Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klør i fingrene etter å dra ut å kjøpe ps4 og syns xbox frister mye med alle funksjonene. Men velger å være tilbakeholden og kritisk til begge konsollene ennå.

Er ikke overbevist i noen som helst retning etter det jeg har erfart fra omtaler og visninger på nett. Begge ser ut til å fungere bra som spill maskiner som er et must selvsagt. Begge har interessante eksklusive spill som jeg kunne tenke meg. Men ingen har noen spill jeg syns er super awsome som jeg bare MÅ ha som gjør at jeg går for den ene eller andre konsollen.

Begge har mangler på software fronten, som så langt for meg, gjør at jeg ennå ikke er overbevist. Ps4 mangler jo CD avspilling(jada jada...i know. Er old school), mp3 og dnla. Dette er en deal breaker for meg så langt. Kommer dette på plass innen rimelig tid, dvs innen xbox fikser sitt rot,så blir det alt jeg egentlig trenger.

Men så er det xbox da med sine litt bredere funksjoner...som ikke er på plass ofc. Twitch streaming mangler. Ikke at det bryr meg særlig. Dolby som må på plass...

Dnla har den men kun som Play To. Dette er for dårlig syns jeg, da det er mye greiere å browse filer direkte fra konsollen.

Kinect ser fett ut når det funker. Men det ser dessverre ut til å ha en del vansker med å plukke opp stemme kommandoer fra en del folk, som fort blir irriterende. Hånd gesturer ser helt ubrukelig ut. Vil det bli norsk støtte til kinect? Har et par barn i huset som foretrekker norsk for å si det sånn.

Så er det TV passthrough greia som er hypet som bare det. Dette er en funksjon som vil selge xboxen til kone og barn her i huset. Vi bruker en del timer på TV titting i løpet av uka.

Problemet er jo at det ikke støtter norske TV leverandører, så funksjonen er veldig manglende. Hele vitsen med det blir jo borte.

Gleder meg til å lese nyheter, norske anmeldelser og bruker erfaringer av xbox fremover. Men er ikke ting som det bør være på xboxen her i Norge til launch så fortsetter jeg sikkert med å handle fra Sony. For da har de forhåpentlig vis fått fingern ut og lagt til CD, mp3 og Dnla støtte.

Lenke til kommentar

MS måtte greie det igjen. For å bruke XO må du online for å laste ned Dag1-oppdateringa.

Nå kan man ikkje bruke Dag1-oppdateringa som nokre har nedlasta til USB og ikkje får man tilgang til Dag1-oppdateringa via cd/dvd/bluray. Nå krever Dag1-oppdateringa at du går online og for di som ikkje har tilgang til nett er beskjeden å ta ein tur innom naboen.

Viss dette er tilfelle farer MS med løgn.

Fatter ikkje at MS ikkje kan greie å gjere dette like bra som Sony.

Kilde: http://www.gamezone.com/news/2013/11/21/can-t-update-your-xbox-one-via-xbox-live-microsoft-suggests-taking-it-to-a-friend-s-house

Har og hørt rykter om at man må koble til Kinect første gangen for å få bruke XO. Husker dog ikkje att kor eg fann dette.

Lenke til kommentar

what..?

Hva i svarte er vel det å kverulere om? Det er jo tydelig at han påpeker at xbone er litt småkjedelig designmessig. Ikke at den er DOA eller har feil på noe som helst vis.

Sony har valgt å gå for noe ser litt annerledes ut, ikke bare en murstein(om dette er positivt eller ikke får være opp til hver enkelt), mens MS har gått for noe mer tradisjonelt. Ikke noe negativt i dette, spesiellt ikke dersom konsollen er mer stillegående/stabil.

For min del driter jeg stort sett i det visuelle intrykket boksen gir, så lenge den gjør det den skal. Så lenge den ikke ser ut som et juletre selvfølgelig.

Endret av jihn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Xbox One er så latterlig stor :p Sett en live unboxing stream nettopp. Er en stor firkanta box. Bra at de i alle fall ga mursteinen litt design :)

har du tenkt til å flytte mye på den? ta den med i lumma?

Xbox one passer veldig bra inn i oppsettet mitt her med en Get box, forsterker osv, den glir veldig bra inn og set bra ut. PS4 derimot vil falle litt utenfor, det er også en firkanta boks som er skeiv, wow for et design...

Lenke til kommentar

Har man ventet 2-5 år på nye konsoller, klarer man vente 5 minutter ekstra :tease:

Joda, men det er jo uforståelig. Begge konsollene har innebygget harddisk og 6x blu-Ray spiller.

Men for å si det sånn så har jo xbox eiere spilt på 720p i 6-7 år, da klarere dere vel å vente 6-7 år til? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...