Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

En ser at PS4 er mer detaljert, men det er ikke så lett å se på alle områder. Men det er nok noe en ser veldig fort når en blåser opp bilde på en 50" og oppover.

XBO har noe bedre kontrast og farger som får det til å se etter min mening bedre ut på diverse sammenlignings klipp osv en ser på youtube. Men som nevnt så blir nok forskjellen veldig åpenbar når en ser det på en 50" ++

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XBO har noe bedre kontrast og farger som får det til å se etter min mening bedre ut på diverse sammenlignings klipp osv en ser på youtube. Men som nevnt så blir nok forskjellen veldig åpenbar når en ser det på en 50" ++

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721277

Vanskelig å si om det stemmer (selv om veldig mye peker mot det), men interessant ihvertfall.

Lenke til kommentar

Du tar så feil. 16-235 er standard på det meste av TV sendinger, bluray, filmer i dag. At 0-255 er brukt kommer mest fra monitorer/pc skjermer etc.

Sett på en bluray på en PS3 i dag, og kjør RGB full, og så forteller du meg hvor bra sortnivå du får.

Jeg har forøvrig ue55f8005. Og har jobbet med lyd og bilde produkter i 5-6 år :)

Du kan jo prøve å forklare hva den vesentlige forskjellen mellom en PC-skjerm med LED-bakgrunnsbelyst LCD-panel og en TV-skjerm med LED-bakgrunnsbelyst LCD-panel er ;)

TV-sendinger bruker fortsat Rec 709 med 16-235 colorspace ja, og BluRay bruker YCbCr 4:2:0 og er dermed låst av spesifikasjonen til 16-235. Dermed vil du ikke se noen forskjell på PS3en. Men for materiale som støtter en full RGB-skala oppnår du bedre resultater, og det er jo spill vi diskuterer her? ;)

Har en 55PFL8008 Hvis det var en "hvor mye penger har du brukt på flatskjermen"-konkurranse så vant jeg nettopp. ;) Ja, og en 7-serie Samsung på soverommet.

Det er en myte som er vanskelig å ta livet av, den angående hw scaler i xbox 360.

"I posted this in another thread, but I thought it would be good to start a new discussion on the matter.

As a long time lurker I have seen this recently beginning to crop up quite a lot. It seems to stem from MisterXMedia. Today I will deal with it.

ANA is not a "scaler chip", it doesn't improve efficiency, it doesn't even have anything to do with any of that at all.

"ANA", stands for Audio Network Adapter (Analogue/Digital Audio and Network Adapter). It is a video output chip. It does not "scale" anything. On the Xbox 360 all scaling was carried out by the Xenos GPU. I repeat, ANA does not scale anything. It is just your standard video output chip.

When the Xbox 360 got an HDMI out port, the video output chip becameHANA (HDMIAudio Network Adapter).

Previosly back in 2007 a Microsoft employee (Aaron Greenberg) made a mistake, and referred to the ANA/HANA chip as a scaler. Digital Foundry (Eurogamer investigated it further).

Here is a quote from Digital Foundry:

The only other major change under the bonnet is the new HANA video display chip, replacing the old ANA version in the classic 360.
This chip has
erroneously been described
as the silicon that deals with the 360's inbuilt hardware scaling.
In truth, Microsoft has now confirmed to us that it's merely a video output chip
-
a means of transferring the framebuffer into all of the different signals: composite, s-video, RGB SCART, component, VGA and - the key addition with HANA - HDM
I.
Scaling itself is actually performed by the Xenos GPU
(most likely using a variation of Lanczos resizing) so in that respect the Elite performs identically to the original Xbox 360.

"

Det står også om hw scaleren til ps4 og xbox one. De er identiske.

http://www.ign.com/boards/threads/truth-about-the-xbox-one-upcsaler-hana2.453482321/

Angående forskjellene vi ser på multiplattformspill. Vi kan diskutere oss grønne om hvor mye eller lite forskjell vi synes det er mellom 720p, 900 og 1080p, men når ghost kjører i 1080p på ps4 (over 60fps) og 720p på xbox one (60fps) så er det tydelig at forskjellen mellom rå ytelse er større denne generasjonen en forrige. Og det er ikke så rart heller når man ser hvor pengene er investert i de to konsollene. Men kommer vi alle til å kose oss med spillene uavhengig av plattform? Ja det gjør vi, men jeg håper de som førte oppløsningskrigen forrige generasjon nå husker hva de sto for da. Det var et ramaskrik uten videre for hvert enda multiplattformspill hvor ps3 kjørte med 10-40p mindre oppløsning, og hadde noe dårligere fps. Hva sier de samme medlemme nå? Hadde vært litt morsomt å gravd opp noe gammelt snadder.

Interessant, og morsomt hvordan fakta iblant har vanskelig for å "nå fram" på nettet. Uansett, forrige generasjon er forrige generasjon, og som jeg mistenkte. Skalering denne generasjonen blir likt. Og slapp av, begge konsollene blir nødt til å skalere iblant ;)

Hvis det er én ting MS har lært av fra forrige generasjon så må det være hardwareproblemene med 360.

Jepp, og hardwaren de har designet har jeg ikke hørt om trøbbel med enda. De har derimot bestilt BluRay-drev hos et eller annet selskap som har levert dårlig kvalitet. Forsåvidt opp til Microsoft å velge sine leverandører med omhu så deres ansvar til slutt uansett.

Svakt at det ble problemer med hardware, men de er RÅ på å løse problemene og så langt råere enn Sony (erfaring fra RROD hjelper visst):

Du trenger ikke sende inn din Xbox One til MS først, de sender en splitter ny konsoll rett til deg, så kan du returnere den ødelagte etterpå så du må vente så kort som overhodet mulig. Der det har vært trøbbel og laaang ventetid hos Sony Support så gir MS deg et kønummer og ringer deg tilbake, du slipper å sitte på tlf å høre på heismusikk. Høres bra ut det, håper de er like rå på support når den kommer til Norge.

Lenke til kommentar

Har en 55PFL8008 Hvis det var en "hvor mye penger har du brukt på flatskjermen"-konkurranse så vant jeg nettopp. ;) Ja, og en 7-serie Samsung på soverommet.

Jeg hadde en 55pfl8008 til 10 lapper når elkjøp forus hadde ny lansering av sin butikk her i Stavanger. Jepp, den kostet 10 000 kr, og det skjønner jeg. Å navigere rundt på den i menyene samtidig at Philips nå ikke produserer sine egne paneler men får fra Samsung og LG gjorde at det føltes ut som panelet var b-vare. Clouding og sirrup aktige menyer var horribelt. Men men.

7-serie samsung er merkelig, det er design TV med værre spesifikasjoner enn 6serien, da den fks ikke har micro dimming, men men.

Det viktigste er at du er fornøyd

Lenke til kommentar

Rart 8008 ble "årets tv" i lyd og bilde hvis den suger så veldig. Med ISF-settings ser den bra ut. Både Samsung og Philps "Smart TV"-funksjoner er ikke spesielt smarte, det er treigt, har dårlig formatstøtte og er i det store ganske fjøs. Derfor bruker jeg det ikke. Har uansett andre enheter for TV (Canal Digital HDPVR), Youtube (Chromecast), lokalt media og nettv (HTPC med XBMC), og en surroundreciever som gjør alt av switching. TVen trenger å gi meg bilde på HDMI1, så er jeg fornøyd.

Selv betalte jeg 13990 for den, som er det samme som F8005 koster i dag. 55PFL8008 koster 17990,- på billigste nettsjappe, pr i forigårs.

Måtte gå å sjekke, Samsungen er en LE46A656, og nå er vi langt off-topic ;)

Lenke til kommentar

Jepp, og hardwaren de har designet har jeg ikke hørt om trøbbel med enda. De har derimot bestilt BluRay-drev hos et eller annet selskap som har levert dårlig kvalitet. Forsåvidt opp til Microsoft å velge sine leverandører med omhu så deres ansvar til slutt uansett.

Svakt at det ble problemer med hardware, men de er RÅ på å løse problemene og så langt råere enn Sony (erfaring fra RROD hjelper visst):

Du trenger ikke sende inn din Xbox One til MS først, de sender en splitter ny konsoll rett til deg, så kan du returnere den ødelagte etterpå så du må vente så kort som overhodet mulig. Der det har vært trøbbel og laaang ventetid hos Sony Support så gir MS deg et kønummer og ringer deg tilbake, du slipper å sitte på tlf å høre på heismusikk. Høres bra ut det, håper de er like rå på support når den kommer til Norge.

Veldig som du forsvarer Xbox One i forhold til hvordan du forholdt deg til PS4-problemene som var å "opplyse" om alle feilene. MS er meget gode på kundeservice ja, men vi her i Norge forholder oss til butikken, ikke produsenten, så det har vel ikke så mye å si?

Du kan jo ta et søk på "Faulty Playstation 4" og "Faulty Xbox One" på youtube/google og sammenligne treff :)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Gjorde ikke så mye research om PS4-problemene, men fikk med meg at det var forskjellige problemer, med Blue Dickpunch of Sadness, noe vifteproblemer og overoppheting (med røde lys?). Har ikke gjort så mye research på XBox One heller, men har sett at BluRay-drev har vært DOA. Kjipt er det uansett, men å hinte til at jeg har vært skadefro med tanke på PS4-eiere synes jeg er urettferdig, det har jeg ikke hatt noe ønske om.

I likhet med 360-problemene (hvor MS ordnet opp direkte, ikke butikken) tror jeg MS blir å ta problemene med Xbox One også direkte. Men iht. norsk kjøpslov er det sikkert mulig å dra tilbake til butikken og få en konsoll på direkten, hvis de har flere på lager, om man ønsker det.

Lenke til kommentar

Gjorde ikke så mye research om PS4-problemene, men fikk med meg at det var forskjellige problemer, med Blue Dickpunch of Sadness, noe vifteproblemer og overoppheting (med røde lys?). Har ikke gjort så mye research på XBox One heller, men har sett at BluRay-drev har vært DOA. Kjipt er det uansett, men å hinte til at jeg har vært skadefro med tanke på PS4-eiere synes jeg er urettferdig, det har jeg ikke hatt noe ønske om.

I likhet med 360-problemene (hvor MS ordnet opp direkte, ikke butikken) tror jeg MS blir å ta problemene med Xbox One også direkte. Men iht. norsk kjøpslov er det sikkert mulig å dra tilbake til butikken og få en konsoll på direkten, hvis de har flere på lager, om man ønsker det.

Synes du har oppført deg fint i det siste :D

Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skal ta PS4 eller Xbox One nå, de fleste vennene mine skal ta PS4 men noen skal også ta Xbox One.. Frister egentlig mest for en Xbox One.. Hva synes dere? Vet jeg heter PS3GAMER men fortsatt..

Har du parabol eller kabelmodem der maskinen skal være oppkoblet. Er tv funksjonaliteten viktig for deg? Ikke, velger du ps4.
Lenke til kommentar

Usikker på om jeg skal ta PS4 eller Xbox One nå, de fleste vennene mine skal ta PS4 men noen skal også ta Xbox One.. Frister egentlig mest for en Xbox One.. Hva synes dere? Vet jeg heter PS3GAMER men fortsatt..

Basert på det du sier ville jeg valgt PS4. Rett og slett bare fordi flere av vennene dine har den.

Forskjellen er egentlig, vil du betale 500 kroner mer for å kinectfunksjonalitet eller vil du betale 500 kroner mindre for å få en maskin uten kinect, men som er kraftigere og av erfaringene hittil vil kjøre multiplattformspill bedre?

Hvis du kun har PS3 nå vil du jo også kunne spille de nye spillene i de eksklusive seriene på PS4 som du har spilt på PS3.

Lenke til kommentar

Hadde tatt Xbox One, der følger det med kinect, bedre mic, kan "snakke" til Xbox'en, bedre kontroller (Har jo ikke prøvd DS4 men Xbox 360 var ihvertfall bedre en DS3.), bedre grafikk, flere spill, og mye annet. Selvfølgelig PS4 har myye den å men jeg anbefaler Xbox One.

Lenke til kommentar

Hadde tatt Xbox One, der følger det med kinect, bedre mic, kan "snakke" til Xbox'en, bedre kontroller (Har jo ikke prøvd DS4 men Xbox 360 var ihvertfall bedre en DS3.), bedre grafikk, flere spill, og mye annet. Selvfølgelig PS4 har myye den å men jeg anbefaler Xbox One.

Jeg vil anbefale deg å faktisk snakke sant når du kommer med argumenter. Dette er en fyr som faktisk spør om råd og hjelp. Jeg er redd for at noen faktisk tar deg seriøst, selv om jeg tviler litt på det.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...