Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Xbone har lite innovativ i seg siden Windows 8 kom ut for lenge siden. Mange som sier at OSet til Xbone revolusjonerer og har mye innovasjon glemmer at OSet Xbone bruker kalt WIndows 8 ble lansert for rundt 1 år siden.

Hadde Xbone vært først ute med Win8 hadde det vært noe annet, men Xbone er bare en av mange Mcirosoft maskiner som bruker OSet.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PS4 kostet jevnt over 3500,- før lansering, hva skjer med Xbox One når den lanseres? FAKTUM (som jeg pleier å forholde meg til) er at prisene Sony/MS har gitt ut til butikkene tilsier at PS4 er billigst. Punktum. PS: CDON skriver jo klaaaaart og tydelig at prisen er midlertidig og ikke satt. Men det brydde vel du deg lite om siden XBONE "vant" der.

Du har lest at én fyr reagerer på refleksjoner av lyset i skjermen og du har lest at noen få sliter ut kontrollene. Hvorfor i all verden baserer du det på omtaler? Faktum er at PS4 har flere spill tilgjengelig nå. Punktum. Og igjen, du bruker norske priser, men du bruker amerikansk lansering?

Ja, så flott :) Sier aldri nei takk til muligheter. PS3 ble selv annonsert med HDMI-inngang. Så fram til det da, nå har jeg personlig veldig lite lyst på det. Mest pga erfaringen med picture-in-picture på TV-en min. Synes det var kult og hadde store forhåpninger når jeg kjøpte, men blir aldri brukt i praksis. Det er dog slik jeeg ser det. Igjen viser du her til noen funksjoner som kun gjelder USA.

Hvem som har innovert mest kan diskuteres, men jeg er økonom og vi lærer at det er forskjell på å oppfinne og innovere(innovasjon krever suksess). Umulig å si hvem som vinner etter ei uke, men at PS4 ligger noenlunde likt med XBONE i Nord-Amerika er imponerende ettersom Nord-Amerika helt klart har vært 360s suksessland. (360 har solgt 45 mill mens PS3 har solgt 27-28 der)

Var vel noe snakk om at Sony satte opp prisen på PS4? Uansett sjekka jeg "the usual suspects" på spill og fant prisene over. Hvis de er feil så rett meg gjerne, men pr idag er prisene rett på nettsidene jeg listet opp. Hvilken pris Nordisk Film gir til butikkene er totalt irrelevant, hva man må betale for å kjøpe en konsoll i dag er det som betyr noe for de som enda er på gjerdet.

Finnes mange bilder på nett av thumbsticks med slitasjeskader på så akkurat det er nok ikke et isolert problem. Om man plages av lyset eller ikke avhenger vel av oppsettet til hver enkelt. Amerikansk lansering? Ved launch er i hvertfall tilbudet til Xbox One bedre enn PS4.

Xbox One tilbyr mye mer enn bare bilde-i-bilde, funksjonene kan ikke sammenlignes. Hvilke funksjoner mener du ikke fungerer i Norge? Bilde og bilde funker fint, snap funker, HDMI-inn, osv osv.

At Xbox One tilbyr mer ny teknologi enn PS4 er åpenbart, og som økonom håper jeg du har ett litt mer langsiktig perspektiv enn bare 2 uker ;)

Xbox har vel egentlig ikke innovert noe særlig. Det de har gjort er vel i bunn og grunn å ta ting som eksisterer fra før og laget sin egen greie med det samlet i en pakke.

En god del bryr seg lite om det da det kun er spilling som de har bruk for eller interesserer seg med og valget da lett faller på ps4. Som i bunn og grunn er som ps3 bare med mye bedre hardware og litt basis funksjoner utenom som passer til spilling.

Så er det en god del som syns at funksjonene som xone har lagt under en konsoll er spennende, samt at de liker at kinect har utviklet seg en god del. De er sikkert spente på å være med på å erfare utviklingen til dette systemet. Jeg er hvertfall det.

Omtrent som iPhone? Den ble ganske suksessrik. Uansett, det er en del nytt i Xbox One, som Kinect 2 som har teknologi ingen andre har gjort før, og HDMI inn i en spillekonsoll har heller ikke vært gjort før. Det er ingen tvil om hvem av de to som vinner innovasjonsprisen i hvert fall.

Xbone har lite innovativ i seg siden Windows 8 kom ut for lenge siden. Mange som sier at OSet til Xbone revolusjonerer og har mye innovasjon glemmer at OSet Xbone bruker kalt WIndows 8 ble lansert for rundt 1 år siden.

Hadde Xbone vært først ute med Win8 hadde det vært noe annet, men Xbone er bare en av mange Mcirosoft maskiner som bruker OSet.

Xbox Ones OS bygger på Win8-kjernen ja, men det er jo ikke der innovasjonen ligger...

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan du i alle dager får Kinect og stemmestyring sammen med HDMI-inn til å bli så utrolig mye mer innovasjon en PS4 er for meg helt uforståelig. Stemmestyring (en elendig funksjon) finnes på alle dagens smart-TVer, og det gjør jammen HDMI-inn også på alle større recievere.

Nei, Xbox One går i helt feil retning.

Endret av Selvin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Funksjon som ikke fungerer i Norge er tv guide

Jepp, det tar tid å knytte seg til lokale leverandører som skal levere guidene, det blir neppe klart til launch i Norge, men antar målet er å få guide-funksjonaliteten på plass i alle markedene. HDMI-inn funker fortsatt fint, og switching av kanaler og slikt skal også funke.

Hvordan du i alle dager får Kinect og stemmestyring sammen med HDMI-inn til å bli så utrolig mye mer innovasjon en PS4 er for meg helt uforståelig.

Det utsagnet beviser ikke mer enn at du ikke vet hva du prater om, du har ikke satt deg inn i hva produktet kan gjøre.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det utsagnet beviser ikke mer enn at du ikke vet hva du prater om, du har ikke satt deg inn i hva produktet kan gjøre.

Jammen så argumenter for deg da, gutt, istedenfor å rakke nede på andre som automatisk ikke er enige med deg. Det ville ført til mer troverdighet her inne!

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg har kinect stemmestyring og hdmi inn null verdi. Har ikke tvsignaler utenom innebygd NRK i tven. Jeg er en gamer og vil ha next gen konsoll nå og ikke engang in2014. Ps4 nå og kanskje bonde til sommeren:)

Helt greit det, du vet at funksjonaliteten er valgfri, right? ;)

Hvis det eneste du vil er å spille så kan du helt fint gjøre det med en Xbox One, PS4 eller Wii U. Ingen fare :)

Jammen så argumenter for deg da, gutt, istedenfor å rakke nede på andre som automatisk ikke er enige med deg. Det ville ført til mer troverdighet her inne!

Argumenter for hva? Hvis du ikke klarer å forstå at Kinect 2 og HDMI inn og annen funksjonalitet i Xbox One er helt ny så spiller det vel ingen rolle hva jeg skriver?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Argumenter for hva? Hvis du ikke klarer å forstå at Kinect 2 og HDMI inn og annen funksjonalitet i Xbox One er helt ny så spiller det vel ingen rolle hva jeg skriver?

Det var ikke det du sa? Du sa at det var en innovasjonspris verdig noe jeg er sterkt uenig da ingen av delene er nye funksjoner, i tillegg drar det spillkonsollen i feil retning mener jeg. Nå gir jeg beng i begge deler, totalt unødvendig og kunne ikke brydd meg mindre, er bare glad for at jeg slipper å ha den gigantiske Kinect-kampesteinen foran TVen.

Lenke til kommentar

Omtrent som iPhone? Den ble ganske suksessrik. Uansett, det er en del nytt i Xbox One, som Kinect 2 som har teknologi ingen andre har gjort før, og HDMI inn i en spillekonsoll har heller ikke vært gjort før. Det er ingen tvil om hvem av de to som vinner innovasjonsprisen i hvert fall.

Xbox Ones OS bygger på Win8-kjernen ja, men det er jo ikke der innovasjonen ligger...

Ja omtrent som iPhone. Tviler ikke på at xone vil ha suksess med det den tilbyr. Jeg er veldig gira på å skaffe meg den pga av det den tilbyr. Passer meg perfekt. Det er selvfølgelig sant at xone gjør noe som ingen konsoll har gjort før. Men funksjonene sett hver for seg er vel brukt tidligere.

Stemme styring og hånd bevegelses styring fantes før kinect på en rekke Tver feks. Kinect 2 har gjort det effektivt og brukelig for hvermannsen i en konsoll.

Har picture in picture på tvn. Xone har utvidet funksjonalitet med sin snapon ved å ha et OS som tillater mer.

Recieveren min har passthrough og kan legge sin egen ui på TV bildet. Igjen så har xone videreført det med et OS som tillater mer.

Min gode gamle logitech harmony remote kan styre det meste jeg har i TV benken med ir signaler. Kinect 2 har videreført dette med sin ir blaster og et OS som tillater stemme styring.

Er mulig oneguide er noe flunkende nytt. Har ikke fulgt med på alt som har skjedd på den fronten egentlig. Er Google TV noe av det samme?

Samlet sett så er alt dette, pluss at man kan spille fete spill på xone en ny opplevelse å få fra en og samme dings. Enn så lenge er den veldig amerika orientert. Men så snart ting blir tilpasset oss andre skal det mye til for at jeg ikke går og kjøper xone fremfor ps4. Er akkurat slike ting som xone pøver å selge som jeg mener en "next gen" konsoll bør ha nå som det er mulig å putte det inn i et OS med mye regnekraft.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Jepp, det tar tid å knytte seg til lokale leverandører som skal levere guidene, det blir neppe klart til launch i Norge, men antar målet er å få guide-funksjonaliteten på plass i alle markedene. HDMI-inn funker fortsatt fint, og switching av kanaler og slikt skal også funke.

Er kun Usa som har tv guide føreløpig...

Men har selv sett en del live sendinger på twitch med diverse spillmedia som tester både konsoll og kinekt, og fra det jeg har sett så virker kommandoene til kameraet ca bare 30% av tida, eneste kommando som så å si alltid virker er Xbox Go Home...

Og når det kommer til selve konsollen og spilla har jeg forhørt meg noe om hva de mener om hva man bør velge av ps4 eller xbox one, og de fleste sier sats på ps4 nå å heller vent med x1 til de har fiksa både det ene og det andre siden det meste ser ut som det kun fungerer litt av og til, så for min del så holder jeg ut til det kommer noen flere eksklusive spill til x1som frister, og til de har fiksa de fleste barnesykdommene som os har ....

Jeg er hverken xbox fan eller sony fan, har alltid hatt begge, men jeg fikk litt avsmak av xbox etter det ms prøvte å få til i begynnelsen etter x1 ble annonsert, så føler for min del sony blir rette valget i starten så får jeg se....

Ting som kinekt kommer aldri til å bli brukt for min del, det gamle kinekt kameraet til xb360 ble brukt 2-3 ganger så endte det opp bak tv`en for så å bli glemt + har ikke noen dekoder for tv i huset, så trenger ikke noe slikt for tv kanaler + har ingen ting som vil gå inn i x1 via hdmi, siden alle mine ting går via yamaha surround receiver`en som skifter kanal på tv`en når jeg slår på en ny komponet automatisk og velger lyd innstillinger som passer denne komponenten automatisk...

Men til dere som velger xbox1 kan jeg bare si en ting go for it and enjoy :wee:

Husk dette er min mening å ikke din så ikke kom med noen sure uttalelser :)

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvordan du i alle dager får Kinect og stemmestyring sammen med HDMI-inn til å bli så utrolig mye mer innovasjon en PS4 er for meg helt uforståelig. Stemmestyring (en elendig funksjon) finnes på alle dagens smart-TVer, og det gjør jammen HDMI-inn også på alle større recievere.

Nei, Xbox One går i helt feil retning.

Du har tydeligvis ikke prøvd xbox one.

Gjør det og kom tilbake..

Lenke til kommentar

Etter å ha sett videoer av hvordan stemmestyringen på XO fungerer så var det skuffende hvor knotete det er. Den reagerer kun på helt spesifikke og utvalgte kommandoer, og hvis du for eksempel skal starte et spill så må du uttale hele det riktige navnet. Det nytter for eksempel ikke å si Forza 5, du må si "Xbox, go to Forza Motorstport 5". Det håper jeg de forbedrer.

Innen helgen så sitter jeg med både PS4 og XBO....det her kommer til å bli en helg med nerdefaktor 120.

Bare 120? :p

Lenke til kommentar

Etter å ha sett videoer av hvordan stemmestyringen på XO fungerer så var det skuffende hvor knotete det er. Den reagerer kun på helt spesifikke og utvalgte kommandoer, og hvis du for eksempel skal starte et spill så må du uttale hele det riktige navnet. Det nytter for eksempel ikke å si Forza 5, du må si "Xbox, go to Forza Motorstport 5". Det håper jeg de forbedrer.

Bare 120? :p

Det er jo en maskin vi snakker om. Så da vil den vel helst ha helt spesifikke og utvalgte kommandoer for å fungere optimalt. Kan liksom ikke si "xbox slå på den der greia som lar meg se Derrick om en time. Men at de kan ordne noen forkortelser her og der som feks å kunne skjønne Forza 5 er på sin plass. Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Altså kunne gjerne hatt en xbox one, og all funksjonaliteten, men for meg er spillingen det viktigste. Har ikke noen dekoder her på spillrommet, og en stasjonær pc, surroundanlegg er allerede koblet sammen, så har ikke særlig behov for snap funksjonen heller. Men hadde de vært på ps4 så hadde jeg ikke vært sur av den grunn. Men jeg synes de har latt denne funksjonaliteten, og spesielt kinect 2, ta for mye av HW budsjettet til xbox one. Ikke nok med av GPU delen er vesentlig svakere, de har også et os som tar opp vesentlig mye gpu tid, cpu tid og ram.

Lenke til kommentar

Er kun Usa som har tv guide føreløpig...

Men har selv sett en del live sendinger på twitch med diverse spillmedia som tester både konsoll og kinekt, og fra det jeg har sett så virker kommandoene til kameraet ca bare 30% av tida, eneste kommando som så å si alltid virker er Xbox Go Home...

Og når det kommer til selve konsollen og spilla har jeg forhørt meg noe om hva de mener om hva man bør velge av ps4 eller xbox one, og de fleste sier sats på ps4 nå å heller vent med x1 til de har fiksa både det ene og det andre siden det meste ser ut som det kun fungerer litt av og til, så for min del så holder jeg ut til det kommer noen flere spill til x1 og til de har fiksa de fleste barnesykdommene som os har ....

Jeg er hverken xbox fan eller sony fan, har alltid hatt begge, men jeg fikk litt avsmak av xbox etter det ms prøvte å få til i begynnelsen etter x1 ble annonsert, så føler for min del sony blir rette valget i starten så får jeg se....

Ting som kinekt kommer aldri til å bli brukt for min del, det gamle kinekt kameraet til xb360 ble brukt 2-3 ganger så endte det opp bak tv`en for så å bli glemt + har ikke noen dekoder for tv i huset, så trenger ikke noe slikt for tv kanaler + har ingen ting som vil gå inn i x1 via hdmi, siden alle mine ting går via yamaha surround receiver`en som skifter kanal på tv`en når jeg slår på en ny komponet automatisk og velger lyd innstillinger som passer denne komponenten automatisk...

Men til dere som velger xbox1 kan jeg bare si en ting go for it and enjoy :wee:

Husk dette er min mening å ikke din så ikke kom med noen sure uttalelser :)

Jepp, bare USA pr nå, kommer i england på nyåret, andre markedet følger så snart de er klare. Fordelen i Norge er at vi har få leverandører. Med Get, Canal Digital og RiksTV så er en svært høy prosentandel av befolkningen dekket.

30% høres pesimistisk ut, i videoer jeg har sett har det fungert fint. "De fleste sier sats på PS4"? Vel, Norge er Playstation-land av en eller annen merkelig grunn så det er ikke overraskende. Det er flere AAA disc-titler til Xbox One og på reviews har Xbox One spilla fått mer positiv omtale enn tilsvarende for PS4. Det er situasjonen pr idag. Etter hvert som flere titler kommer til vil bildet kunne endre seg i den ene eller andres favør. Man må rett og slett se på utvalget og velge etter egen smak. For meg personlig frister Forza 5, Dead Rising 3, Quantum Break, Sunset Overdrive og Titanfall mer enn titlene til PS4, med unntak av Resogun. Smaken er forskjellig og hva som skjer i framtiden vet ingen.

Hvis Kinect ikke er noe for deg så kan du.. tja, jeg vet ikke, la være å bruke det? :)

Har også en surround reciever med HDMI-switching, men det er ingenting i veien for å koble Canal Digital-mottakeren via Xboxen og så i surround-recieveren. Lyd og bilde vil bli switchet som vanlig.

Det var ikke det du sa? Du sa at det var en innovasjonspris verdig noe jeg er sterkt uenig da ingen av delene er nye funksjoner, i tillegg drar det spillkonsollen i feil retning mener jeg. Nå gir jeg beng i begge deler, totalt unødvendig og kunne ikke brydd meg mindre, er bare glad for at jeg slipper å ha den gigantiske Kinect-kampesteinen foran TVen.

Jeg sa "Det er ingen tvil om hvem av de to som vinner innovasjonsprisen i hvert fall.", hvis en slik skulle deles ut og kandidatene var PS4 og Xbox One så er det åpenbart hvem som får den. Men om det ikke var klart nok: Ja, det var en fiktiv framstilling. Det er ingen "feil retning" her så lenge det er en spillekonsoll som spiller de nyeste spillene så er resten av funksjonalitet bare bonus.

Ja omtrent som iPhone. Tviler ikke på at xone vil ha suksess med det den tilbyr. Jeg er veldig gira på å skaffe meg den pga av det den tilbyr. Passer meg perfekt. Det er selvfølgelig sant at xone gjør noe som ingen konsoll har gjort før. Men funksjonene sett hver for seg er vel brukt tidligere.

Stemme styring og hånd bevegelses styring fantes før kinect på en rekke Tver feks. Kinect 2 har gjort det effektivt og brukelig for hvermannsen i en konsoll.

Har picture in picture på tvn. Xone har utvidet funksjonalitet med sin snapon ved å ha et OS som tillater mer.

Recieveren min har passthrough og kan legge sin egen ui på TV bildet. Igjen så har xone videreført det med et OS som tillater mer.

Min gode gamle logitech harmony remote kan styre det meste jeg har i TV benken med ir signaler. Kinect 2 har videreført dette med sin ir blaster og et OS som tillater stemme styring.

Er mulig oneguide er noe flunkende nytt. Har ikke fulgt med på alt som har skjedd på den fronten egentlig. Er Google TV noe av det samme?

Samlet sett så er alt dette, pluss at man kan spille fete spill på xone en ny opplevelse å få fra en og samme dings. Enn så lenge er den veldig amerika orientert. Men så snart ting blir tilpasset oss andre skal det mye til for at jeg ikke går og kjøper xone fremfor ps4. Er akkurat slike ting som xone pøver å selge som jeg mener en "next gen" konsoll bør ha nå som det er mulig å putte det inn i et OS med mye regnekraft.

Se tech-demoene til Kinect 2, teknologien i cammet er nytt og jeg synes det er veldig imponerende. Nevn et annet kamera som kan vite pulsen din f.eks ;)

Altså kunne gjerne hatt en xbox one, og all funksjonaliteten, men for meg er spillingen det viktigste. Har ikke noen dekoder her på spillrommet, og en stasjonær pc, surroundanlegg er allerede koblet sammen, så har ikke særlig behov for snap funksjonen heller. Men hadde de vært på ps4 så hadde jeg ikke vært sur av den grunn. Men jeg synes de har latt denne funksjonaliteten, og spesielt kinect 2, ta for mye av HW budsjettet til xbox one. Ikke nok med av GPU delen er vesentlig svakere, de har også et os som tar opp vesentlig mye gpu tid, cpu tid og ram.

Har du sett hvor smooth og raskt du kan hoppe fra et spill til andre funksjoner på boksen? Etter å ha sett det så synes jeg det er helt rett valg at OSet har såpass med ressurser tilgjengelig. Og om jeg husker rett bruker PS4s OS like mye, eller var det 500MB mer minne?

Lenke til kommentar

Se tech-demoene til Kinect 2, teknologien i cammet er nytt og jeg synes det er veldig imponerende. Nevn et annet kamera som kan vite pulsen din f.eks ;)

Uffda. Da måtte jeg få en utfordring..http://www.medgadget.com/2010/10/mit_student_uses_webcam_to_measure_heart_rate_from_a_distance.html

Var ikke vanskelig ;-) Men dette er mest for å kverulere på trass da. Digger det jeg har sett av kinect 2 jeg og gleder meg til å få prøve det selv.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...