Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LoL! Godt noen har fritidsproblemer. Har vært bortreist noen dager uten tid til å følge konsollkrigen særlig. Men må si jeg ble overrasket over å se at oppløsningsforskjellene er så store. Krever bra mye mer av hw å kjøre f.eks. Call of duty i 1080p en det gjør i 720p. Hva er det Microsoft har tenkt egentlig.

Lenke til kommentar

Prøver meg på en halvklein analogi på å skjønne forskjellen i minnesystem, GDDR5, DDR3, eSRAM and all that jazz:

 

PS4 er som en bred 10-felts motorvei hvor fartsgrensen er 100 km/t. Bra fart og godt med plass.

 

Xbox One har også en 10-felts motorvei, men fartsgrensen er bare 50 km/t. For å kompensere har man lagt til 1 ekstrafil hvor man kan kjøre i 120 km/t.

 

Problemet er at 1 fil er så alt for lite til å ta unna all trafikken som trenger å komme raskt frem. Man må manuelt dirigere de mest trengende som skal få lov å kjøre i ekspressfilen, mens resten må kjøre i de trege feltene. På PS4 trengs ingen dirigering. Alle kjører i ekspressfart.

Lenke til kommentar

Det er helt sykt at Microsoft klarte å lure noen (deriblant meg) på hvor viktig den esRAM shiten var. Nå som jeg har lest en del på NeoGaf og fått eksempel av dere så forstår jeg mer og bare tenker "Hva faen har Microsoft klart å gjøre?" Det er nesten så de fortjener at alt går til helvete slik at de lærer.

Lenke til kommentar

Sony hadde vel først tenkt på to GB med RAM, før de utvidet det til fire. Men prisen på GDDR5 sank så jævlig at de like så greit doblet det (sikkert fordi de hørte rykter om neste Xboxen også) og fikk så 8GB.

 

Tenk deg et scenario hvor Xbox One hadde hatt 8GB RAM og PS4 4GB RAM, da hadde ting vært litt snudd på hodet. Sony har hatt jævla flaks.

Lenke til kommentar

Grunnen er og blir kinect. Joda, det er nok et meget avansert kamera og hvem vet, kanskje det vil gi noen flotte spill. Men det har kostet. De har derfor vært nødt til å inngå kompromisser for at den ikke skulle bli for dyr. 8Gb ddr3 + 32 Mb esram er en billigere løsning en 8Gb Gddr5 ram. Det er begrenset hvor mye tap aksjonærene i ms ønsker å ta per konsoll. Derfor stiller Microsoft med en konsoll som er svakere samtidig som den er dyrere.

Lenke til kommentar

Sony hadde vel først tenkt på to GB med RAM, før de utvidet det til fire. Men prisen på GDDR5 sank så jævlig at de like så greit doblet det (sikkert fordi de hørte rykter om neste Xboxen også) og fikk så 8GB.

 

Tenk deg et scenario hvor Xbox One hadde hatt 8GB RAM og PS4 4GB RAM, da hadde ting vært litt snudd på hodet. Sony har hatt jævla flaks.

har ikke snøring på gddr5 prisen, men tror nok 8Gb ble litt dyrere en Sony så for seg at Ps4 skulle koste. Men det hadde blitt vanskelig for Son. Å forklare hvorfor 4Gb gddr5 er bedre en 8Gb ddr3.
Lenke til kommentar

Det er helt sykt at Microsoft klarte å lure noen (deriblant meg) på hvor viktig den esRAM shiten var. Nå som jeg har lest en del på NeoGaf og fått eksempel av dere så forstår jeg mer og bare tenker "Hva faen har Microsoft klart å gjøre?" Det er nesten så de fortjener at alt går til helvete slik at de lærer.

 

Det Microsoft har klart å gjøre er å sikre seg eksklusivt content til bl.a Fifa osv osv. Så om at spill ser bittelitt bedre på PS4, så har ikke det den store betydningen. Viser det seg at multiplatts ser mye bedre på en kontra en annen, så vil jeg tro og håpe at brukerbasen til konsollen som kommer dårligst ut velger selv at de ikke ønsker å støtte spillet.

Lenke til kommentar

Jepp. Så da blir det opp til utviklerne å se hva som lønner seg for å få mest profitt for dem. Hvis det lønner seg å kutte ut XO helt så får de bare gjør det. XO vil uansett være en storaktør da Microsoft sikrer seg eksklusivt content til bl.a storspill som Titanfall.

Endret av 640509-040147
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...