Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig synes du det, men om utviklerne taper penger på det så er ingenting bedre enn det, og at de da velger å gjøre det i fremtiden, både for dem selv og for de som bare har XO, og omvendt.

Da er det vel Microsoft som må se litt fremover, konsollen skal tross alt leve i 5-6-7 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Agreed. Kjedelig at en kraftigere konsoll må lide om den andre er markant svakere.

Jeg håper og tror at dette vil jevne seg ut senere i generasjonen, når erfaring og utviklingsverktøy er bedre.

Synd med en slik start, og det vil nok koste MS en haug med kunder. De skulle nok heller bitt i det sure eplet, slik Sony gjorde forrige generasjon, og ventet et år.

Du vet det at når erfaring og utviklingsverktøy er bedre for xbox vil det også være det for PS? Så vil ikke akuratt jevne seg så mye ut.

Lenke til kommentar

TV-serier / filmer er ikke verd den ekstra båndbredden for 1080p vs 720p, kvalitetsforskjellen, selv på en 55" 8-serie Philips er for liten. Høyere oppløsning er åpenbart bedre om kvaliteten er lik, men jeg vil foretrekke f.eks 720p 60fps for an 1080p/30. Og mer detaljer, bedre AA, osv i 720p enn ribbet i 1080. Det er ikke så svart/hvitt som at 1080p er bedre, alltid.

Vedr. 720p vs 900p, kanskje motoren skalerer bedre med nøyaktig en fjerdedel av pikslene?

Deg om det, jeg er ikke enig i det hele tatt. Har sluttet å se filmer i 720p da kvaliteten er ganske dårlig i forhold til 1080p. Jeg har "barre" 55" også.

Lenke til kommentar

Du vet det at når erfaring og utviklingsverktøy er bedre for xbox vil det også være det for PS? Så vil ikke akuratt jevne seg så mye ut.

Kommer helt an på hvor mye de har å gå på med verktøyene. Mener det var rykter som sa at verktøyene til MS var milevis bak Sony p.d.d.

Edit:

http://www.playday.no/content/kan-bli-mangel-på-playstation-4-i-norge

Syv ganger så mange forhåndbestillinger på PS4 som PS3.

Spørs om de lokale elektrosjappene her oppe får inn noen i det hele tatt nå.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Kommer ikke til å kjøpe noen av dem med det første hvis de ikke støtter dlna. Kan leve uten CD men dlna er et must fordi jeg streamer musikk biblioteket mitt og diverse video filer fra PC til ps3 nå. Streamer også spotify fra pc til ps3.

Går ikke for noe påstått "next gen" det ene eller det andre så lenge det tar bort i fra det jeg allerede har. Lite villig til å bruke tusener av kroner på noe som har alle forutsetninger til å ha grunnleggende software tilgjengelig...men likevel ikke har det. Til og med den billige bluray spillern til guttungen har alt det grunnleggende fra apper til steaming via dlna.

Vil sikkert en gang godt ut i neste år gå til innkjøp av den ene eller andre. Men hvilken kommer an på hva annet enn spilling de er i stand til å gjøre for meg. Regner med at begge konsollene etterhvert får mange fete spill å boltre seg i. Hvilken av konsollene som leverer best gfx bryr jeg meg lite om da jeg regner med de kommer til å levere temmelig likt og dessuten....grafikk hore er jeg kun på pc.

I verste fall må jeg finne plass til både min gode gamle ps3 og en ny konsoll under tv'n...uansett så ser det ut til at ps3'n blir stående en god stund framover.

"Next gen" my ass....

Lenke til kommentar

I mange tilfeller kan 720p vera bedre kvalitet enn 1080p på film, kjem heilt på hva bitrate den har.

Hvilken relevans har det?

Tviler på at man dropper noe for å gå opp til 1080p. Man prøver å få best mulig oppløsning på spillet, men når maskinvaren er for dårlig så kan man ikke ha bedre oppløsning.

Lenke til kommentar

Hvilken relevans har det?

Tviler på at man dropper noe for å gå opp til 1080p. Man prøver å få best mulig oppløsning på spillet, men når maskinvaren er for dårlig så kan man ikke ha bedre oppløsning.

Dette er pga kompresjon, og har ingenting med oppløsningen å gjøre. 1080p er bedre enn 720p, punktum.

Eg legger meg heilt flat, var dumt av meg å sei at det er filmer der ute som kan sjå bedre ut i 720p enn 1080p på grunn av forskjellig bitrate.

Lenke til kommentar

Han sa han slutta å sjå filmer i 720p så enten har han fått nytt tv med 1080p eller så laster han ned :)

Kan vel streame og kansje... Eg bruker ikkje streamingtenester utenom Spotify men kansje det er mulig å velge 720p eller 1080p på nokon av dei? Og da er det ikkje sikkert at 1080p alltid vil ha best kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...