Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så PS4 vil ikke kunne avspille MP3-filer fra launch? LOL.

PS4 vil i hovedsak være en kraftig spillmaskin.

Om du vil spille av MP3-filer, og ellers gjøre alt en mobiltelefon, eller PC med webkamera kan gjøre, kjøp Xbox One. Alt dette har selvfølgelig gått kraftig ut over ytelsen. Konsollen klarer ikke engang å kjøre CoD Ghosts som bruker en 8 år gammel grafikkmotor i mer enn 720p, mens PS4 kjører det i 1080p. Men hey, du betaler tross alt for en multimediamaskin, med spill som en tilleggsfunksjon.

Jeg skulle gjerne gjort det samme, men jeg har allerede både PC og smarttelefon.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Trodde bare det var noe folk brukte for 10++ år siden :D Men vet endel entusiaster som har skikkelig utstyr ripper sine cd plater i AIFF, ALAC. FLAC for optimal lyd.

Virker bare veldig ut datert for meg, men da igjen så får en jo ikke brukt mange av streaming tjenestene som finnes på PC via en konsoll. Spotify,Wimp og Grooveshark for å nevne noen populære.

Lenke til kommentar

Trodde bare det var noe folk brukte for 10++ år siden :D Men vet endel entusiaster som har skikkelig utstyr ripper sine cd plater i AIFF, ALAC. FLAC for optimal lyd.

Virker bare veldig ut datert for meg, men da igjen så får en jo ikke brukt mange av streaming tjenestene som finnes på PC via en konsoll. Spotify,Wimp og Grooveshark for å nevne noen populære.

Du trodde hadde brukt strømmetjenester de siste 10++ årene, eller trodde du folk flest brukte FLAC?

Helt til Spotify tok av for et par år siden brukte så godt som alle MP3 ved siden av CD. FLAC, ALAC og AIFF har ikke i nærheten samme utbredelse (men når det er sagt burde selvsagt PS4 støtte disse også).

Lenke til kommentar

Sony tenkte nok at ved å droppe støtten for mp3, dlna, cd så vil folk tegne et abonnement hos deres music unlimited streaming tjeneste som koster 60 dollar? i året.

Sony er et selskap i store økonomiske problemer, så tenkte nok å få opp opptjeningen litt her

Heldigvis kommer det en patch som muliggjør mp3,dlna, cd senere :)

Lenke til kommentar

FLAC er jo definitivt det man bør gå for. Jeg prøvde Spotify for en 3-4 år siden, men har helt glemt det bort, ga opp med det siden 70% av musikken jeg hører på ikke var å finne for meg i alle fall. Og Wimp har jeg hørt har enda dårligere utvalg. Music Unlimited aner jeg ikke hva har. Er de greiene der populært nå altså? :huh:

Lenke til kommentar

Konsollene er ellers såpass lik arkitekturmessig at det tror jeg ikke vil skje. Det absolutt enkle og kjappe måten for EA, Activison og andre å forholde seg til Xbox One er å gi ut akkurat samme spill som til PS4, ikke styre så mye med eSRAM, men sette ned oppløsningen som vi har sett eksempel på nå.

Jeg tror ikke det har så voldsomt mye å si for salget. Det er mest gamere som er opptatt av det. Om et spill kjører i 720p, 900p eller 1080p tror jeg har veldig lite å si for folk flest, så lenge det ikke er noen nevneverdig forskjell på spillene ellers.

Det er ikke nødvendigvis ESRAM'en og DDR3 som er den store synderen, PS4 har en nokså markant kraftigere GPU. Embedded minne er heller ikke noe som er helt nytt og ukjent for spill utviklerne, flere konsoller har hatt/har dette i en eller annen form (PS2, Gamecube, Wii, Xbox 360 og Wii U).

Det kan kanskje være at CoD Ghost sin gamle grafikk motor er veldig ROP begrenset, noe som passer bra for PS4 som har dobbelt så mange ROP'er som Xbox One. Andre og fremtidige spill kan være mye mer ALU begrenset bl.a mtp compute/GPGPU bruk i fremtiden og da gi en mindre fordel til PS4.

Tja, folk flest vil se dumt på deg om man begynner å nevne ting som anisotrophic filtering, multi-sample AA eller ambient occlusion, men 720p og 1080p er det mange som vet hva er, eller ihvertfall hørt om.

Litt som megapixels på kameraer, hoved eller eneste kvalitetsmål for folk flest.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du vil spille av MP3-filer, og ellers gjøre alt en mobiltelefon, eller PC med webkamera kan gjøre, kjøp Xbox One. Alt dette har selvfølgelig gått kraftig ut over ytelsen. Konsollen klarer ikke engang å kjøre CoD Ghosts som bruker en 8 år gammel grafikkmotor i mer enn 720p, mens PS4 kjører det i 1080p. Men hey, du betaler tross alt for en multimediamaskin, med spill som en tilleggsfunksjon.

Jeg skulle gjerne gjort det samme, men jeg har allerede både PC og smarttelefon.

Vist Xbox One er så dårlig så er jo og PS4 rimelig ræva som kun greier 1080p med 30-60FPS på ein 8 år gammel grafikkmotor... :p

Lenke til kommentar

YouTube?

Ja? er MYE som ikke finnes på spotify osv, og spesielt nye låter kommer ikke dit med første osv. På Youtube finner du ALT, og ikke minst er det enkelt.

Er ofte man er på fest for eksempel, og hvis du skal skifte musikk så er det så lett å søke det på youtube og kjøre på etc, så ja... Youtube er fantastisk til akkurat musikk.

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruker som regel Youtube eller grooveshark på PCen. Kommer man over slike låter :p ;

http://www.youtube.com/watch?v=GITb6rzpTWM

Fungerer ikke Grooveshark på konsoll ? eventuelt spesifikt PS4.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier vel sitt når en konsoll som har spill "som en tilleggsfunksjon" kan vise til mer spennende og varierte spill kontra en konsoll som har det som primærfunksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det sier vel sitt når en konsoll som har spill "som en tilleggsfunksjon" kan vise til mer spennende og varierte spill kontra en konsoll som har det som primærfunksjon.

Om man nå skulle si seg enig i påstanden om spenning og variasjon kan man fint kontre den ved å vise til en annen plattform, der spill er en enda mer perifer funksjon, som likevel har enda mer spenning og variasjon å by på enn noen konsoll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...