Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs om lyd-testinga er gjort med samme forhold. Er neppe eit problem for meg da eg vil ha 7,1 headsett til den konsollen eg kjøper/kjøper først. Mono er liksom ikkje next gen nok for min del.

Hjelper lite med fake 7.1 headsett om tjenesten ikke leverer bedre kvalitet på kommunikasjon.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg tror mange glemmer at PS3 har hatt et fantastisk utvalg av spill i år. Spill som The Last of Us, Ni No Kuni, God of War Ascension, Sly: Thieves in Time og Beyond Two Souls kom ut i år. Hva har Xbox 360 hatt? Gears of War Judgment? Det er alt annet enn imponerende.

Da er det kanskje ikke så rart at den eksklusive launch-lineupen til PS4 ikke er all verden sammenlignet med XOne. Jeg tenker sånn at det bare skulle mangle at Xbox One har flere eksklusive spill på lansering, siden Xbox 360en har hatt tilnærmet null i år.

Lever godt med lanseringsspillene til PS4 jeg, når jeg vet at DriveClub og Infamous Second Son sannsynligvis kommer innen april 2014.

Dem har selvfølgelig glemt angående X360 med eksklusiver som har bare hatt 1 på disk dette året. Da er det en selvfølge at X1 har mest spill til launch. Heldigvis er det ikke launch lineuppen til noen av dem avgjør av hvem av dem folk likte best, det blir avgjort om 5-7 år.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Kunne ikke falle meg inn å koble PS4 igjennom One heller. Må jo ha begge konsollene i gang for å spille PS4 :p

Kommer ann på om det er testen, tjenesten eller utstyret som faila. Meiner bestemt at man kan koble til 7,1 headsett til PS4, men eg kan jo huske feil.

Skal gå fint med 3.parts headsett ja, blir nok å kjøpe meg ett denne gangen jeg også :)

Lenke til kommentar

Dere som skal ha både ps4 og Xbone, og vurderte å koble ps4 på Xbone sin hdmi inngang, så virker det håpløst siden inputlaggen blir for høy. Bare beregnet på kabelboks dessverre.

Http://m.neogaf.com/showthread.php?t=719385

Greit å vite, men å kjøre en spillkonsoll gjennom XBONE er vel det siste jeg kommer til å gjøre :p Kan til nøds se TV samtidig som jeg spiller, men jeg kan ikke spille samtidig som jeg spiller :p
Lenke til kommentar

an Xbox One cold boot takes a remarkable one minute, eight seconds to complete (power-up from standby is a rather more sane 18 seconds),

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-xbox-one-hardware-test

Det er jo ikke så all verdens viktig, men synes det er ganske lang oppstartstid. Kunne vært greit å hatt muligheten for å legge inn en SSD, for de som øsnker det. Blir for min del SSD i PS4, når den dukker opp.

Er sikkert mange av dere som bare lar konsollene/pc idle, men det er jo en personlig preferanse. Jeg skrur ihvertfall av når jeg forlater maskinen.

Kommer nok til å gjøre det når Xbone en dag kommer i hus også.

Ellers ser jo Xbone ut som en riktig flott konsoll, stille og rolig som er et stort pluss i min bok. Dog noe mer støy ved blueray bruk en ved ps4.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

If all you play are cross-platform games, then the PS4 will give you better looking titles at a lower console cost. For those of you that are particularly bothered by aliasing, the PS4 will definitely reduce (not eliminate) that. However I would argue that if all you play are cross-platform games then you might want to look into buying/building a PC instead.

GHOSTXBvsPS_2_zpsbb7dad00.gif

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=719483

http://anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-hardware-analysis

Lenke til kommentar

"Stutter in the launch version wasn't down to dropped frames - but rather the game running faster than 60fps. This is improved with the 1080p patch, but not eliminated - and we see more frame-rate dips now too."

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-whats-fixed-and-whats-not-in-the-cod-ghosts-ps4-patch

Er ikke COD fan, men interesant lesning.

Lenke til kommentar

Litt om Ghost og ps4 og om hvorfor det er mye bedre nå

Taking the affected clips and running them through our performance analysis tools, we expected the results to show clear frame-rate drops and small bouts of tearing, but surprisingly this wasn't the case at all, with the results showing us a largely locked 60FPS bar one or two minor dips and a solitary torn frame. Furthermore, when seeking through the footage in performance-affected areas we were confronted with unique frames on a consistent basis, thus indicating a 60fps update that we just didn't feel when playing the game.

So just what is going on? Well, a close look at our captures reveals that Call of Duty: Ghosts actually runs at higher frame-rates than 60fps on a fairly frequent basis, despite the video output being limited to 60Hz. In scenes where we experienced judder and perceived frame-rate loss, what we are actually seeing is the appearance of skipped and incomplete frames

The good news is that the issue of skipped frames is reduced to a noticeable degree, particularly in some of the opening moments of the game, although the problem hasn't been completely eliminated. There is still noticeable judder present throughout the patched campaign that appear on a regular basis, which is often distracting when trying to line up a quick succession of precise shots in the heat of battle.

Rare greier. Men nå ser det ihvertfall myr bedre ut i 1080p og med mindre frame rate problemer. Som egentlig ikke er frame rate problemer? Var ganske teknisk det der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...