Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det ser ut til at støveffektene fra helikopteret sprer seg mer på PS4.

 

ibkTxrUV0j959u.gif

Ja, PS4 ser litt grå ut dog, men det er vel bare hvordan de har blitt tatt bilde av med capture modus.

 

Xboxone har veldig crunched blacks, og mister mye detaljer, mens ps4 versjonen ser det ut som hdmi black level står på normal isteden for low. Da den er veldig grå, og ikke svart .dunno, dette er vel innstillinger på tv/konsollene kanskje.

 

 

Lenke til kommentar

 

Ja, hvem gjør det? Utviklere prøver å få spillet sitt til å se og kjøre så bra som overhodet mulig på de plattformene de gir ut spillet på.

 

Nja, vil ikke si det så bastant. Kommer ann på hvor mye ressurser de ønsker å legge i det. Må være verdt det også mtp penger. Hvorfor skulle utviklere ønske å gjøre en konsoll-versjon bedre enn en annen når man snakker om XO vs PS4? Ser det drit ut på en sammenlignet med den andre, så kjøper jo ikke folk spillet til konsollen det ser drit ut til.

Lenke til kommentar

Hvis de vil spille spillet, så kjøper de det jo. Hvis de har flere plattformer så er sjansen stor for at de kjøper den beste versjonen, og det er jo fremdeles et salg.

 

Og utviklerne går jo ikke ut ifra "å, nå skal vi får PS4-versjonen til å se bedre ut enn Xbox One-versjonen", nei, men de har andre spill på samme plattform de må sloss mot, og om spillet legger seg lavere grafisk der så vil jeg tro at det er mye større sjanser for å tape salg mot de spillene på samme plattform som ser bedre ut.

 

Når det gjelder ressurser for å bruke den ekstra kraften i GPUen til PS4, none.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var de (jeg gidder ikke nevne nick) som mente at 1) multiplats ville bli utviklet for den svakeste plattformen og 2) "forced parity", altså at de ville utvikle spillene så de på den sterkeste så lik ut som på den svakeste, fordi de ville tape kunder på at spillene ikke så helt like ut.

 

Det er vel debunked nå?

 

Det er vel neppe debunked siden det er kommet et par utvikler-intervjuer som sier det samme - men det behøver selvsagt ikke gjelde alle spill.

Lenke til kommentar

Grafen viser jo at PS4 har litt høyere fps generelt. Bildene viser sikkert high/low.

 

Ekke skyene som jeg bryr meg mest om. Er mer de jaggiesene rundt stolpene ved helikopteret og de uti vannet

Ja, ser ut som PS4 versjonen har mer blurred edges. Spesielt i bakgrunnen. Er det det som kalles Anti-Aliasing eller noe? Har ikke så god peiling på sånt. :p

 

 

Det er sikkert riktig, noen ganger kan Xbox One-bildene se bedre ut pga rare kontraster.

Ja, la merke til det jeg også. Noen ganger så XbOne best ut, men oftest var det PS4. Snodig.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...