Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Heller en versjon som er markant bedre enn å nedjustere PS4-spillene.

 

Agreed. Kjedelig at en kraftigere konsoll må lide om den andre er markant svakere.

Jeg håper og tror at dette vil jevne seg ut senere i generasjonen, når erfaring og utviklingsverktøy er bedre.

Synd med en slik start, og det vil nok koste MS en haug med kunder. De skulle nok heller bitt i det sure eplet, slik Sony gjorde forrige generasjon, og ventet et år.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Om man husker noen år tilbake brukte xbox 360 fans oppløsningskortet med 720p vs ps3 sine 630p 580p på en del multiplatts. Jeg vet at forskjellen mellom 720p kontra 1080p er større en 720p kontra 630-580p.

 

Var et ramaskrik fra Xbox 360 fans, brukte det negativt å sa PS3 er en svak konsoll.

Men den tid den sorg. Ser ut vi får en ny runde med krig. Ikke bit-wars som det var i gamle dager mellom Sega, Atari og Nintendo, nå blir det Resolution-war, huff. Godt jeg skal nyte spillene jeg får servert.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Playstation 4

 

Battlefield 4 = 1600x900 (60fps)

The Order: 1886 = 1920x800

KillZone: Shadow Fall = 1920x1080 (MP=60fps, SP=30fps)

Infamous: Second Son = 1920x1080

DriveClub = 1920x1080 (Targeting 60fps)

Resogun = 1920x1080 (60fps)

Knack = 1920x1080 (Variable - 30-60fps)

Assassin's Creed 4: Black Flag = 1920x1080

Thief = 1920x1080

Blacklight: Retribution = 1920x1080

Warframe = 1920x1080

Call of Duty: GHOSTS = 1920x1080 (60fps)

Flower = 1920x1080 (60fps)

FIFA = 1920x1080

DC: Universe Online = 1920x1080 (60fps)

NBA 2K14 = 1920x1080 (60fps)

 

Xbox One

 

Killer Instinct = 1280x720 (60fps)

Battlefield 4 = 1280x720 (60fps)

Ryse: Son of Rome = 1600x900 (30fps)

Call of Duty: GHOSTS = 1280x720 (60fps)

Titanfall = 1280x720 (to be confirmed)

Forza 5 = 1920x1080 (60fps)

FIFA = 1920x1080

NBA 2K14 = 1920x1080 (60fps)

Dead Rising 3 = "Dynamic" Resolution (30fps)

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg omm oppløsningen på ghost da grafikken er sug uansett på det spillet

 

Ikke at jeg bryr meg, men som du selv sier, grafikken ser ikke spesielt bra ut. Så det store spørsmålet er, hvorfor kjører Xbox One spillet i 720p? Når PS4 klarer 1080p, så burde ihvertfall kunne klare 900p.

Lenke til kommentar

TV-serier / filmer er ikke verd den ekstra båndbredden for 1080p vs 720p, kvalitetsforskjellen, selv på en 55" 8-serie Philips er for liten. Høyere oppløsning er åpenbart bedre om kvaliteten er lik, men jeg vil foretrekke f.eks 720p 60fps for an 1080p/30. Og mer detaljer, bedre AA, osv i 720p enn ribbet i 1080. Det er ikke så svart/hvitt som at 1080p er bedre, alltid.

 

Vedr. 720p vs 900p, kanskje motoren skalerer bedre med nøyaktig en fjerdedel av pikslene?

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Playstation 4

 

Battlefield 4 = 1600x900 (60fps)

The Order: 1886 = 1920x800

KillZone: Shadow Fall = 1920x1080 (MP=60fps, SP=30fps)

Infamous: Second Son = 1920x1080

DriveClub = 1920x1080 (Targeting 60fps)

Resogun = 1920x1080 (60fps)

Knack = 1920x1080 (Variable - 30-60fps)

Assassin's Creed 4: Black Flag = 1920x1080

Thief = 1920x1080

Blacklight: Retribution = 1920x1080

Warframe = 1920x1080

Call of Duty: GHOSTS = 1920x1080 (60fps)

Flower = 1920x1080 (60fps)

FIFA = 1920x1080

DC: Universe Online = 1920x1080 (60fps)

NBA 2K14 = 1920x1080 (60fps)

 

Xbox One

 

Killer Instinct = 1280x720 (60fps)

Battlefield 4 = 1280x720 (60fps)

Ryse: Son of Rome = 1600x900 (30fps)

Call of Duty: GHOSTS = 1280x720 (60fps)

Titanfall = 1280x720 (to be confirmed)

Forza 5 = 1920x1080 (60fps)

FIFA = 1920x1080

NBA 2K14 = 1920x1080 (60fps)

Dead Rising 3 = "Dynamic" Resolution (30fps)

 

Sony avslører det meste, mens Microsoft avslører 1080p på spill som ikke er veldig krevende, og lav oppløsning på resten.

Lenke til kommentar

Killzone shadow fall er ikke låst til 60fps.

 

Multiplayer also outputs at 1080p native, but the official line from developer Guerrilla Games is that it runs at 60 frames per second "a lot of the time" - that is, in certain situations, when there's a lot happening on screen, it drops below the 60 fps benchmark.

 

Er flisespikkeri, men rett skal være rett :)

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Killzone shadow fall er ikke låst til 60fps.

 

Multiplayer also outputs at 1080p native, but the official line from developer Guerrilla Games is that it runs at 60 frames per second "a lot of the time" - that is, in certain situations, when there's a lot happening on screen, it drops below the 60 fps benchmark.

 

Er flisespikkeri, men rett skal være rett :)

 

Da kan man også flisespikke litt på at singleplayer ikke er låst til 30fps og vil ligge en god del over for det meste av tiden. Jeg sier bare 30/60 jeg.

Lenke til kommentar

Greia er at man kjører 1080p med ekstra effekter i tillegg, hvis ikke hadde man jo bare satt ned oppløsningen til 720p.

 

Forza burde f.eks kjørt i 720p for å få litt dynamisk lys og skygger, for ikke å snakke om AA.

 

Det forklarer kanskje hvorfor væreffekter og dynamisk dag/natt mangler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...