Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herrejesus, langt større forskjeller her en hva jeg hadde trodd. Håper xbone versjonen kan bli noe bedre en hva det ser ut til der. Vi er jo alle tjent med god konkurranse.

*edit*

Det der var jo ikke et fullt så smigrende bilde booz.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke automatisk slik at ett spill ser bedre ut i 1080p ift 720p - faktisk så er det jo slik at det bør være lettere å få det til å se bra ut i 720p enn i 1080p fordi man da bør ha flere grafikk-ressurser tilgjengelig for å få det til å se pent ut. - Synes derfor det er rart at forskjellene skal være så store på disse bildene, det virker nesten som om utviklerne har tatt andre shortcuts enn selve oppløsningen på grafikken, noe som jo kan være bekymringsfullt.

Lenke til kommentar

Nå som BF4 kjører i 720p på Xbox One og 900p på PS4, samt CoD: Ghosts i 720p (etter ryktene) på Xbox One og 1080p på PS4, så kan vi jo ta opp igjen et gammelt tema jeg diskuterte med noen her.

Det var de (jeg gidder ikke nevne nick) som mente at 1) multiplats ville bli utviklet for den svakeste plattformen og 2) "forced parity", altså at de ville utvikle spillene så de på den sterkeste så lik ut som på den svakeste, fordi de ville tape kunder på at spillene ikke så helt like ut.

Det er vel debunked nå?

Lenke til kommentar

Har utviklerne av BF4 bekreftet at BF4 kjører i 720p på XO og 900p på PS4?

Så langt av videoer ser XO og PS4 versjonen så og si identisk ut.

Jeg har ment det lureste er å utvikle for den svakeste og så porte over. Hvis det viser seg at en versjon ikke er like bra som den andre så kjøpes ikke det spillet av meg om det da ikke er best på konsollen jeg foretrekker.

Og ja, jeg tror de taper kunder på å ikke gjøre versjonene like. Så langt ser BF4 konsoll-versjonene like ut. Stor forskjell fra XO/PS4 til PC, men PC er ikke relevant i en konsoll-diskusjon uansett.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Har utviklerne av BF4 bekreftet at BF4 kjører i 720p på XO og 900p på PS4?

Så langt av videoer ser XO og PS4 versjonen så og si identisk ut.

Jeg har ment det lureste er å utvikle for den svakeste og så porte over. Hvis det viser seg at en versjon ikke er like bra som den andre så kjøpes ikke det spillet av meg om det da ikke er best på konsollen jeg foretrekker.

Og ja, jeg tror de taper kunder på å ikke gjøre versjonene like. Så langt ser BF4 konsoll-versjonene like ut. Stor forskjell fra XO/PS4 til PC, men PC er ikke relevant i en konsoll-diskusjon uansett.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-battlefield-4-next-gen-vs-pc-face-off-preview

http://www.ign.com/videos/2013/10/28/battlefield-4-xbox-oneps4-graphics-comparison

http://www.spawnfirst.com/news/jackfrags-update-next-gen-bf4-face-ps4-wins/

Lenke til kommentar

They're saying that it's almost impossible to see a difference between PS4 and PC version. They compared it to BF4 running on a high-end PC with a "pretty expensive Radeon card". They're also expecting that if you're an owner of a PC that costs less than 1000€ then it will look worse than on PS4 if you want to target 60fps. 60fps is almost perfectly available in PS4 version. Given the low price of the PS4, they say that this definitely speaks for the console and against the PC version. In this video the PS4 version looks brighter due to the recording that they're using. There are some effects like water drops on the windscreen that are missing in the PC version even though they are available for PS4. Shadows, level of detail, etc are indistinguishable. Game runs smoothly even in "bombastic scenes"

The conclusion: They're recommending the PS4 version because of the 400€ price point for the hardware.

Men med skikkelig hardware vil selvsagt PC-versjonen være suveren.

Jeg ser forresten store forskjeller, men greit at noen ikke gjør det. Men da trenger man heller ikke klage på at den er bedre på "en konsoll jeg ikke foretrekker", haha, noe av det verste jeg har lest.

Men altså, hvordan hadde spillet blitt på PC om de skulle utviklet det for den svakeste plattformen?

Lenke til kommentar

Jeg ser forresten store forskjeller, men greit at noen ikke gjør det. Men da trenger man heller ikke klage på at den er bedre på "en konsoll jeg ikke foretrekker", haha, noe av det verste jeg har lest.

Men altså, hvordan hadde spillet blitt på PC om de skulle utviklet det for den svakeste plattformen?

Er vel ingen som klager så lenge man synes versjonene ser identiske ut?

Like bra som det blir nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...