Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er hvor lang tid det tar å installere spill på Playstation 4 og Xbox One (med oppgraderinger).

Assassin's Creed IV:
Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds
Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds
Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds
PS4: 42 seconds

The rest of these were tested on our office Wi-Fi which is around 9-11Mbps. It may have been faster on a wired connection, but you can compare your own connection speed here. These are our results:

Need For Speed Rivals:
XBO: 09:25 (including update)
PS4: 00:32

Just Dance 2014:
XBO: 08:48 (including update)
PS4: 00:45

NBA Live 14:
XBO: 16:26 (including update)
PS4: 00:35

FIFA 14:
XBO: 16:06 (including update)
PS4: 00:34

Madden 25:
XBO: 9:38 (including update)
PS4: 00:38

Kotaku er kilden.

Lenke til kommentar

nei, gaikai er streaming. Det som gjør at man kan starte spill før de er nedlaster fra ps store er bare planlegging. VI laster ned de dataen som trengs i starten..

Stemmer som du sier at de ikke bruker gaikai, men jeg var ikke heeeelt på jordet :p

During its PlayStation 4 announcement, Sony revealed that users will be able play online games before they are finished downloading to the system. Gaikai showed off a feature like this last year, but Sony tells us it doesn't use Gaikai's service, but rather secondary background processors.
Lenke til kommentar

Såpass forskjeller. Tror jeg gjorde det rette valget med å la PS4 få multiplatts, mye pga 1080p og disse loadetidene. Xbox One blir skaffet kun for eksklusivene ser det ut som om trenden fortsetter.

Det skjer bare første gangen, når spillene er installert så har de lik oppstartstid.

Lenke til kommentar

Hvilke bugs er det du opplever som til stadig dukker opp på Xbox One-konsollen din? Og hvordan mener du Kinect 1 er like "dårlig" som Kinect 2? Du har vel testet de to side ved side, ja?

Kinect kan ikke lese reaksjonen på reklame fordi det A) Bryter mot brukeravtalen mellom deg og Microsoft og B) At det ikke er reklame på Xboxen. Apps kan inneholde reklame, men det er i så tilfelle apps-tilbyderen du må klage til.

Er ikkje vits i å vri om på det eg skrive til noko heilt anna enn det er.

Her er en test av Xbox One som viser veldig godt hvor bra/dårlig kinect virker: http://www.youtube.com/watch?v=LwUKY9vn8tU

En interessant anmeldelse i seg selv - jeg likte den veldig godt !

Fin anmeldelse, men var ein del delay ved veivinga samt at det ikkje takla henslengt på sofaen. Spørs om dette hadde blitt like bra med eit bord mellom sofa og TV, samt fleire personer i stua.

Spilling med veiving såg ikkje så veldig bra ut her heller. Forsatt ser det ut som man må godta litt delay for å spille med Kinect. Men har sett verre tester enn denne.

Elles er det nok ein god ide å vente til det meste av rusk og rask er ordna.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vri og vri, du kommer med udokumenterte påstander, som overhodet ikke harmonerer med det profesjonelle anmeldere påpeker i sin test av konsollen. Når det kommer til kommentarer om overvåkning og reklame så er det jo rett og slett usant. Beste beskrivelse for slikt er trolling, og til tross for det synes jeg min kommentar var avbalansert og langt mindre ufin enn det kunne vært.

Lenke til kommentar

Det skjer bare første gangen, når spillene er installert så har de lik oppstartstid.

Tviler på at det er noen her som trodde at NBA Live tok 16 minutter å starte opp på Xbox One hver gang man skal spille det, og 30 sekunder på PS4.

Dette er bare nok en ting å legge til lista sammen med at konsollen er langt svakere enn PS4.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Såpass forskjeller. Tror jeg gjorde det rette valget med å la PS4 få multiplatts, mye pga 1080p og disse loadetidene. Xbox One blir skaffet kun for eksklusivene ser det ut som om trenden fortsetter.

Sony og MS har byttet roller denne generasjonen for min del ja. Er forøvrig helt hysteriske de tidene over her.

Lenke til kommentar

Fantastisk morro å se konsollbarna krangle om hvilken konsoll som er best. Som å se to 16-åringer krangle om hvilken moped som er kjappest. I mellomtiden suser jeg forbi i min Ferrari (PC).

Fantastisk morro å se PC barna komme inn i slike tråder for å forsvare noe som INGEN bryr seg om i det heletatt eller har snakket om i en slik tråd. Som å se to prebubertale 12 åringer som står å skryter over hvem som har det største sandslottet.

Gratulerer med Ferrarien din.

Endret av IcedInsanity
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fantastisk morro å se PC barna komme inn i slike tråder for å forsvare noe som INGEN bryr seg om i det heletatt eller har snakket om i en slik tråd. Som å se to prebubertale 12 åringer som står å skryter over hvem som har det største sandslottet.

Gratulerer med Ferrarien din.

Hvem har sagt jeg ikke har en konsoll? ;)

Lenke til kommentar

Now, there's another big difference here. Both consoles will let you know when the game is ready to launch. But once you get into the game, some parts may not be finished installing. For ACIV and Battlefield 4, that would mean the multiplayer modes (on both platforms). However, it seems that Xbox One lets you launch a game even before some singleplayer content is ready. I tested this with Madden 25 on Xbox One. Once the game was "ready to start" most modes like Connected Franchise or Practice were locked off until the game was completely installed. However, after installing the same game on PS4, those modes were playable after the initial install, which took 38 seconds.

Hmmm kan dette virkelig stemme.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=723859&page=100000

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Vri og vri, du kommer med udokumenterte påstander, som overhodet ikke harmonerer med det profesjonelle anmeldere påpeker i sin test av konsollen. Når det kommer til kommentarer om overvåkning og reklame så er det jo rett og slett usant. Beste beskrivelse for slikt er trolling, og til tross for det synes jeg min kommentar var avbalansert og langt mindre ufin enn det kunne vært.

Så fordi du er uenig kan du vri på det som passer deg. Alt vil ikkje harmonere med din virkelighetsoppfatning. Mulig du syns XO er guds gave til spillere, men derom har eg ei anna meining. Eg er mildt sagt skuffa over MS og kva enn slags tull du lirer av deg forandrer ikkje på det. MS har med XO oppnådd at eg avventer konsollen til godt ut i 2014 pga fleire faktorer.

At du påberoper profesjonelle anmeldere ei gudegitt gave i objektivitet og sannferdighet gir ikkje meining. Alle veit at di skal leve av sine anmeldelser og må tenke litt lenger enn kva skuffa XO-kunder opplever. Dernest er det heller ikkje vanskelig å sjå av anmeldelser kva di vektlegger og kor di ligger på subjektiv/objektiv skalaen samt kor mykje av fanboyismen som bryter overflata. I mange tilfeller finner man ikkje "sannheten" om eit produkt før man graver djupere og vurderer tilbakemeldinger levert av di som faktisk har brukt sine surt erverva penger på nevnte produkt. Generellt gjelder dette alle produkt om du skulle lure.

Når det kommer til din overivrige benektelse, ser man at overvåkning og reklame kan sjå ut som den største faktoren for at Kinect er implementert på ein slik måte at XO framstår som tungdreve utan Kinect. Det fordrer ikkje valgfrihet men legger heller til rette for at alle skal ende opp med å føle at Kinect er påkrevd noko det ikkje trengde å være. Patenter og NSA sier sitt, samtidig som MS sjølv har gått ut å fortalt at man vil oppnå achivements for diverse TV-titting/reklame. MS/tredjepart har og mulighet til å legge begrensninger på antall personer som får sjå på TV'n samtidig. Kva man vil legge i dette er opp til kvar enkelt, men for meg er dette negativt i utgangspunktet. At EULA'n til MS er såpass vid i definisjoner samt kan tilføye/fjerne utan ditt samtykke er godt nok for meg. Det ville nesten være rart om EULA'n rett ut fortalte at man vil overvåke samt vurdere kor godt reklame virker ved hjelp av Kinect. Det ville ført til ramaskrik. Men ved å tilby ei gullerot for kvar gang du ser på TV/reklame vil di fleste gå med på slike forandringer i EULA'n viss det skulle komme.

At du drar opp trollekortet bare nokon nevner negative ting ved XO fordrer ikkje til meir diskusjon.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Bf4.xbox One 720p og ps4 900p, i tillegg har ps4 versjonen i snitt 10fps mer en Xbox One. *corrected*

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-face-off

Jeg tok en sjanse på mange multiplatts mellom Xbox One og PS4. Playstation 4 får alle i begynnelsen pga bedre oppløsning og framerates.

Slike forskjeller det er nå var det ikke mellom X360 og PS3 så jeg kan huske. Her er det allerede større forskjeller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...