Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Skjønner ikke helt poenget med HDMI in, skal du koble parabolen til Xboxen kan du jo like så godt bare koble den til TV'en? Eller har jeg misforstått?

ja du har misforsått kraftig..

det med DS4, det er sikkert en fin fin kontroller, men problemet er at analogstikkene er plassert feil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har du parabol eller kabelmodem der maskinen skal være oppkoblet. Er tv funksjonaliteten viktig for deg? Ikke, velger du ps4.

det er jo mye mer enn TV funksjonen som gjør Xbox One mer interessant.

PS4 er en kraftigere PS3, Xbox One er noe mer..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

TV inn - hvordan denne fungere sømløst i systemet

Kinect - voice commands er veldig tøft. IR blaster, styrer alle enhtene dine

Smartglass

OS

dedikerte servere

apps

kontrollen

sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta, men man burde sette seg ned med en Xbox one og prøve den

Lenke til kommentar

Kinect - voice commands er veldig tøft. IR blaster, styrer alle enhtene dine

Smartglass

OS

dedikerte servere

apps

kontrollen

sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta, men man burde sette seg ned med en Xbox one og prøve den

Hvis du skal liste opp hva mer du får av XBONE, så vennligst utelat kontroller, OS og apps. Dette er en smakssak og ikke en objektiv sannhet. Skal man se det som en sannhet har tross alt PS4 fått mye mer skryt for kontrollen enn XBONE. Prøøøøv nå hvertfall å være litt objektive.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kinect - voice commands er veldig tøft. IR blaster, styrer alle enhtene dine = Voice commands er også hos Ps4.

Smartglass = Vita

OS = Om du mener at Xbone sin er bedre er dette en subjektiv mening

dedikerte servere

skype = mulig Ps4

apps = netflix? HBO? utdyp

kontrollen = Også en subjektiv mening

sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farta, men man burde sette seg ned med en Xbox one og prøve den= gjelder også andre konsoller.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

ok ta vekk kontrolleren da, OS er jo ikke subjektivt på hvordan det fungerer.

og apps er det mer av på xbox one

altså den store fordelen her er hvordan alt fungerer med Kinect

og den er milevis forran PS4 sin kamerafunksjon

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

MCV UK: "Sony has captured the hearts of indie retail"

http://www.mcvuk.com/news/read/sony-...retail/0124859

Top independent chains have told MCV that PS4 is already ‘winning the war’ against Xbox One.

Games Centre’s MD Robert Lindsay said:

“Sony has definitely captured the hearts and minds of the independent sector,”

Chips MD McCabe says:

"Sony’s hands-on approach has led his PS4 orders to top demand for Xbox One five to one."

http://www.mcvuk.com/news/read/sony-has-captured-the-hearts-of-indie-retail/0124859

Lenke til kommentar

Basert på det du sier ville jeg valgt PS4. Rett og slett bare fordi flere av vennene dine har den.

Forskjellen er egentlig, vil du betale 500 kroner mer for å kinectfunksjonalitet eller vil du betale 500 kroner mindre for å få en maskin uten kinect, men som er kraftigere og av erfaringene hittil vil kjøre multiplattformspill bedre?

Hvis du kun har PS3 nå vil du jo også kunne spille de nye spillene i de eksklusive seriene på PS4 som du har spilt på PS3.

Sjekka kjapt på nett nå. Gamezone tar 3898 for begge, Platekompaniet tar 3999,- for begge. CDON tar 4299(!!) for PS4 og 3990,- for Xbox One.

Har den bedre grafikk? Og som du sier, så har du ikke testet DS4 engang.

PS4 har vel fler spill på vei hvis jeg ikke tar feil?

Og hva mener du med mye annet? :D

Pr idag har Xbox One et større og (ifølge omtaler) større utvalg i spill. DS4 er visstnok et langt steg framover fra DS3, men lyset foran skal visst irritere med refleksjon fra skjermen, og det er et kvalitetsproblem med gummien på thumbsticksene, som viser seg etter så lite som 10 timer spilling. Merk at jeg ikke har prøvd noen av konsollene og heller ikke DS4.

Skjønner ikke helt poenget med HDMI in, skal du koble parabolen til Xboxen kan du jo like så godt bare koble den til TV'en? Eller har jeg misforstått?

Jepp, det kan du. Men om du kobler en annen bildekilde via Xbox One så kan xboxen gi deg beskjed med grafikk på skjermen, over TV-bildet når du får nye chatmeldinger, gameinvites, sportsresultater og mye mye annet. Du kan også bruke "snap"-funksjonen som deler opp skjermen så du kan gjøre ting på Xboxen samtidig som du har et TV-bilde oppe, du kan om så spille samtidig. Greit å ta et casual game mens man venter på at noe skal begynne på TV f.eks, eller en kjapp runde BF4 i reklamepausen. Mange muligheter!

Det er litt sannhet i det som er sagt tidligere at PS4 er en kraftigere PS3, mens MS har innovert endel mer med Xbox One.

MCV UK: "Sony has captured the hearts of indie retail"

http://www.mcvuk.com/news/read/sony-...retail/0124859

Top independent chains have told MCV that PS4 is already ‘winning the war’ against Xbox One.

Games Centre’s MD Robert Lindsay said:

Chips MD McCabe says:

“Sony has definitely captured the hearts and minds of the independent sector,”

http://www.mcvuk.com/news/read/sony-has-captured-the-hearts-of-indie-retail/0124859

"Sony’s hands-on approach has led his PS4 orders to top demand for Xbox One five to one."

Winning? Etter ei uke? naaawh ;)

Endret av thklinge
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Xbone har hatt en trøblete start.

men når folk får en egen xbone i hjemmet, så tror jeg folk endrer meninger.

punktum

det tror jeg også, folk burde gi den en sjangse

MS har vært litt dårlig på å informere om hva boxen kan, jeg ble ihvertfall positive overasket

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Da tror jeg du misforstår litt. Du kan sende bildet til PS4 gjennom Xbox One og du kan bruke Kinect til å skifte tilbake til Xbox One, men du kan ikke styre PS4-spill med Xbox One-kontrolleren. Det er jo helt feil knapper, den mangler touchpad og jeg ser ikke helt hvordan den skulle kunne sende signaler om hva man trykker gjennom HDMI-porten til PS4.

Ser ut som jeg ikke leser grunndig nokk, som sagt tidligere tror jeg jeg trenger en pc som leser for meg :rofl:

Jaja tok viss feil der :blush:

Lenke til kommentar

Sjekka kjapt på nett nå. Gamezone tar 3898 for begge, Platekompaniet tar 3999,- for begge. CDON tar 4299(!!) for PS4 og 3990,- for Xbox One.

PS4 kostet jevnt over 3500,- før lansering, hva skjer med Xbox One når den lanseres? FAKTUM (som jeg pleier å forholde meg til) er at prisene Sony/MS har gitt ut til butikkene tilsier at PS4 er billigst. Punktum. PS: CDON skriver jo klaaaaart og tydelig at prisen er midlertidig og ikke satt. Men det brydde vel du deg lite om siden XBONE "vant" der.

Pr idag har Xbox One et større og (ifølge omtaler) større utvalg i spill. DS4 er visstnok et langt steg framover fra DS3, men lyset foran skal visst irritere med refleksjon fra skjermen, og det er et kvalitetsproblem med gummien på thumbsticksene, som viser seg etter så lite som 10 timer spilling. Merk at jeg ikke har prøvd noen av konsollene og heller ikke DS4.

Du har lest at én fyr reagerer på refleksjoner av lyset i skjermen og du har lest at noen få sliter ut kontrollene. Hvorfor i all verden baserer du det på omtaler? Faktum er at PS4 har flere spill tilgjengelig nå. Punktum. Og igjen, du bruker norske priser, men du bruker amerikansk lansering?

Jepp, det kan du. Men om du kobler en annen bildekilde via Xbox One så kan xboxen gi deg beskjed med grafikk på skjermen, over TV-bildet når du får nye chatmeldinger, gameinvites, sportsresultater og mye mye annet. Du kan også bruke "snap"-funksjonen som deler opp skjermen så du kan gjøre ting på Xboxen samtidig som du har et TV-bilde oppe, du kan om så spille samtidig. Greit å ta et casual game mens man venter på at noe skal begynne på TV f.eks, eller en kjapp runde BF4 i reklamepausen. Mange muligheter!

Ja, så flott :) Sier aldri nei takk til muligheter. PS3 ble selv annonsert med HDMI-inngang. Så fram til det da, nå har jeg personlig veldig lite lyst på det. Mest pga erfaringen med picture-in-picture på TV-en min. Synes det var kult og hadde store forhåpninger når jeg kjøpte, men blir aldri brukt i praksis. Det er dog slik jeeg ser det. Igjen viser du her til noen funksjoner som kun gjelder USA.

Det er litt sannhet i det som er sagt tidligere at PS4 er en kraftigere PS3, mens MS har innovert endel mer med Xbox One.

Winning? Etter ei uke? naaawh ;)

Hvem som har innovert mest kan diskuteres, men jeg er økonom og vi lærer at det er forskjell på å oppfinne og innovere(innovasjon krever suksess). Umulig å si hvem som vinner etter ei uke, men at PS4 ligger noenlunde likt med XBONE i Nord-Amerika er imponerende ettersom Nord-Amerika helt klart har vært 360s suksessland. (360 har solgt 45 mill mens PS3 har solgt 27-28 der)

Endret av Nimrad
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Xbox har vel egentlig ikke innovert noe særlig. Det de har gjort er vel i bunn og grunn å ta ting som eksisterer fra før og laget sin egen greie med det samlet i en pakke.

En god del bryr seg lite om det da det kun er spilling som de har bruk for eller interesserer seg med og valget da lett faller på ps4. Som i bunn og grunn er som ps3 bare med mye bedre hardware og litt basis funksjoner utenom som passer til spilling.

Så er det en god del som syns at funksjonene som xone har lagt under en konsoll er spennende, samt at de liker at kinect har utviklet seg en god del. De er sikkert spente på å være med på å erfare utviklingen til dette systemet. Jeg er hvertfall det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...