Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Er dere demente eller insisterer på å ikke lese? Så langt har Microsoft gitt bort AAA-titler som Halo 3, Assassins Creed 2, Fable 3, Crackdown, Dead Rising 2, Rainbow Six: Vegas, osv.

Og Microsoft GIR bort spillene, Sony låner dem bare bort en liten stund, HVIS du fortsetter å betale for PSN+.

Har du levd under en stein`? Å låne er tilbake igjen om vi tenker på filmer ihvertfall. Netflix og andre lignende tjenester tar av, og der LÅNER man. Jeg ser for meg at dette blir mer vanlig i fremtiden.

Og om man uansett skal abonnere på Ps+ i fremtiden, noe de fleste skal med tanke på Ps4 nødvendige krav(Om man skal spille på nett, med unntak av noen titler) så må jeg si at det slår Microsofts sitt forsøk på å være "Gavmilde"

En ting til, fleste av de spillene du listet opp der har vært på salg for under 10 euro på Steam.

(For utenom Halo 3 som aldri kom)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der bekrefter og beviser du din egen arroganse, og ikke minst fanboysimen du lider så sterkt av.

Dessuten, er det ikke Sony's feil.. Det er bare feil å skylde på Sony.

:wow::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wow::wow::wow::wallbash::wallbash:

Du vet at det måtte rettsak til for at det skulle bli tilfelle?

Hva så? Det ble tilfellet, så om man fikk RROD så var det ikke noe problem for forbrukerne. Det kunne blitt et problem, men det ble det ikke.

Så et problem som kanskje rammer en kar i Moldova eller wherever skal være grunn nok til at jeg som sitter her i Norge ikke skal kjøpe PS4?

Om det er grunn til at du ikke skal kjøpe PS4 får du ta stilling til. Jeg ville bare påpeke Sonys skandale når du begynte å snakke om at du ikke stoler på Microsoft. Vel, er ikke noe mer grunn til å stole på Sony hvertfall. Mange som ble rammet av skandalen, her i Norge også, måtte ta forholdsregler og skaffe nye kreditt-kort uansett. Usikkerheten, "løgnen" i form av tilbakeholding av informasjon fra Sonys side, og sist men ikke minst sitter brukerne der med skjegget i postkassen uten mulighet til å spille online.

Fool me once, shame on you.

Fool me twice, shame on me. (Her vil jeg si, om PS4 får problemer, STORE problemer, eventuelt nok en skandale, da er det ikke det døyt synd på brukerne).

Det var fælt den første gangen, da var det synd på brukerne.

Åpenbart vil enkelte ikke ta lærdom av denne hendelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er dere demente eller insisterer på å ikke lese? Så langt har Microsoft gitt bort AAA-titler som Halo 3, Assassins Creed 2, Fable 3, Crackdown, Dead Rising 2, Rainbow Six: Vegas, osv.

Og Microsoft GIR bort spillene, Sony låner dem bare bort en liten stund, HVIS du fortsetter å betale for PSN+.

Halo 3 ble gitt ut i 2007, om de på liv og død skulle gi ut et Halo kunne de vel gitt ut Halo 4? Playstation ga ut Uncharted 3, Xcom: Enemy Unknown og Little Big Karting denne måneden. De spillene Microsoft gir ut har på ingen måte samme verdi i dag. Spillene er flere år gamle og det er allerede en eller flere oppfølgere gitt ut. Så godt mulig jeg er kravstor, men de spillene Microsoft gir ut er mer en gimmick enn de er nyttige. Nå er det Clash of Heroes som er ute. Det summerer alt.

Endret av Emils.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

:wow::wallbash::wallbash::wallbash::wallbash::wow::wow::wow::wallbash::wallbash:

Hva så? Det ble tilfellet, så om man fikk RROD så var det ikke noe problem for forbrukerne. Det kunne blitt et problem, men det ble det ikke.

Om det er grunn til at du ikke skal kjøpe PS4 får du ta stilling til. Jeg ville bare påpeke Sonys skandale når du begynte å snakke om at du ikke stoler på Microsoft. Vel, er ikke noe mer grunn til å stole på Sony hvertfall. Mange som ble rammet av skandalen, her i Norge også, måtte ta forholdsregler og skaffe nye kreditt-kort uansett. Usikkerheten, "løgnen" i form av tilbakeholding av informasjon fra Sonys side, og sist men ikke minst sitter brukerne der med skjegget i postkassen uten mulighet til å spille online.

Fool me once, shame on you.

Fool me twice, shame on me. (Her vil jeg si, om PS4 får problemer, STORE problemer, eventuelt nok en skandale, da er det ikke det døyt synd på brukerne).

Det var fælt den første gangen, da var det synd på brukerne.

Åpenbart vil enkelte ikke ta lærdom av denne hendelsen.

Det var et stort problem før rettsaken, fikk du en RROD var boxen din død, og du måtte betale for reperasjon eller kjøpe ny. Vet ikke hvordan det var her i Norge, har ikke fått RROD på min egen (gudskjelov), men nå er vi mer beskyttet enn folk i utlandet pga lovene våre, noe sikkert både Microsoft, Sony, Steam og mange andre helst skulle sett at vi ikke var.

Jeg byttet forresten ikke visa-kortet mitt etter hackingen, og ingenting skjedde. Faktisk, var ingenting som skjedde med noen. Men det er selvsagt et stort sikkerhetshull, og det er selvsagt veldig alvorlig i seg selv. Men det var ikke synd på meg, sånn bortsett fra at jeg måtte bytte passord på brukeren min, ikke fikk spilt online på en stund og fikk et par gratis spill som kompensasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, det er Steam med et godt stykke over 50 millioner brukere.

Angående PS Plus og Xbox LIVE:

PS+: offers free games that I want to play

XBLG: might offer free games that I don't want to play

PS+

- $50/yr

- You get to borrow new games each month that you won't lose until you cancel your subscription and even then they will stay tied to your account if you decide to renew it

- Discounts

- Exclusive betas

- Free Trials

- One subscription will cover one person's PS3, Vita, and PS4 all at the same time

- Mandatory to play non F2P games online for PS4

- It just werks

Xbox Live

- $60/yr

- You get the ability to pay for Netflix

- Occasionally a free game, not sure how that works

- Extensive TV oriented services in addition to DVR

- Probably some form of betas and trials too, not sure

- One subscription will cover one person's 360 and Xbone at the same time

- One year free of Xbox Fitness

- Mandatory to play games online for 360 and Xbone

- It just werks

Man skal være ganske dreven fanboy for å kunne forsvare dette. Det eneste folk klamrer seg til er at man betaler for kvalitet, selv om jeg synes at kvaliteten til Sony sine nettbaserte tjenester uansett topper Microsoft sine. Gold gir deg tillatelse til å betale for noe annet, og det er ikke annet enn ren grådighet.

Det er ihvertfall helt sikkert at Sony ser det som langt mer lønnsomt å holde kundene sine fornøyde enn det Microsoft gjør.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Nja, jeg synes, etter å prøvd begge over lengre perioder, at spillkvaliteten er bedre på Xbox Live enn på PSN. Da tenker jeg på online spilling, som i FIFA, COD osv. At selve tjenesten man får er bedre. Noe som skulle mange så lenge Xbox Live koster penger i utgangspunktet.

Tar man med betalingspakken til PSN, altså PS+, så vinner Sony. Spillene og det man får for prisen har mer verdi enn hva man får av Xbox Live. Jeg har ikke fått noe av Xbox før de begynte med Games for Gold nå i sommer.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det var et stort problem før rettsaken, fikk du en RROD var boxen din død, og du måtte betale for reperasjon eller kjøpe ny. Vet ikke hvordan det var her i Norge, har ikke fått RROD på min egen (gudskjelov), men nå er vi mer beskyttet enn folk i utlandet pga lovene våre, noe sikkert både Microsoft, Sony, Steam og mange andre helst skulle sett at vi ikke var.

Jeg byttet forresten ikke visa-kortet mitt etter hackingen, og ingenting skjedde. Faktisk, var ingenting som skjedde med noen. Men det er selvsagt et stort sikkerhetshull, og det er selvsagt veldig alvorlig i seg selv. Men det var ikke synd på meg, sånn bortsett fra at jeg måtte bytte passord på brukeren min, ikke fikk spilt online på en stund og fikk et par gratis spill som kompensasjon.

Jeg hadde en 360 som døde. Fylte ut et skjema på nett, dagen etterpå kom en boks på døra fra DHL. Putta Xboxen oppi, lukka eska og sendte den ut døra. Tre dager senere var en ny (refurbished) Xbox på døra.

RROD var utvilsomt en skandale for MS, men de var virkelig all in når det gjaldt reparasjonene. Fortjener de kudos for det? Hell no, de var selv skyld i problemene, men for sluttbrukeren var det ekstremt smidig å få bytta boksen til en som fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ny Xbox etter 3 dager? Da var du heldig synes jeg..

men som Ginecólogo Necrolamedo sier så er uansett begge bedriftene kun ute etter penger.
Det hadde hvem som helst vært, hehe.

Bare litt over 1 måned igjen til PS4 da! Dette blir moro :)

Lenke til kommentar

Halo 3 ble gitt ut i 2007, om de på liv og død skulle gi ut et Halo kunne de vel gitt ut Halo 4? Playstation ga ut Uncharted 3, Xcom: Enemy Unknown og Little Big Karting denne måneden. De spillene Microsoft gir ut har på ingen måte samme verdi i dag. Spillene er flere år gamle og det er allerede en eller flere oppfølgere gitt ut. Så godt mulig jeg er kravstor, men de spillene Microsoft gir ut er mer en gimmick enn de er nyttige. Nå er det Clash of Heroes som er ute. Det summerer alt.

Det nytter ikke å nevne stortitler til PS3. Dem er ikke like store AAA som Microsoft sine. PS VIta fikk også Uncharted Golden Abyss og Gravity Rush, 2 spill som ikke er 1 år gamle enda.

Neste måned kommer Metal Gear Rising og Remember Me. Begge disse kom ut dette året (Ja jeg vet dette er ikke trippel AAA for mange)

Har vært en Xbox Live bruker lenge, men PS+ har sålangt gitt meg mer innhold og bedre rabatter (låne bedre spill) en XBL sine gratisspill. Hadde XBL Gold kun for online MP, nå jeg ikke spiller mp så mye mer så ser jeg ingen vits å ha XBL Gold.

Å det å måtte betale for Netflix om man har Gold er patetisk. Hos Sony går Netflix ut av betalingveggen til PS3 og mest sannsynlig på PS4 også. Bare du har en konto, så er det nok med å stikke til PS3, PC, tablets eller mobiler å se film.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det nytter ikke å nevne stortitler til PS3. Dem er ikke like store AAA som Microsoft sine. PS VIta fikk også Uncharted Golden Abyss og Gravity Rush, 2 spill som ikke er 1 år gamle enda.

Neste måned kommer Metal Gear Rising og Remember Me. Begge disse kom ut dette året (Ja jeg vet dette er ikke trippel AAA for mange)

Har vært en Xbox Live bruker lenge, men PS+ har sålangt gitt meg mer innhold og bedre rabatter (låne bedre spill) en XBL sine gratisspill. Hadde XBL Gold kun for online MP, nå jeg ikke spiller mp så mye mer så ser jeg ingen vits å ha XBL Gold.

Å det å måtte betale for Netflix om man har Gold er patetisk. Hos Sony går Netflix ut av betalingveggen til PS3 og mest sannsynlig på PS4 også. Bare du har en konto, så er det nok med å stikke til PS3, PC, tablets eller mobiler å se film.

Som du skal mase om dette her. Har liksom hørt deg si dette og lignendes før....

Lenke til kommentar

Når alt er sagt, så er Sony til syvende og sist omtrent like "forbrukerfiendtlig" som Microsoft. Det var ikke mange dagene siden Yoshida avslørte at Sony sitt hovedmål er å etterhvert bli en ren streamingbasert tjeneste etter PS4, noe som får Microsoft sin DRM til å høres ut som en drøm i forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når alt er sagt, så er Sony til syvende og sist omtrent like "forbrukerfiendtlig" som Microsoft. Det var ikke mange dagene siden Yoshida avslørte at Sony sitt hovedmål er å etterhvert bli en ren streamingbasert tjeneste etter PS4, noe som får Microsoft sin DRM til å høres ut som en drøm i forhold.

Har jeg lest feil jeg da? Det jeg leste var at det var en utvikler som trodde at PS4 kom til å bli en tjeneste, ikke Yoshida.

Lenke til kommentar

Har jeg lest feil jeg da? Det jeg leste var at det var en utvikler som trodde at PS4 kom til å bli en tjeneste, ikke Yoshida.

Utviklerne av Tekken har vel uttalt seg om dette, men Yoshida har også uttalt at målet for fremtiden er å streame spill til PC, mobiltelefoner, nettbrett, TV osv.

Om den dagen kommer, så bør nettet være like stabilt som strømmen er i dag.

Lenke til kommentar

“Speaking of the ultimate goal, we would like to deliver PlayStation games to all devices. So we’re considering various things like PC, TVs, Blu-ray players, smartphones and tablets. We hope to continue to expand not only to Sony devices, but even to devices other than Sony’s. This is still being studied.

We previously spoke about PlayStation going from hardware to something
closer to a service
, regardless of the device — of course PlayStation will still be the center, but I think we would like to expand to different things.”

http://www.insidegamingdaily.com/2013/09/23/shuhei-yoshida-wants-to-stream-playstation-games-to-more-devices/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...