Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jepp, bare USA pr nå, kommer i england på nyåret, andre markedet følger så snart de er klare. Fordelen i Norge er at vi har få leverandører. Med Get, Canal Digital og RiksTV så er en svært høy prosentandel av befolkningen dekket.

30% høres pesimistisk ut, i videoer jeg har sett har det fungert fint. "De fleste sier sats på PS4"? Vel, Norge er Playstation-land av en eller annen merkelig grunn så det er ikke overraskende. Det er flere AAA disc-titler til Xbox One og på reviews har Xbox One spilla fått mer positiv omtale enn tilsvarende for PS4. Det er situasjonen pr idag. Etter hvert som flere titler kommer til vil bildet kunne endre seg i den ene eller andres favør. Man må rett og slett se på utvalget og velge etter egen smak. For meg personlig frister Forza 5, Dead Rising 3, Quantum Break, Sunset Overdrive og Titanfall mer enn titlene til PS4, med unntak av Resogun. Smaken er forskjellig og hva som skjer i framtiden vet ingen.

Er ikke folk fra europa som har kommentert det anngående om jeg skulle gå for ps4 eller x1, dette kommer stort sett fra amerikanere, er og amerikanere som sier kinekt + os`et har mye bugs som bør fikses før de vil annbefale alle å gå for x1....

Jeg må si jeg ble faktisk litt sjokka når jeg fikk høre noen fra land of the xbox si dette ;)

Men fra en liten spøk til mer seriøst så for min del har bare x1 1 spill som frister som er Dr3, og jeg er ikke frista med så mange av de kommende spilla heller, titanfall kan jeg alltid prøve på pc viss jeg føler for å vente med x1, men spill som knack tar meg tilbake til mine yngre dager (aka crash banditcoot), killzone serien har jeg alltid hatt høy sans for og resogun ser ut som noe alle bør få prøve en gang, men som du sier så har vi alle hver vår smak :cool:

+ jeg lar meg ikke påvirke av reviews :grin2: mye bedre å høre hva privatpersoner syns om ting å tang enn å høre på en som er nødt for å kritisere hver minste ting i ett spill har å si

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uffda. Da måtte jeg få en utfordring..http://www.medgadget.com/2010/10/mit_student_uses_webcam_to_measure_heart_rate_from_a_distance.html

Var ikke vanskelig ;-) Men dette er mest for å kverulere på trass da. Digger det jeg har sett av kinect 2 jeg og gleder meg til å få prøve det selv.

Didn't know, tøft! :)

Er ikke folk fra europa som har kommentert det anngående om jeg skulle gå for ps4 eller x1, dette kommer stort sett fra amerikanere, er og amerikanere som sier kinekt + os`et har mye bugs som bør fikses før de vil annbefale alle å gå for x1....

Jeg må si jeg ble faktisk litt sjokka når jeg fikk høre noen fra land of the xbox si dette ;)

Men fra en liten spøk til mer seriøst så for min del har bare x1 1 spill som frister som er Dr3, og jeg er ikke frista med så mange av de kommende spilla heller, titanfall kan jeg alltid prøve på pc viss jeg føler for å vente med x1, men spill som knack tar meg tilbake til mine yngre dager (aka crash banditcoot), killzone serien har jeg alltid hatt høy sans for og resogun ser ut som noe alle bør få prøve en gang, men som du sier så har vi alle hver vår smak :cool:

+ jeg lar meg ikke påvirke av reviews :grin2: mye bedre å høre hva privatpersoner syns om ting å tang enn å høre på en som er nødt for å kritisere hver minste ting i ett spill har å si

Da kan du jo ramse opp noen av de bugsa? Rart at ikke noen som bruker ukesvis på å teste produktet og skrive en omtale ikke trekker Xbox One for disse store bugsa som gjør at man ikke bør kjøpe konsollen.

Lenke til kommentar

Da kan du jo ramse opp noen av de bugsa? Rart at ikke noen som bruker ukesvis på å teste produktet og skrive en omtale ikke trekker Xbox One for disse store bugsa som gjør at man ikke bør kjøpe konsollen.

Som sagt har jeg ikke testa konsollen selv, men de sier Os fryser ofte, spill låser seg, diverse apper virker bare av og til, og de sier ting føles halvferdig utført i hele konsollen...

Men dette er som sagt flere forbrukere på twitch som sier og ikke spillmedia, men hvorfor ikke dette blir tatt med i reviews som du sier vet jeg lite om, men alle vet en ny konsoll/mobil/tv/blurayspiller og så å si alle elektroniske artikler kommer med en del barnesykdomer som mest sannsynlig blir fiksa etter hvert som forbrukere rapporterer feila, viss du tror hverken x1 eller ps4 kommer fra fabrikk uten bugs å småfeil som må rettes på før ting er tipp topp, så må du lete i ett annet univers...

Eneste grunnen jeg tror forbrukere merker mindre av dette på ps4 enn x1, er helt sikkert pga ps4 ikke har så mye dill dall, så er ikke så mye som kan klikke i forhold til x1 sin konsoll som har så å si det meste av underholdning og dippidutter som skal kjøre i bakgrunnen for at alt skal gå smooth, jeg sier ikke x1 er dritt eller noe i den duren, men når forbrukere sier direkte att ett produkt føles halvferdig så tror jeg heller på dem enn spillmedia og venter med kjøp ett års tid....

Jeg personlig har alltid gått etter personlige meninger fra såkalte gamere og ikke spillmedia som enten hyper opp/slakter spilla/konsoller....

Jeg vet godt ps4 og har sine feil, men de er fåtall spill som låser seg der + har ikke sett eller hørt noe om att os har hatt store problemer med att det fryser etter siste oppdateringa, er ikke så mye å fikse i ett os som er helt simpelt som ps4 sitt os er... den dagen jeg hører fra flere att de såkalte barnesykdommene er fiksa og x1 får flere spill jeg er intressert i å prøve så blir det nokk en x1 på meg og, men håper de fjerner den ekstra prisen på kinekt og att de gjør os litt mer simpelt, siden jeg kun vil ha en konsoll for spilling og ikke noe annet.... men inntil da forblir min mening den samme siden jeg ikke betaler 4k + for en konsoll som kun har ett spill kontra ps4 som har 3 eksklusive + 6 multikonsollspill jeg vil ha....

Regner med viss man spørr personer som kun har x1 eller ps4 så vil de si den ene eller andre er den beste konsollen ever, men når man spørr personer som har begge å spiller på begge så får man slike meninger siden de virkelig kan uttale seg mye mer korekt enn en som bare eier en av de 2....

Btw hvorfor tar du det så negativt når jeg sier det jeg har hørt fra brukere av begge konsoller??

Lenke til kommentar

Innen helgen så sitter jeg med både PS4 og XBO....det her kommer til å bli en helg med nerdefaktor 120.

Bare 120? :p

Har nå forventet levering av One på Onsdagen (bank i bordet) og etter planen PS4 på fredag/lørdag...

Nerdefaktor?

It-s-over-9000-its-over-9000-29849302-49

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo en maskin vi snakker om. Så da vil den vel helst ha helt spesifikke og utvalgte kommandoer for å fungere optimalt. Kan liksom ikke si "xbox slå på den der greia som lar meg se Derrick om en time. Men at de kan ordne noen forkortelser her og der som feks å kunne skjønne Forza 5 er på sin plass.

Ja, det er godt mulig den helst vil ha det slik, men i alle fall for min del fører det da til at det føles mye mer tungvint og teit enn å bruke kontrolleren til å gjøre det samme. Slik det ser ut nå vil jeg kun benyttet den funksjonen helt i starten, fordi det er nytt og spennende. Deretter gått tilbake til kontrolleren.

De burde klare å tilpasse et litt mer naturlig språk da, Apple virker jo å ha fått det litt bedre til, og MS liker vel ikke å tape mot dem. :p

Har nå forventet levering av One på Onsdagen (bank i bordet) og etter planen PS4 på fredag/lørdag...

Nerdefaktor?

Og dere tør å importere med alle feilene som har blitt raportert på de nye konsollene? Risikosport. :p

Lenke til kommentar

Nerdefaktor?

Håper på personlige meninger fra alle dere som får begge konsollene i hus, spesiel hva dere mener er pluss og minus med begge konsollene, jeg vil ikke kunne gi noe mer enn personlige meninger om en konsoll siden jeg bare går for ps4 inntil videre, så bra noen av dere får begge :w00t:

Lenke til kommentar

Ikke noe stress når MS gir deg ny konsoll på døra, før du sender fra deg den defekte :p Kjenner jeg meg selv rett sitter jeg vel med skjegget i postkassa og ett Predator BD-drev...

Og tilbakemeldinger skal det bli utover uken, vær du sikker!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Derfor lurer jeg på om at ms sin tv satsing er 5 år forsent ute.

http://www.businessinsider.com/cord-cutters-and-the-death-of-tv-2013-11

At Xbox er 5 år for sent ute er ingen nyhet. Det er en familiekonsoll, og siden jeg ikke har planer om å skaffe meg familie akkurat i dag, så ønsker jeg å spille med gamere. (inb4 rage).

Endret av ImagineAnarchy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var vel noe snakk om at Sony satte opp prisen på PS4?

Nei, det høres mer ut som om du har hatt en ønskedrøm :)

Det har vært en og annen gjetning fra tilfeldige brukere her på forumet at grunnen til at butikkene har økt prisene er pga dyrere dollar. Men det blir jo egentlig irrelevant når man har en sammenligning, for dollaren koster like mye uansett hvilken konsoll det gjelder.

Lenke til kommentar

MS tilbyr gratis nedlasting av en av lanseringstitlene til de som opplever problemer med konsollen

http://www.vg247.com/2013/11/26/xbox-one-free-game-for-those-affected-by-hardware-issues/

Så får man spilt selv om BluRay-drevet har tatt kveld, smart!

Nei, det høres mer ut som om du har hatt en ønskedrøm :)

Det har vært en og annen gjetning fra tilfeldige brukere her på forumet at grunnen til at butikkene har økt prisene er pga dyrere dollar. Men det blir jo egentlig irrelevant når man har en sammenligning, for dollaren koster like mye uansett hvilken konsoll det gjelder.

Ønskedrøm? Hvem pokker vil håpe at et produkt man ikke selv får fortjeneste av skal bli dyrere?

Dollaren er den samme uansett konsoll ja, det er åpenbart, men så kan du jo tenke på om Japan (som er stedet Sony holder til) bruker dollar? Eller var det yen? ;)

Uansett er prisen den samme i flere nettbutikker pr idag, og det er vel det som er relevant, hva en ny konsollkjøper må betale når han står i kassa med konsollen under armen?

Lenke til kommentar

Ønskedrøm? Hvem pokker vil håpe at et produkt man ikke selv får fortjeneste av skal bli dyrere?

Dollaren er den samme uansett konsoll ja, det er åpenbart, men så kan du jo tenke på om Japan (som er stedet Sony holder til) bruker dollar? Eller var det yen? ;)

Uansett er prisen den samme i flere nettbutikker pr idag, og det er vel det som er relevant, hva en ny konsollkjøper må betale når han står i kassa med konsollen under armen?

er nokk leverandør som bestemmer prisen.... Butikker som gamestop sier de bare gjetta prisen ville bli 3499, men de fikk endelig pris denne uka fra leverandør som var 3799, men men klager ikke så mye på 300kr så lenge jeg får en ny konsoll, som flere har nevnt rundt forbi så er vi fleste drittlei hele denne generasjons konsoller så skal bli greit med en ny og shiny konsoll.....

Lenke til kommentar

Expert har PS4 til 3499,- og Elkjøp til 3495,- til opplysning for di som har sjekka så grundig rundt om.

Syns det stadig dukker opp nye bugs for XO. OS'et er heller ikkje helit toppers og Kinect stort sett like dårlig som før. Einaste positive må være at Kinect har fått mulighet til å "lese" korleis reklame virker inn på forbrukerene. Blir sikkert bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...