Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Skummelt å si sånt, enkelte kan faktisk tro du er dønn seriøs.

Er nok noen som allerede er sånn:

 

Centy88, den 29 Okt 2013 - 15:18, sa:snapback.png

Allerede nå så bekrefter man det vi allerede vet. At xboxen suger og PS4 rocker. Tenk så tidlig allerede og P$4 viser muskler. Dette blir bra framover..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så nå som Sony viser seg å være best på det meste, så må vi vente og se, fordi du har bestemt deg for å ha rett?

 

 

 

Bortsett fra lavere tekstur-oppløsning og dårligere upscaling?

 

jA8si7yqSXPdI.jpg

 

jE7At2LOsCpig.png

 

joykunoCuuRFn.png

 

j3LuLFUeaymSf.png

 

jTtrjX96JXDMN.png

 

jbac9v45jdqraA.png

 

I tillegg er det vel verdt å nevne at Digital Foundry rota til Game-capture på X1:

 

"A Digital Foundry employee went on NeoGAF to explain what went wrong with their PS4/Xbox One Battlefield 4 visuals comparison:

Here's what the persons said:

 

"The issue here is simple; Tom had a limited amount of time to capture this stuff and was not able to do so in a normal environment. If mistakes were made normally, it would be easy to go back and correct, but with the way this worked, it wasn't really possible.

 

Why so different? DF uses their own hardware for capturing while DICE were handing out Elgato boxes to everyone else. The DF hardware is actually much more capable but it works differently and, without the experience of working with these new consoles, I can see a situation where settings were dialed in wrong.

 

JackFrags used what DICE provided and probably didn't even attempt to change any settings which, in this case, turned out to be for the best." Kilde

 

I tillegg til dette: "the AO on Xbox One was one of the fixes that didn't make it into the review copy but will be in day1, same tech as PS4/PC"

Kilde (AO = Ambient occlusion)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er så glad at minst en av de (Sony) laget en spill maskin og ikke en boks du kan snakke til.

Sony satser alt på spill, ytelse og komme seg inn i next-gen og dette har de klart! Takk for at vi ikke endte opp med 2 Xbox One lignende maskiner!

 

dothemarcdance93drh.gif

 

Leste du gjennom det du skrev? eller har du følgt med på konsollkrigen i det hele tatt?

 

Ikke det at jeg bryr meg så mye men noen ganger så blir det bare for dumt å lese slike kommentarer.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Du aner ikke hva du snakker om. Du kan komme med så mange screenshots og videoer du vil. Og sitte der å telle pixler å zoome inn og ut.

 

Faktum er at PS4 versjonen er bedre punktum. Slik kommer det til å bli framover og forskjellene kommer bare til å øke når de fantastiske sony studioene viser sine eksklusive titler. Nå går til og med tysk pc magasin ut å sier

PCGH RECOMMENDS BATTLEFIELD 4 ON PS4 OVER PC

http://www.worldsfactory.net/2013/10/29/pcgh-recommends-battlefield-4-ps4-pc

 

'Essentially, they praise the PS4 version as it is pretty much locked at 60FPS and, unless you have a 1000€ PC, chances are you won’t be able to get the same quality and performance available on the PlayStation 4 for merely 399€.''

 

 

jada nemlig. Så lenge man ikke har en 1000euro + pc da selvsagt.

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Ikke akkurat en overraskelse.

 

Da PS 3 og X360 kom ut, så var dem jo faktisk kraftigere enn datidens PC. Nå i dag så er jo Xbone og PS4 allerede utdatert, og det før de er ute.

 

Hvis man ser på skjermkort var Xenos på nivå med X1800 og 7800GTX, men de var nok noe raskere med dobbelt så mange ROPs og dobbelt så bred minnebuss. Man hadde også SLi på den tiden. Da PS3 ble lansert var 8800GTX ute, og den var langt kraftigere enn RSX.
Forskjellen er mer ekstrem denne omgangen ja, men når man ser på strømforbruket på high-end gaming PC'er i dag og iforhold til 2005 så er det klart at next-gen konsollene ikke kunne ha holdt følge. Dem kunne ha dratt det lenger enn hva dem har gjordt, men hvis man ser på transistorer antallet fra PS3 GPU'en til PS4 GPU'en så har det økt mer enn transistor antallet fra Xbox GPU'en til PS3 eller Xbox360 GPU'en. Ca. 9.3x vs 5x. Det er ikke så tragisk heller.
Lenke til kommentar

 

Bortsett fra lavere tekstur-oppløsning og dårligere upscaling?

 

 

jA8si7yqSXPdI.jpg

 

jE7At2LOsCpig.png

 

joykunoCuuRFn.png

 

j3LuLFUeaymSf.png

 

jTtrjX96JXDMN.png

 

jbac9v45jdqraA.png

 

 

I tillegg er det vel verdt å nevne at Digital Foundry rota til Game-capture på X1:

 

"A Digital Foundry employee went on NeoGAF to explain what went wrong with their PS4/Xbox One Battlefield 4 visuals comparison:

Here's what the persons said:

 

"The issue here is simple; Tom had a limited amount of time to capture this stuff and was not able to do so in a normal environment. If mistakes were made normally, it would be easy to go back and correct, but with the way this worked, it wasn't really possible.

 

Why so different? DF uses their own hardware for capturing while DICE were handing out Elgato boxes to everyone else. The DF hardware is actually much more capable but it works differently and, without the experience of working with these new consoles, I can see a situation where settings were dialed in wrong.

 

JackFrags used what DICE provided and probably didn't even attempt to change any settings which, in this case, turned out to be for the best." Kilde

 

I tillegg til dette: "the AO on Xbox One was one of the fixes that didn't make it into the review copy but will be in day1, same tech as PS4/PC"

Kilde (AO = Ambient occlusion)

DF har gjort noe helt merkelige greier i sin sammenligning, noe de også har innrømmet. Vil nok vente til vi hører fra andre.

 

I mellomtiden er denne ganske grei, viser litt mer tydelig forskjellen, uten den vanvittige kontrastforskjellen og fargemetningen som X1-versjonen har vist:

 

i3uk6taw6tdxd8fonn.gif

Endret av LarsDalsbo
Lenke til kommentar

Se på launch-tittelen Resistance på PS3:

 

ResistanceFallOfMan01.jpg

 

 

Tenk hvordan spillene ble seende ut nå mot slutten. Vi vil få ekstremt fine spill med tiden.

 

Ja dette er et godt poeng. Første generasjons spillene er gjerne haste prosjekter med mye high-level kode. At det er mange kryss-plattform spill hjelper heller ikke.

 

Om noen år vil konsollene bli brukt ganske annerledes mtp ting som low-level koding, compute/GPGPU og CPU-GPU samarbeid.

Lenke til kommentar

 

Bortsett fra lavere tekstur-oppløsning og dårligere upscaling?

 

jA8si7yqSXPdI.jpg

 

jE7At2LOsCpig.png

 

joykunoCuuRFn.png

 

j3LuLFUeaymSf.png

 

jTtrjX96JXDMN.png

 

jbac9v45jdqraA.png

 

I tillegg er det vel verdt å nevne at Digital Foundry rota til Game-capture på X1:

 

"A Digital Foundry employee went on NeoGAF to explain what went wrong with their PS4/Xbox One Battlefield 4 visuals comparison:

Here's what the persons said:

 

"The issue here is simple; Tom had a limited amount of time to capture this stuff and was not able to do so in a normal environment. If mistakes were made normally, it would be easy to go back and correct, but with the way this worked, it wasn't really possible.

 

Why so different? DF uses their own hardware for capturing while DICE were handing out Elgato boxes to everyone else. The DF hardware is actually much more capable but it works differently and, without the experience of working with these new consoles, I can see a situation where settings were dialed in wrong.

 

JackFrags used what DICE provided and probably didn't even attempt to change any settings which, in this case, turned out to be for the best." Kilde

 

I tillegg til dette: "the AO on Xbox One was one of the fixes that didn't make it into the review copy but will be in day1, same tech as PS4/PC"

Kilde (AO = Ambient occlusion)

 

Fin Post! Ser ut som XO versjonen blir ganske så deilig. NICE DICE.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeez! At videoer med utklipp av litt grafikk kan fyre opp folk sånn. Er grafikk så viktig kan man jo åpne døra og gå ut, der er den beste grafikken som er mulig, men gameplayet er elendig da (sammenligning med de fleste fps bare halveis implisert). :p

 

Hvor blir det av info om ting som lastetider f.eks? Det er noe jeg legger mer merke til, og som har mer innvirkning på min opplevelse av spill.

Lenke til kommentar

Det en kan lure på er hvorfor i alle dager spiller dem som bryr seg så voldsomt om grafikk ikke på PC? Hvorfor i huleste er det så viktig over hva som har noen flere pixler på skjermen av disse konsollene?

 

En PC vil jo sparke disse konsollene ut stue vinduet og besudle tv eller monitoren i forhold til XBO og PS4.

 

Penger er nøkkelordet som ofte kommer opp da, men har en så jævla interesse for grafikk og spill så er dem ekstra kronene ingenting i forhold til fordelene.

 

Har bygget seg opp litt trykk i noen uker nå, godt å få ut litt. Det var det hele!

 

/rant over

Lenke til kommentar

Er ikke forskjellene vi ser i BF4 omtrent akkurat som forventet fra multiplatformspill? litt høyere oppløsning og litt bedre frame rate på PS4.

 

Til MS-folket som ikke vil akseptere dette blir nok de kommende årene slitsomme.

 

Til Sony-folket som tror at PS4-spill kommer til å "knuse" XO-spill likeså.

Lenke til kommentar

 

Bortsett fra lavere tekstur-oppløsning og dårligere upscaling?

 

jA8si7yqSXPdI.jpg

 

jE7At2LOsCpig.png

 

joykunoCuuRFn.png

 

j3LuLFUeaymSf.png

 

jTtrjX96JXDMN.png

 

jbac9v45jdqraA.png

 

I tillegg er det vel verdt å nevne at Digital Foundry rota til Game-capture på X1:

 

"A Digital Foundry employee went on NeoGAF to explain what went wrong with their PS4/Xbox One Battlefield 4 visuals comparison:

Here's what the persons said:

 

"The issue here is simple; Tom had a limited amount of time to capture this stuff and was not able to do so in a normal environment. If mistakes were made normally, it would be easy to go back and correct, but with the way this worked, it wasn't really possible.

 

Why so different? DF uses their own hardware for capturing while DICE were handing out Elgato boxes to everyone else. The DF hardware is actually much more capable but it works differently and, without the experience of working with these new consoles, I can see a situation where settings were dialed in wrong.

 

JackFrags used what DICE provided and probably didn't even attempt to change any settings which, in this case, turned out to be for the best." Kilde

 

I tillegg til dette: "the AO on Xbox One was one of the fixes that didn't make it into the review copy but will be in day1, same tech as PS4/PC"

Kilde (AO = Ambient occlusion)

 

For å si det slik, AO er det som gjør at texturene lett blir litt utsmurt, så den effekten som er på PS4-bildene er pga det, og vil da også komme på Xbox One-versjonen. Men det visste du sikkert? ;)

 

Men det hjelper no jævlig på aliasingen da, så man slipper det som formkake postet over her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...