Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, å jo du, det er det faktisk. Er en shitstorm ut av en annen verden på nettet nå.

Nei, hadde de utviklet et spill for Xbox One og portet det til PC hadde det ikke blitt så bra som det er nå.

Sikkert. Vedder på shitstormen finner sted på playstation-forumet neogaf.

Alle vet at BF4 lages først og fremst primært mtp PC, men det betyr ikke at de ikke kan ta utgangspunkt i den svakeste konsollen hardwaremessig når de skal optimalisere spillet for konsollene. Noen gjør det, andre ikke.

Lenke til kommentar

Shitstormen finner sted på blant annet NeoGaf ja (som selvsagt ikke er et PS-forum, men selvsagt virker det slik om man selv er en MS-fanboy), men også egne Xbox One-forumer.

Det er jo slikt det alltid har blitt gjort, glupen. Og slik det vil bli gjort i fremtiden, noe som er grunnen til at det vil bli forskjeller i multiplats.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo slikt det alltid har blitt gjort, glupen. Og slik det vil bli gjort i fremtiden, noe som er grunnen til at det vil bli forskjeller i multiplats.

Hva har alltid blitt gjort slik? At spillene utvikles først og fremst mtp PC?

Glupen ja. Du er tøff.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De jagged linesene på xbox 1 versjonen var ganske bleh på de bildene som ble postet på denne siden.

PS4 ligger jo her et et godt stykke foran.

Etter det jeg har lest nå så

1600x900 ps4

1280x720 xbox1

Bedre generelt på ps4

bittelitt mindre framedrops i singleplayer på ps4 enn xboxone, men ganske stabilt på 60fps hele tida.

Mere framedrops i multiplayer, men her ble ikke xbox one versjonen testet

Lenke til kommentar

Hva har alltid blitt gjort slik? At spillene utvikles først og fremst mtp PC?

Glupen ja. Du er tøff.

Ja. De utvikler på PC, guffer opp som faen, og så optimaliserer de det. Veldig enkelt og kort forklart, dog ikke helt nøyaktig.

Og ja, jeg er like tøff som Byggmester Bob.

ja

Ja, det kan så absolutt det. Evt. kan forskjellene bli mindre. Spørs på kvaliteten på TVen, på bildeinnstillinger osv osv.

Lenke til kommentar

Det var gode bilder.

Hadde ikke trodd vi skulle se så store forskjeller, er klart PS4 er mer interessant nå.

Men herregud og deilig det skal bli med 60fps kontra 30fps på konsoller. elsker det

Det ser ut til at støveffektene fra helikopteret sprer seg mer på PS4.

ibkTxrUV0j959u.gif

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Uansett så taper vel sånne som meg på at Xbox er så svak også. Jeg spiller mye multiplattform og når den ene er så mye svakere så gidder vel ikke utviklerne å gjøre den ene versjonen så mye bedre. Så fuck it.

Greia er og har vært det siden vi snakket om det for mange måneder siden at de ikke trenger å gjøre noe spesielt for å utnytte den sterkere hardwaren i PS4. Så ingen taper, de som kjøper seg PS4 vil få nyte spillene så bra som PS4 kan kjøre dem, og det samme vil de som kjøper seg en Xbox One.

Som en PC-gamer er jeg en liten grafikkhore, men det er til syvende og sist følelsen av å kose seg med et spill som betyr noe, ikke at du ikke har den aller beste grafikken selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...