Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du høres skikkelig bitter og ensidet ut. Uansett så tror jeg forrige generasjons største skandale var RROD.

"Since its release on November 22, 2005, many articles have appeared in the media portraying the Xbox 360's failure rates,[2][3][4] with the latest estimate by warranty provider SquareTrade to be 23.7% nearly three years ago,[5]and currently the highest estimate being 54.2% by a Game Informer survey.[6]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems

Nei. Fikk Xboxen RROD så fikk du fikset den gratis... No problem.

Fikk derimot kriminelle tak i sensitiv informasjon, vel, OOPS... "We too important, we not tell customer until we have to, we be arrogant"

Endret av 640509-040147
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Fikk Xboxen RROD så fikk du fikset den gratis... No problem.

Fikk derimot kriminelle tak i sensitiv informasjon, vel, OOPS... "We too important, we not tell customer until we have to, we be arrogant"

Og der bekrefter og beviser du din egen arroganse, og ikke minst fanboysimen du lider så sterkt av.

De fikk tak i sensitiv informasjon, men den ble aldri misbrukt. Folka bak gjorde det kun for å bevise at PSn fortsatt var relativt usikkert.

Sony ordna opp. Dessuten, er det ikke Sony's feil.. Slike ting skal bare ikke gjøres, uansett hvor dårlig sikkerheten på tjenesten din er. Det er bare feil å skylde på Sony.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og der bekrefter og beviser du din egen arroganse, og ikke minst fanboysimen du lider så sterkt av.

De fikk tak i sensitiv informasjon, men den ble aldri misbrukt. Folka bak gjorde det kun for å bevise at PSn fortsatt var relativt usikkert.

Sony ordna opp. Dessuten, er det ikke Sony's feil.. Slike ting skal bare ikke gjøres, uansett hvor dårlig sikkerheten på tjenesten din er. Det er bare feil å skylde på Sony.

Nå er du alt for snill. Sony har som alle andre et ansvar i å sikre den informasjonen vi gir dem.

Lenke til kommentar

Og du får gratis spill pr mnd på ps4

Du får LÅNE spill på PSN, hvis du ikke lenger betaler for PSN+ så kommer Sony og tar spillene fra deg. I tillegg har de begrenset lånetid, vanligvis en måned eller et år.

Microsoft GIR deg gratis spill hver måned. Du får beholde spillet uansett om du betaler for Gold eller ikke, og uten tidsbegrensning.

<blah blah>

Er jeg den eneste som ikke skjønner problemet med PSN? Sure, det var en ordentlig ræltjeneste da PS3 først kom på markedet, og sure, det har skjedd flere innbrudd (uten konsekvenser for andre enn Sony selv). Men Sony rettet opp det hele med gratis PS+ og spill til alle, og det er da noe jeg mener er stikk motsatt av arrogant.

Det har vært forferdelig mye rot, nesten utallige skandaler, og noen fåtalls katastrofer rundt Xbox One. Men du har rett: de sto frem, og fikset problemene. Nå er Xbox One like verdig som PS4, jeg personlig har ikke planer om å disse den mer.

Som sagt: de fikset ting. Men har ikke Sony gjort det samme? Hvilke skandaler har Sony laget uten å gjøre det godt igjen etterpå? Hvorfor er plutselig fiksinga til Microsoft så mye bedre enn fiksinga til Sony? Begge har forsåvidt prøvd å gjøre det riktige.

En av nestegenerasjonskonsollene har et skittent rulleblad, fullt av prikker, mens den andre har flere pluss i boka. Jeg velger å se på det sånn.

Greit nok, kanskje konsollen med prikker på bladet ikke kommer til å gjøre sånt noe igjen, men det er en grunn til at folk med flere prikker gjør det værre i livet enn resten.. Tenk litt på det. :)

EDIT: PS3 hadde helt klart den værste launch-lineupen i verdenshistorien. Det var grusomt. Men, den har evolusjonert til den konsollen med flest og utvilsomt best eksklusiver, med variert og godt utvalg for store og små. Du kan ikke nekte på det. PS3 har gått fra værst, til best når det kommer til eksklusiver.

Alle som bestilte nye kredittkort synes nok ikke at det var konsekvenser bare for Sony, ei heller de som ville spille online i ukene etter skandalen.

Det har hverken vært skandaler eller katastrofer rundt Xbox One. MS prøvde seg på en always-online-modell, kundene likte det ikke, så de gikk tilbake på kravet. Easy as that, og ingen ble skadelidende på noe som helst slags vis, med unntak av MS og salg av preorders. At markedsavdelingen har gjort en dårlig jobb (og til MS å være: en sjokkerende dårlig jobb) derimot tror jeg vi alle kan være enige i.

Du mener Sony har mange "pluss i boka". Dessverre mangler de det som er viktigste pluss for meg: Spillene. Annonsert lineup til Xbox One tiltaler meg veldig mye mer enn til PS4. Og det er jo spillene som er viktigst. Så får vi se i årene framover hvilken av konsollene som vil tilby de beste spillene.

Så det er greit fordi Sony hadde flaks? De fleste innbrudd skjer for vinning, at de som hacket PSN sa ifra uten å misbruke informasjonen er 100% griseflaks for Sony.

De to siste setningene dine er sjokkerende. DET ER ÅPENBART SONYS ANSVAR Å SIKRE INFORMASJONEN DU GIR DEM! Herregud...

Det er sant, men det var ingen krise. Det værste som skjedde, var at vi gikk foruten PlayStation Network i en uke eller to.

Ja, nei at flere hundre tusen brukere rundt om på planeten måtte bestille nytt kredittkort er jo ikke noe pes...

Sammenligner man det å rote bort kredittkortinformasjonen til kundene sine kontra kreve at Xbox One skal være tilkoblet internett en gang i døgnet så er jeg ikke i tvil om hva som er mest alvorlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du får LÅNE spill på PSN, hvis du ikke lenger betaler for PSN+ så kommer Sony og tar spillene fra deg. I tillegg har de begrenset lånetid, vanligvis en måned eller et år.

Microsoft GIR deg gratis spill hver måned. Du får beholde spillet uansett om du betaler for Gold eller ikke, og uten tidsbegrensning.

Alle som bestilte nye kredittkort synes nok ikke at det var konsekvenser bare for Sony, ei heller de som ville spille online i ukene etter skandalen.

Det har hverken vært skandaler eller katastrofer rundt Xbox One. MS prøvde seg på en always-online-modell, kundene likte det ikke, så de gikk tilbake på kravet. Easy as that, og ingen ble skadelidende på noe som helst slags vis, med unntak av MS og salg av preorders. At markedsavdelingen har gjort en dårlig jobb (og til MS å være: en sjokkerende dårlig jobb) derimot tror jeg vi alle kan være enige i.

Du mener Sony har mange "pluss i boka". Dessverre mangler de det som er viktigste pluss for meg: Spillene. Annonsert lineup til Xbox One tiltaler meg veldig mye mer enn til PS4. Og det er jo spillene som er viktigst. Så får vi se i årene framover hvilken av konsollene som vil tilby de beste spillene.

Så det er greit fordi Sony hadde flaks? De fleste innbrudd skjer for vinning, at de som hacket PSN sa ifra uten å misbruke informasjonen er 100% griseflaks for Sony.

De to siste setningene dine er sjokkerende. DET ER ÅPENBART SONYS ANSVAR Å SIKRE INFORMASJONEN DU GIR DEM! Herregud...

Ja, nei at flere hundre tusen brukere rundt om på planeten måtte bestille nytt kredittkort er jo ikke noe pes...

Sammenligner man det å rote bort kredittkortinformasjonen til kundene sine kontra kreve at Xbox One skal være tilkoblet internett en gang i døgnet så er jeg ikke i tvil om hva som er mest alvorlig.

Plus er fremdeles en helt utrolig bra tjeneste, med spill (av nyere dato).

Både Sony og Microsoft har en jævla dårlig lineup til launch, så der bør man se langsiktig på det.

Og informasjonsbreaken hos Sony var ikke så alvorlig som folk skal ha det til, Ubisoft, Steam osv har alle hatt lignende i etterkant, uten noe oppstyr. Ingen kredittkort info kom av veie, selv om folk tror det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Man måtte ikke bestille nytt kredittkort, men folk gjorde det for sikkerhetsskyld.

Og dere har rett, når Sony lover å ta godt vare på vår personlige informasjon, skal de egentlig holde på det også. Men det som skjedde, det skjedde. Det vil alltid være drittsekker som prøver å føkke det opp for andre, og det kan ikke Sony gjøre noe med. Det de kunne gjort, var å forsikre seg om at sikkerheten faktisk var okei (noe den ikke var)

Slikt skjer faktsik oftere og oftere. Det hender en gang i blant at jeg får eposter fra steder jeg har registrert meg bruker hos, som forteller at de har hatt innbrudd og at jeg må skifte passord. Ubisoft, for eksempel, hadde større problemer for litt siden med Uplay.

Men, du kan ikke si at Sony ikke ville gjøre det godt igjen. De ga alle en måned gratis Plus, og to gratis spill fra en liste av fem. De unnskylde seg, og det mener jeg de skal ha kudos for (på lik linje med Microsoft).

Annonseringen var definitivt en katastrofe. Store mengder hate ble generert over alt på nettet, og Microsoft mista masse respekt og trust. De har fortsatt tapt salg på det, det kan du banne på.

Lenke til kommentar

Det verste med psn hackingen var at det gikk 1 UKE før Sony ga beskjed til brukeren at de var hacket.

Absolutt. PSN hackingen var en katastrofe. Sony ser dog ut til å ha lært noe av det. De har de siste månedene, helt siden PS4 annonseringen vært utrolig kundevennlig, mens Microsoft har vært "fuck you gimme money".

• Liker 3
Lenke til kommentar

Plus er fremdeles en helt utrolig bra tjeneste, med spill (av nyere dato).

Både Sony og Microsoft har en jævla dårlig lineup til launch, så der bør man se langsiktig på det.

Og informasjonsbreaken hos Sony var ikke så alvorlig som folk skal ha det til, Ubisoft, Steam osv har alle hatt lignende i etterkant, uten noe oppstyr. Ingen kredittkort info kom av veie, selv om folk tror det.

Xbox Live Gold har alltid vært en helt utrolig bra tjeneste, med spill (av både nyere og eldre dato).

Sure, men av spillene annonsert er det mange av MS sine som jeg har lyst på, som Forza Motorsport 5, Dead Rising 3, Quantum Break, Titanfall, Sunset Overdrive og Fantasia: Music Evolved (Skeptisk, men hey, det er Harmonix så gode odds for at det blir bra). Flere av dem er til launch.

Problemet var jo at ingen visste det sikkert før mange uker senere. Dermed måtte man som fornuftige konsumenter ta sine forholdsregler og klippe kortet straks man ble informert om at kortinfoen kunne være på avveie.

Forrige gang Xbox LIVE ble hacket nektet Microsoft for det, selv etter flere brukere rapporterte at kontoen deres ble hacket.

Angående XBL Gold og PS Plus er PS Plus milevis bedre.

Forrige gang? XBL har aldri blitt hacket.

Ang XBL Gold og PS+ er Xbox Live Gold milevis bedre. Xbox Live generelt har kjørt ringer rundt Playstation Network siden Xbox 180-dagene, og PSN har, for å si det mildt, hatt et forbedringspotensiale. I tillegg har Sony hatt katastrofale forsøk på å gjøre tjenesten bedre, PSN Home? :D

Uansett ikke verst i klassen, hint hint, Nintendo.

Xbox Live har vel aldri blitt hacket?

Største online spilltjeneste på planeten, 11 år i drift, 48 millioner (!!) brukere, aldri hacket. Uansett hvor fanboy man måtte være, det er sinnssykt imponerende av Microsoft.

Man måtte ikke bestille nytt kredittkort, men folk gjorde det for sikkerhetsskyld.

Og dere har rett, når Sony lover å ta godt vare på vår personlige informasjon, skal de egentlig holde på det også. Men det som skjedde, det skjedde. Det vil alltid være drittsekker som prøver å føkke det opp for andre, og det kan ikke Sony gjøre noe med. Det de kunne gjort, var å forsikre seg om at sikkerheten faktisk var okei (noe den ikke var)

Slikt skjer faktsik oftere og oftere. Det hender en gang i blant at jeg får eposter fra steder jeg har registrert meg bruker hos, som forteller at de har hatt innbrudd og at jeg må skifte passord. Ubisoft, for eksempel, hadde større problemer for litt siden med Uplay.

Men, du kan ikke si at Sony ikke ville gjøre det godt igjen. De ga alle en måned gratis Plus, og to gratis spill fra en liste av fem. De unnskylde seg, og det mener jeg de skal ha kudos for (på lik linje med Microsoft).

Annonseringen var definitivt en katastrofe. Store mengder hate ble generert over alt på nettet, og Microsoft mista masse respekt og trust. De har fortsatt tapt salg på det, det kan du banne på.

Måtte ikke? Det tok ukesvis før man var sikre på hva som evt var på avveie, så lenge kan man ikke vente. Man har en plikt ovenfor banken å ta nødvendige grep for å sikre seg straks man blir kjent med at informasjonen kan være på avveie.

Endret av thklinge
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Største online spilltjeneste på planeten, 11 år i drift, 48 millioner (!!) brukere, aldri hacket. Uansett hvor fanboy man måtte være, det er sinnssykt imponerende av Microsoft.

Nope, det er Steam med et godt stykke over 50 millioner brukere.

Angående PS Plus og Xbox LIVE:

PS+: offers free games that I want to play

XBLG: might offer free games that I don't want to play

PS+

- $50/yr

- You get to borrow new games each month that you won't lose until you cancel your subscription and even then they will stay tied to your account if you decide to renew it

- Discounts

- Exclusive betas

- Free Trials

- One subscription will cover one person's PS3, Vita, and PS4 all at the same time

- Mandatory to play non F2P games online for PS4

- It just werks

Xbox Live

- $60/yr

- You get the ability to pay for Netflix

- Occasionally a free game, not sure how that works

- Extensive TV oriented services in addition to DVR

- Probably some form of betas and trials too, not sure

- One subscription will cover one person's 360 and Xbone at the same time

- One year free of Xbox Fitness

- Mandatory to play games online for 360 and Xbone

- It just werks

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...