Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Media spiser opp markedsføringen til Microsoft. ;)

Så med ein gang det er XO som blir satt i ett bra lys så er det Microsoft som har kjøpt og betalt men med ein gang det er noko rykter om at XO er dårligere enn PS4 så skal alle ta det for god fisk?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Uproblematisk så lenge man kan oppgradere intern HDD.

Nei, det er det ikke. Det betyr at hvis harddisken er full så må man må kjøpe ny og laste ned alt på nytt til den nye.

Pluss at original harddisken da blir overflødig.

F.eks, du kjøper ny 1gb harddisk, 500gb originalen kan da ikke brukes og du har bare 1gb plass.

På Xbox one kan du koble til f.eks 1gb ekstern og så har du 1.5gb plass.

Ganske mye bedre å bare kunne plugge inn usb harddisk eller stick shvis man trenger mer plass.

Endret av Dysfuncti
Fjernet ufint språk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Det betyr at hvis harddisken er full så må man må kjøpe ny og laste ned alt på nytt til den nye.

Hvis det fungerer slik det gjorde på PS3 så kan man unngå å laste ned alt på nytt hvis man allerede har en ekstern HDD fra før. Man tar backup til den, skrur inn ny HDD og overfører backup. Gikk kjapt på min PS3.

Men du har selvsagt rett i at den orginale HDD blir overflødig. Det beste hadde vært om man kunne velge om man vil bruke ekstern eller bytte intern.

Lenke til kommentar

Mark Rubin har bekreftet, native 1080p på PS4, 720p upscaled to 1080p på XBone.

Hey, been on the road last couple weeks so havent had a chance to update, but wanted to confirm that for Xbox One were 1080p upscaled from 720p. And, were native 1080p on PS4. We optimized each console to hit 60 FPS and the game looks great on both. Still on the road, but glad to see the great reception to Extinction. Cant wait for next week's launch.

http://www.twitlonger.com/show/n_1rqqa5o Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Så med ein gang det er XO som blir satt i ett bra lys så er det Microsoft som har kjøpt og betalt men med ein gang det er noko rykter om at XO er dårligere enn PS4 så skal alle ta det for god fisk?

De skryter uansett av en funksjon som de ikke har tilgang på å teste.

Lenke til kommentar

F.eks, du kjøper ny 1gb harddisk, 500gb originalen kan da ikke brukes og du har bare 1gb plass.

Ganske mye bedre å bare kunne plugge inn usb harddisk eller stick shvis man trenger mer plass.

Jeg blir ikke å laste ned digitalt, så for min del spiller det null rolle.

Endret av Dysfuncti
Fjernet quote til slettet innhold
Lenke til kommentar

At det er forskjell i oppløsning, greit, det betyr kanskje lite visuelt for oss, men det betyr at Xbox er svakere en PS4 og at utviklerne har problemer med XBone. 1080p er ganske mye mer krevende en 720p, om ikke detaljnivået er hardt strippet, noe jeg tviler sterkt på.

Vi får se, kommer vel en comparison snart.

Lenke til kommentar

Men for en sony rævslikker som deg så spørs det vel.

Så kjøp spillene på disk, så slipper du å tenke på det. Hvem gidder uansett å laste ned nesten 50GB per spill på linjene vi har i dag?

Lenke til kommentar

At det er forskjell i oppløsning, greit, det betyr kanskje lite visuelt for oss, men det betyr at Xbox er svakere en PS4 og at utviklerne har problemer med XBone. 1080p er ganske mye mer krevende en 720p, om ikke detaljnivået er hardt strippet, noe jeg tviler sterkt på.

Vi får se, kommer vel en comparison snart.

Tro meg, 1080p vs 720p har store visuelle forskjeller, spesielt om du har en stor TV. Det blir latterlig dårlig. Xbox One må være mye svakere enn vi hadde trodd, fordi CoD Ghosts ser knapt ut som et neste generasjonsspill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

isKBX4zBfhr0Z.gif

Er vel litt slik stemning rundt nå... :) For min egen del så betyr det bare at XBO blir antageligvis konsollen som blir brukt til eksklusive spill. Og resten på PS4 og PC.

Om det ikke viser seg at online mulighetene, brukergrensesnitt og alt det innebærer samt kontrollen får et såpass stort pluss i boka at jeg ignorerer noe svakere grafikk.

Gøy å se hvordan det her utfolder seg, gøy med både XBO og PS4 blir det uten tvil.

EDIT: Men når det er sagt, så tror jeg på ingen måte dem som kjøper kun en XBO kommer til å ha mindre gøy den kommende konsoll generasjonen. Hoppet ifra dagens til next gen blir deilig uansett plattform.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

The PlayStation 4 will not support the use of external hard drives to store downloaded games or other data, Sony confirmed today in a post on the PlayStation Blog.

Drit i eksterne hardisker. Kommer de virkelig ikke til å støtte DLNA og media center funksjonalitet? WHAAAAT? Det er jo idioti! En av tingene jeg liker med PS3 er jo at jeg kan koble til min nettverkshardisk og spille av video og musikk. Denne nyheten likte jeg dårlig. :hrm:

Ellers var det mye rart å lese om der, begynner nesten å savne de simple, analoge, gamle dager nå. :p

Tja, synes det er ganske knotete å måtte ha en ekstra hardisk stå plugget i ved konsollen hele tiden også. Er det forøvrig bekreftet at den eksterne kan brukes til å lagre game data? Det som derimot er kjedelig, hvis det er slik, er om det ikke går an å kopiere og ta backup av andre filer som ikke er game data. Så det lurer jeg på hvordan mulighetene er på begge konsoller.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

isKBX4zBfhr0Z.gif

Er vel litt slik stemning rundt nå... :) For min egen del så betyr det bare at XBO blir antageligvis konsollen som blir brukt til eksklusive spill. Og resten på PS4 og PC.

Om det ikke viser seg at online mulighetene, brukergrensesnitt og alt det innebærer samt kontrollen får et såpass stort pluss i boka at jeg ignorerer noe svakere grafikk.

Gøy å se hvordan det her utfolder seg, gøy med både XBO og PS4 blir det uten tvil.

EDIT: Men når det er sagt, så tror jeg på ingen måte dem som kjøper kun en XBO kommer til å ha mindre gøy den kommende konsoll generasjonen. Hoppet ifra dagens til next gen blir deilig uansett plattform.

Power of the atomic cloud.

Lenke til kommentar

Drit i eksterne hardisker. Kommer de virkelig ikke til å støtte DLNA og media center funksjonalitet? WHAAAAT? Det er jo idioti! En av tingene jeg liker med PS3 er jo at jeg kan koble til min nettverkshardisk og spille av video og musikk. Denne nyheten likte jeg dårlig. :hrm:

Ellers var det mye rart å lese om der, begynner nesten å savne de simple, analoge, gamle dager nå. :p

Tja, synes det er ganske knotete å måtte ha en ekstra hardisk stå plugget i ved konsollen hele tiden også. Er det forøvrig bekreftet at den eksterne kan brukes til å lagre game data? Det som derimot er kjedelig, hvis det er slik, er om det ikke går an å kopiere og ta backup av andre filer som ikke er game data. Så det lurer jeg på hvordan mulighetene er på begge konsoller.

Skjønner ikke peset rundt eksterne harddisker. Det er en spillkonsoll man kjøper, ikke en PC. Om man ønsker å laste ned digitalt, og oppbevare stæsj på en ekstern harddisk, så er PC veien å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...