Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

1080p vs 720p har ingen betydning .... :dremel:

Denne gen er forsein uansett nå når 4k eller ultra hd kommer :rofl:

:dremel: My thoughts

720p og 1080p gir klart store forskjeller. Ihvertfall på min 55 tommer. På 32 tommere og mindre sliter man å se forskjellen på 720p og 1080p.

UHD er fortsatg langt unna. Ja det finnes TVer men de er ennå ikke enig om HDMI standarden. Finnes ikke noe annet enn demo matriell i 4K. Vil ta mange mange år før 4K i det hele tatt blir noe standard her til lands med tv sendinger etc

Og igjen. Det finnes ikke hardware som drar 4K på en fornuftig måte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

720p og 1080p gir klart store forskjeller. Ihvertfall på min 55 tommer. På 32 tommere og mindre sliter man å se forskjellen på 720p og 1080p.

UHD er fortsatg langt unna. Ja det finnes TVer men de er ennå ikke enig om HDMI standarden. Finnes ikke noe annet enn demo matriell i 4K. Vil ta mange mange år før 4K i det hele tatt blir noe standard her til lands med tv sendinger etc

Og igjen. Det finnes ikke hardware som drar 4K på en fornuftig måte

Opscalering av ps4 og x1 spill vill se soft ut på en 4k tv .. mot native 1080p på en god hd tv

Endret av samco
Lenke til kommentar

Litt bumpy ultra hd start men for de tøffe er sekei 4k 50" med anderson navnet på trykket til 8000kr med 30hz 4k :dremel:

Hva skal du med Ultra HD om det ikke har noe å si om det vises i 720p eller 1080p?

Opskalert til 4k vil 720 og 1080 se soft ut på en ultra hd tv ...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opskalert til 4k vil 720 og 1080 se soft ut på en ultra hd tv ...

Skjønner ikke hvorfor det skal det. Det er nøyaktig dobbelt så mange piksler hver vei med 4k som 1080p, så oppskaleringen uten noe kødding med bildet vil bety at nøyaktig én svart piksel på 1080p kan bli nøyaktig 4 svarte piksler i 4k. Det vil vel da si at hvis panelet, fargene og alt annet er likt utenom oppløsningen vil bildet på 1080p versjonen være nøyaktig likt den oppskalerte 4k-versjonen?
Lenke til kommentar

Dwette er ment til samco. Ikke nimrad

Tror ikke du vet hva oppskalert betyr.

Det finnes bare 2 ok tver ute i 4k det er sony sin 9 serie og samsung sin 9 serie.

Det finnes ikke film i 4k

Fleste tv kanalene i dag er fortsatt ikke i hd en gang

Det er ikke båndbredde i norge til å støtte 4k sendinger på mange år

Bluray finnes ikke i 4k

Hdmi standarden er ikke bestemt. Det er fks ikke noen kontakter i 4k til samsungen men en egen boks pga hdmi standarden ikke er satt for 4k.

1080p oppskalert til 4k vil se likt ut som 1080p for ola nordmann. Xbox oppskalerer til 1080p men ser fortsatg værre ut enn ps4 som kjører native i 1080p

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dwette er ment til samco. Ikke nimrad

Tror ikke du vet hva oppskalert betyr.

Det finnes bare 2 ok tver ute i 4k det er sony sin 9 serie og samsung sin 9 serie.

Det finnes ikke film i 4k

Fleste tv kanalene i dag er fortsatt ikke i hd en gang

Det er ikke båndbredde i norge til å støtte 4k sendinger på mange år

Bluray finnes ikke i 4k

Hdmi standarden er ikke bestemt. Det er fks ikke noen kontakter i 4k til samsungen men en egen boks pga hdmi standarden ikke er satt for 4k.

1080p oppskalert til 4k vil se likt ut som 1080p for ola nordmann. Xbox oppskalerer til 1080p men ser fortsatg værre ut enn ps4 som kjører native i 1080p

Har sett samsung sin ultra opskalere bd og det ser ikke bra ut.

Lenke til kommentar

Morsomt hvor mange som anklager de som har gitt gode anmeldelser til Forza 5 i dag om å være kjøpt og betalt av Microsoft. Mange Sony-fanboys ble vel ekstra frustrert over å se at både Forza 5 og Dead Rising 3 fikk høyere score enn KZ: Shadow Fall på metacritic og sånt.

Personlig synes jeg lanseringspillene til One er bedre enn PS4, men ikke så veldig. Det som PS4 har som et veldig godt kort er hva som kommer på spillfronten The Order (som jeg var meh til i starten) har interessert meg mer og mer. Vi har nytt Uncharted og inFamous. Har tro på Quantum Break og Sunset Overdrive til One, men vet ikke om jeg har like mye tro til det som kanskje The Order. Titanfall håper jeg blir en suksess, sikkert bedre på PC, men det kan være et spill som selger noen One-konsoller akkurat som inFamous: Second Son garantert kommer til å gjøre (personlig kommer jeg til å gå for den bundelen når den/hvis den kommer her til lands).

Gleder meg til å få One i hus snart, og PS4 når Second Son kommer neste år.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er forskjellige, noen ser ikke forskjell, noen gjør det. Kan ta for eksempel de mest ekstreme nerder der ute som ser forskjell på 60 fps og 70fps på en 60hz skjerm *host* ;) Joda, det finnes slike mennesker der ute, just read da forumz.

Nå er ikke fps og Hz det samme. Om programvaren oppdaterer bildet raskere enn skjermen vil man slm du insinuerer ikke SE noen forskjell. Men man kan godt oppleve en forskjell i form av mindre input-lag og mer presise hit-bokser siden animasjonen oppdateres raskere i programvaren.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...