Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Så nå at XBOX automatisk velger RGB (16-255). Som gjenspeiler seg i HDMI black level low hvis det er kjent for andre.

 

Nå vet ikke jeg hva innstillingene ble brukt på PS4. Men stod det RGB full (0-255) isteden for limited (16-255). Så kan det forklare hvorfor PS4 ser lysere ut.

Blir veldig teknisk nå, men det vil uansett ikke ha noe å si egentlig hva det står på konsollen når du spiller, hvis du har spesifert hvor du vil RGB standarden skal begynne på TVen din. Fks kjent fra Samsung sine tver med hdmi black level low/normal.

Kjører du 0-255 til TVen fra konsollen vil muligheten til å justere black levelet på TVen være "greyed" out

PS: Husk å still det inn rett, jeg har vært hos for mange folk om har hatt ps3 etc der de enten har crushed blacks, altså du mister altfor mye detaljer i mørke scener. Samtidig som de har et "cutoff" point, som gjør at svart blir grått.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om denne funker, men kameraten min benyttet seg av dette.

 

Jeg trenger ingen konsoll akkurat nå, så sikkert noen av dere kan benytte seg av dette.

Du skal ikke se mange postene opp før du ser jeg skrev nettopp det samme :)

PS: du vil nå ikke akkurat få den "nå". Og hvis du velger faktura på e-post, så trenger du ikke betale før uti januar når du har fått den. Bare sånn hvis du skulle ha lyst på den. Tviler på at vi ser denne prisen igjen på halvannet år.

Lenke til kommentar

Kan jo legge det til her også. Feil hos CDON.COM gjør at man kan reservere PS4 for 2899,- med å bruke rabattkode: xYDZAmwQ

Så dere som står på gjerdet kan jo legge inn en bestilling. Ingenting å tape :)

 

Nice. Har bestilt selv nå. Men var inne på facebook siden til cdon.com og der står det:

 

Akkurat nå får du 100 kr rabatt når du handler film, spill eller musikk for 300 kr. Angi rabattkoden nedenfor i kassen for å benytte deg av tilbudet:

 

Kode: xYDZAmwQ

 

Tilbudet gjelder t.o.m 2013-11-23 og kan bare benyttes på et kjøp. Koden kan ikke kombineres med andre rabattkoder og gjelder ikke på frakt og digitale produkter.

 

Regner med PS4 går inn som digital produkt, vet ikke om rabatten blir gjeldende. Men jaja, ingenting å tape som du sier :)

Lenke til kommentar

Nei. PS4en ser bedre ut, er bare å ta en titt på eurogamer og laste ned ukomprimerte klipp.

 

Igjen, det virker som du ikke vet hva oppsklaering er for noe.

Og derfor burde du se disse bildene så du skjønner hva oppskalering gjør for noe

http://i.imgur.com/clfPV3w.jpg

Du har forøvrig en mye bedre scaler i en ok TV enn du har i en konsoll, men det er en annen sak

Forrige generasjon var det motsatt, Xbox 360en var kjent for å ha en svært bra upscaler, og markant bedre enn PS3s. Hvordan det er denne generasjonen med mer lik arkitektur og skjermkort-teknologi skal jeg ikke begi meg ut på uten å lese meg opp, men vil anta det er ganske likt.

 

 

Så nå at XBOX automatisk velger RGB (16-255). Som gjenspeiler seg i HDMI black level low hvis det er kjent for andre.

 

Nå vet ikke jeg hva innstillingene ble brukt på PS4. Men stod det RGB full (0-255) isteden for limited (16-255). Så kan det forklare hvorfor PS4 ser lysere ut.

 

Blir veldig teknisk nå, men det vil uansett ikke ha noe å si egentlig hva det står på konsollen når du spiller, hvis du har spesifert hvor du vil RGB standarden skal begynne på TVen din. Fks kjent fra Samsung sine tver med hdmi black level low/normal.

 

Kjører du 0-255 til TVen fra konsollen vil muligheten til å justere black levelet på TVen være "greyed" out

 

PS: Husk å still det inn rett, jeg har vært hos for mange folk om har hatt ps3 etc der de enten har crushed blacks, altså du mister altfor mye detaljer i mørke scener. Samtidig som de har et "cutoff" point, som gjør at svart blir grått.

PS4 vil absolutt ha en fordel om den har fullt colorspace kontra 16-255. Evt. lysere går på brightness-, kontrast- og gamma-innstillinger.

Lenke til kommentar

 

har du tenkt til å flytte mye på den? ta den med i lumma?

Xbox one passer veldig bra inn i oppsettet mitt her med en Get box, forsterker osv, den glir veldig bra inn og set bra ut. PS4 derimot vil falle litt utenfor, det er også en firkanta boks som er skeiv, wow for et design...

Design er viktig for min del, og en stor firkanta boks syns jeg ikke ser bra ut i stua. Hvis du dekker alt rundt den så du bare ser fronten, så ser den ikke for gale ut, men nå trenger den jo fri rom rundt hele seg for at den skal være optimal med tanke på vifter etc.

Lenke til kommentar

Tror du misforstår hva som ligger i ordet murstein.

Xbox One? :)

 

Nå hadde jeg alt av konsoller forrige generasjon, men jeg nekter å kjøpe Xbox One før den har blitt re-designa om noen år. Design er alltids en smaksak, og noen jeg kjenner syns PS4 og Xbox One ser stygge ut, begge to. Uansett så blir det veldig morsomt å se folk mene Xbox One sitt design er noe av det vakreste de har sett, som jeg nettopp så flere YouTube brukere kommentere. Syns det er merkelig at Xbox går for et design som gikk ut for 10 år siden, og som heller ikke er på vei tilbake.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Bu7jHLsW-5s&hd=1

Endret av ImagineAnarchy
Lenke til kommentar

RGB Limited er for standard HDTV skjermer og RGB Full er for monitorer. En skal ikke bruke Full på et helt vanlig TV.

Da har du en kjip TV ;)

16-235 er gammelt skrot som henger igjen fra analog-tiden og har ingenting på moderne TVer med heldigitale signalveier å gjøre.

 

 

Xbone har solgt 1 million i de 13 landene maskinen ble lansert. Noe som betyr at P43 solgte bedre de første 24 timene enn Xbone siden PS4 solgte 1 million KUN i USA.

 

http://news.xbox.com/2013/11/xbox-xbox-one-momentum-announcement

Begge sa "more than one million". Nøyaktige tall kommer kanskje aldri? Ser ut som det er nært en tie så langt.

 

 

Forresten langt mer imponerende disse tallene:

 

* Over 60 million zombies have been killed in “Dead Rising 3”

* Over 3.6 million miles driven in “Forza Motorsport 5"

* Over 7.1 million combos in “Killer Instinct”

* Over 8.5 million enemies defeated in “Ryse: Son of Rome”

 

Som tyder på at Xbox Live og serverne til MS har klart 1 million brukere med day one patching og onlinespill helt fint! Kudos til MS for den, og en søt liten vennskapelig :tease: til de som mente XBL kom til å slite slik PSN gjorde.

 

 

De fucka BluRay-drevene derimot er kjipe saker. Antar MS har en liten rage-trip på gang mot de som har produsert det. Noen som kjenner til hvem som er leverandør?

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige generasjon var det motsatt, Xbox 360en var kjent for å ha en svært bra upscaler, og markant bedre enn PS3s. Hvordan det er denne generasjonen med mer lik arkitektur og skjermkort-teknologi skal jeg ikke begi meg ut på uten å lese meg opp, men vil anta det er ganske likt.

 

 

PS4 vil absolutt ha en fordel om den har fullt colorspace kontra 16-255. Evt. lysere går på brightness-, kontrast- og gamma-innstillinger.

Igjen. Scaleren som satt i Xbox360 (hardware) eller PS3 software, kjører bare en enkel oppskalerings algoritme. Det gjør det ikke magisk bedre. Noen ganger til og med værre. Har du en OK tv, har du uansett en mye bedre scaler i TVen enn i en konsoll. En scaler vil ikke ha PS4 ha så stor nytte av, da mesteparten av spilla kjører i 1080p. Derfor vil det se bere ut enn en oppskalert versjon av samme spillet for XBOX one.

 

Begge har selvfølgelig fullt colorspace.

 

Begge anbefaler dog å kjøre RGB limited. Fordi dette er en standard satt til film etc. Å kjøre RGB full på konsoller i dag, vil gjør at du kan styre selv HDMI black level selv på TVen.

Lenke til kommentar

Da har du en kjip TV ;)

16-235 er gammelt skrot som henger igjen fra analog-tiden og har ingenting på moderne TVer med heldigitale signalveier å gjøre.

 

 

Du tar så feil. 16-235 er standard på det meste av TV sendinger, bluray, filmer i dag. At 0-255 er brukt kommer mest fra monitorer/pc skjermer etc.

Sett på en bluray på en PS3 i dag, og kjør RGB full, og så forteller du meg hvor bra sortnivå du får.

 

Jeg har forøvrig ue55f8005. Og har jobbet med lyd og bilde produkter i 5-6 år :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige generasjon var det motsatt, Xbox 360en var kjent for å ha en svært bra upscaler, og markant bedre enn PS3s. Hvordan det er denne generasjonen med mer lik arkitektur og skjermkort-teknologi skal jeg ikke begi meg ut på uten å lese meg opp, men vil anta det er ganske likt.

 

 

PS4 vil absolutt ha en fordel om den har fullt colorspace kontra 16-255. Evt. lysere går på brightness-, kontrast- og gamma-innstillinger.

Det er en myte som er vanskelig å ta livet av, den angående hw scaler i xbox 360.

 

"I posted this in another thread, but I thought it would be good to start a new discussion on the matter.

 

As a long time lurker I have seen this recently beginning to crop up quite a lot. It seems to stem from MisterXMedia. Today I will deal with it.

 

ANA is not a "scaler chip", it doesn't improve efficiency, it doesn't even have anything to do with any of that at all.

"ANA", stands for Audio Network Adapter (Analogue/Digital Audio and Network Adapter). It is a video output chip. It does not "scale" anything. On the Xbox 360 all scaling was carried out by the Xenos GPU. I repeat, ANA does not scale anything. It is just your standard video output chip.

 

When the Xbox 360 got an HDMI out port, the video output chip becameHANA (HDMIAudio Network Adapter).

 

Previosly back in 2007 a Microsoft employee (Aaron Greenberg) made a mistake, and referred to the ANA/HANA chip as a scaler. Digital Foundry (Eurogamer investigated it further).

Here is a quote from Digital Foundry:

 

The only other major change under the bonnet is the new HANA video display chip, replacing the old ANA version in the classic 360.
This chip has
erroneously been described
as the silicon that deals with the 360's inbuilt hardware scaling.
In truth, Microsoft has now confirmed to us that it's merely a video output chip
-
a means of transferring the framebuffer into all of the different signals: composite, s-video, RGB SCART, component, VGA and - the key addition with HANA - HDM
I.
Scaling itself is actually performed by the Xenos GPU
(most likely using a variation of Lanczos resizing) so in that respect the Elite performs identically to the original Xbox 360.

"

 

Det står også om hw scaleren til ps4 og xbox one. De er identiske.

 

http://www.ign.com/boards/threads/truth-about-the-xbox-one-upcsaler-hana2.453482321/

 

Angående forskjellene vi ser på multiplattformspill. Vi kan diskutere oss grønne om hvor mye eller lite forskjell vi synes det er mellom 720p, 900 og 1080p, men når ghost kjører i 1080p på ps4 (over 60fps) og 720p på xbox one (60fps) så er det tydelig at forskjellen mellom rå ytelse er større denne generasjonen en forrige. Og det er ikke så rart heller når man ser hvor pengene er investert i de to konsollene. Men kommer vi alle til å kose oss med spillene uavhengig av plattform? Ja det gjør vi, men jeg håper de som førte oppløsningskrigen forrige generasjon nå husker hva de sto for da. Det var et ramaskrik uten videre for hvert enda multiplattformspill hvor ps3 kjørte med 10-40p mindre oppløsning, og hadde noe dårligere fps. Hva sier de samme medlemme nå? Hadde vært litt morsomt å gravd opp noe gammelt snadder.

Lenke til kommentar

Usikker på om dette er nyhetsverdig her, men prøver likevel.

 

Corinne Yu, en av 343 Industries viktigste personer (hun er en veldig viktig programmerer der) forlater Microsoft og 343 Industries og går over til naughty Dog.

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=721268

 

Hun jobber hos 343 som "Principal Engine Programmer of Halo 4"

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...