lenke til kommentar

 

Uh, dette er mest fordi utviklere ikke har fått utnyttet xbox hardwaren pga lansering.

 

Folk har tydeligvis glemt at de første versjonene av COD og Madden bl.a på PS3 kjørte bare 30fps vs 60fps på 360 av samme grunn.

 

De kommende årene fikk de PS3 versjonene på samme nivå omtrent.

 

Samme vil skje denne gangen også.

Svært så bastant på at det samme vil skje. Grunnen fordi det skjedde sist var jo at Sony's CELL, delt minnepool, dårlige utviklerverktøy skapte en veldig vanskelig plattform å lage spill på. I ren hw ytelse var jo disse konsoller ganske så jevne, xbox 360 hadde en bedre gpu og et minnepool, ps3 hadde bedre cpu. De ble bedre å lage spill til ps3 etter hvert, men det tok lang tid, og selv på slutten var det multiplattformspill som var bedre på xbox 360.

 

Denne gangen er det to konsoller, med tilnærmet samme teknologi, bare at Sony har mer GPU kraft og kjappere båndbredde på hele minnepoolet sitt. Ser ikke for meg at det samme vil skje som forrige generasjon. Det jeg tror er at utviklerene vil bli bedre på disse konsollene, slik at begge plattformer vil få flotte gode spill, men at Ps4 vil ha overtaket på 99% av multiplattformspill.

Lenke til kommentar

 

Hva med PS4-versjonen da? Hvorfor har utviklere fått utnyttet hardwaren så mye bedre der en i Xbox One? Den er jo omtrent helt lik, spesilt arkitekturmessig?

 

PS4 hadde kommet lengre i sine development kits.

 

Er også deler ved xbox one som MS ikke har åpnet opp for utviklere enda. Har vel med hvordan maskinen bl.a dedikerer ytelse mellom apper og spill. Man kan jo som kjent kjøre spill samtidiig som man surfer internett osv.

 

Dette vil gå seg til.

 

PS4 vil muligens ha litt bedre versjoner om 3-4 år også, men ikke med slike forskjeller vi ser i dag.

Blir nok mer slik som det var mellom 360 og PS3 versjoner.

Endret av Knuttsen
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at det var motsatt. Forskjellene ble bare større og større. Pluss at i forrige generasjon hadde utviklerne ett år bedre tid på seg med 360 enn PS3. Nå er det så og si helt likt.

 

Forskjellene ble større? For hvem? PS3 versjoner var i begynnelsen ganske mye dårligere enn 360 versjoner. Over tid jevnet dette seg mer og mer ut.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt XBO sitt OS og sin håndkontroller så var det faktisk ganske så stusslig å navigere seg rundt på PS4 idag. For å ikke snakke om kontrolleren som ble rett og slett en nedtur etter noen timer med XBO sin kontroller.

 

Hadde en venn som kom på besøk og fikk se og prøve begge for første gang, og var enig i den oppfattelsen.

 

Men det var rått hvor enkelt det er å streame ifra PS4, det var skikkelig kult altså!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg liker best PS4 kontrolleren kontra X1 kontrolleren. Mye pga thumbstickene på X1 er mindre plass der det blir dypere.

Liker triggerene like bra på begge kontrollerne

 

Spillene jeg liker best til nå er Killzone ShadowFall (PS4) og Killer Instinct (Xbox One)

 

Er jo veldig individuelt ang kontrollere. Men jeg er slik at jeg har ikke tomlene nede i denne gropa men på kanten av stikkene. Og for meg så føles dem ruglete og noe mindre stikkene på XBO bedre ut.

 

Og ang trigger knappene så kan en legge fingeren rundt trigger knappen da den har en avrundet form. Mens på PS4 så kan en ikke gjøre dette og må legge fingeren på triggeren, du kan jo gjøre det men den skarpe plast kanten på triggerene er langt ifra behagelige..

 

Men igjen, det er jo individuelt hva en liker og ikke :)

Lenke til kommentar

Sony har ihvertfall sagt at 1080p og 60 FPS er noe vi kommer til å høre ofte om spill på PS4.

 

CBOAT (som åpenbart er en Xbox One insider) har sagt at vi bare skal bli vant til å få servert 720p på Xbox One. 900p om vi er veldig heldige.

 

Kan selvfølgelig skaffe meg begge, men da er det kun Xbox One eksklusive spill som blir spilt fra den konsollen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...