Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men så langt er det jo kun Titanfall og Cod til XBOne som har bekreftet dedikerte servere. Og Cod har jo sagt at de bruker en blanding til PS4, men ikke helt bekreftet at de ikke gjør det til XBOne, så jeg er fremdeles ikke overbevisst at det blir 100% deddis på XBOne.

Lenke til kommentar

Indies som så langt har vært i kontakt med Sony får tildelt devkits gratis på låne basis.

Kilde: http://www.vg247.com/2013/07/26/ps4-dev-kits-pricey-but-sony-handing-them-out-like-candy-rumour/

Angående det andre punktet så er det vel fordi remote play er smertefritt denne gangen.. visstnok ikke noe lagg, lossy video kvalitet og full støtte med alle PS4-spill.

Kilde: http://www.destructoid.com/hands-on-with-the-new-ps-vita-remote-play-ps4-test-262205.phtml

Står "rumor" i tittelen... Og: "Polygon cites unnamed developer sources for word that a middle-of-the-road PlayStation 4 development kits cost $2,500 – five times the cost of an Xbox One, which functions as its own dev kit.

That said, Sony isn’t actually selling the things, apparently; sources said the company is awarding dev kits on one year loans at no cost."

Hva skjer etter det første året?

Remote play er ikke interessant. Morsom feature, men har ingenting med "companion apps" som er det vi har sett mest av i den kommende generasjonen. Droner i "The Division" f.eks. Slike opplevelser lages for tablets og smartphones, og fungerer nok bedre der enn på Vita.

Ja, men så langt er det jo kun Titanfall og Cod til XBOne som har bekreftet dedikerte servere. Og Cod har jo sagt at de bruker en blanding til PS4, men ikke helt bekreftet at de ikke gjør det til XBOne, så jeg er fremdeles ikke overbevisst at det blir 100% deddis på XBOne.

Det er opp til utviklerne så joda, det kan komme P2P-MP-løsninger på Xbox One, men MS gir serverplass i Azure bort omtrent gratis så hvorfor skulle dem la være? Det er i så fall bare latskap fra utvikleren.

Lenke til kommentar

Vet noen hvilken som kommer først?

PS4 ramler inn dørene her i Norge 29. November, om det var det du lurte på. Xbox One har ikke fått offisiell slippdato her enda, men flere har bestilt i fra Tyskland der den etter sigende skal komme 22. November.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vet du hvilken som er billigst?

Akkurat per i dag er prisen lik. Det er på grunn av at det blir færre PS4 en først antatt, derfor ser butikkene sin mulighet til å dra inn noen ekstra slanter på PS4-maskinene.

Etterhvert vil nok PS4 bli en 500 kroner billigere, legge seg på 3499, Xbox One på 3999,-. Sånn cirkus :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Høres ut som ps4 ikke er helt edru :p

Haha, ja nei i mitt tilfelle er det jo godt mulig jeg kommer rett i fra nachspiel, inn på posten og hjem med PS4 mellom henda. Så om konsollen er ved sine fulle 5, er det en mulighet for at jeg ikke henger helt med i hvertfall.

Statoil Julebord 29. November :huh: Sett at jeg er så heldig å få konsollen på dagen, eller lørdagen da..

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat per i dag er prisen lik. Det er på grunn av at det blir færre PS4 en først antatt, derfor ser butikkene sin mulighet til å dra inn noen ekstra slanter på PS4-maskinene.

Etterhvert vil nok PS4 bli en 500 kroner billigere, legge seg på 3499, Xbox One på 3999,-. Sånn cirkus :)

Du virker som du har litt peiling på dette her. Jeg trenger en konsoll som har best grafikk, hakker minst og har flest spill. Jeg bryr meg lite om andre features. Hvilken synes du jeg bør velge? :)

Lenke til kommentar

Haha, ja nei i mitt tilfelle er det jo godt mulig jeg kommer rett i fra nachspiel, inn på posten og hjem med PS4 mellom henda. Så om konsllen er ved sine fulle 5, er det en mulighet for at jeg ikke henger helt med i hvertfall.

Statoil Julebord 29. November :huh: Sett at jeg er så heldig å få konsollen på dagen, eller lørdagen da..

haha :rofl:(det der med at du kommer ramlende inn med en ps4. jeg bare kjenner meg litt igjen :D

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Du virker som du har litt peiling på dette her. Jeg trenger en konsoll som har best grafikk, hakker minst og har flest spill. Jeg bryr meg lite om andre features. Hvilken synes du jeg bør velge? :)

Det er umulig å svare på akkurat nå, men i januar har vi kanskje en slags menig om saken :)

Lenke til kommentar

Grafikken blir klin lik på begge konsollene, eneste er at ps4 får bedre framerates.

Synes ikke man skal gå ut med sånt før man har hard info, noe vi i dag ikke har. Som sagt, i januar har vi det (iallfall på launchspillene) og da har vi rett til å uttale oss om sagen.

I mellomtiden får vi ta all info om framerates, resolution osv. med en klype salt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...