Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Jo, for noen spillere. De som tenker å bare kjøpe konsollen med svakest hardware vil vite at deres versjon av spillet ikke står tilbake for noen andre konsoll-versjoner. Det er jo positivt i og for seg. Vil man uansett ha den beste grafikken kjøper man PC.

Dette vil jo gi utslag, hva er da vitsen med å utvikle ny teknologi om den bare holdes tilbake? hvorfor bruke ekstra penger på hardware om det står ubrukt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utviklerne har ingenting å tjene på å gjøre versjonene markant forskjellige. Derfor vil nok bare de som utvikler eksklusivt til én konsoll ta i bruk den maksimale kraften konsollen har å tilby. I praksis vil nok ikke hardwaren være et slående argument for å kjøpe verken den ene eller den andre.

Positivt og forventet.

Selvfølgelig, om EA kan vise hvor BRA FIFA egentlig kan være så tjener de på å vise frem det? Er vel liten vits for f.eks. Rockstar, Activision, EA Games etc. å lage spill om de skal "la være å utnytte konsollen" fordi den ene holder igjen den andre. Det er bedre at de viser hvor bra de klarer å få til teknologien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk ikke. Det som spiller inn her er salg og penger. Det er ikke til å stikke under en stol. Det vil rett og slett være usmart å vise en Fifa-versjon som er overlegen på den ene konsollen kontra den andre. Ikke bare taper de (utviklerne) salgs-inntekter på den konsollen med svakest hardware, men de risikerer også å gjøre forholdet dårlig til selskapet som har laget den svakeste konsollen hardware-messig.

Lenke til kommentar

De kan også tape masse inntekter fordi konkurransen på den aktuelle konsollen viser til spill som ser mye bedre ut. De skal konkurrere mot de også, vettu. Så her er det også negative sider så finner de sikkert ut av hva som lønner seg etterhvert. Men det du drev og skrev istad er uansett feilinformasjon så det holder.

Lenke til kommentar

De kan, men f.eks EA har ingenting å frykte med Fifa, det er ikke som om noen av selskapene har et eksklusivt fotball-spill som kan overgå Fifa... Så her blir det hva utviklerne prioriterer, hvilken posisjon det gitte spillet har innen sin sjanger osv... og tar man med i betrakningen at utviklerne kan få en kompensasjon itillegg fra selskaper for at det ikke skal bli store forskjeller på konsollen-versjonene, så er det ikke rart de velger dette. Incentivene for å gjøre versjonene så like som mulig veier i mye større grad opp for å gjøre det enn å ikke gjøre det.

Hvis du mener noe er feilinformasjon, må du sitere hva du mener er feilinformasjon. Er for enkelt å si noe er feilinformasjon uten å påpeke eksakt hva som er feilinformasjon.

Leser på neogaf, mye god humor der. Er jo overflod av Sony-fanbois som er butthurte. :p

Edit, skrivefeil.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

At spillene blir laget for svakeste konsoll og portet over. Det har aldri vært slik.

Og forstår at Sony-fanboys blir butthurt, det hadde Microsoft-fanboys gjort om det var motsatt. Nedakalere spill fordi en konsoll er mye svakere. Tenk deg om alle spillene som kom la seg på Wii U-nivå selv om de er kapable til så mye mer.

Nå viser det seg uansett at det er sensasjonalistjournalisme og at det ikke stemmer. Kun ute etter hits på artikkelen/siden, så da får vi håpe utviklere får presset alt ut av begge konsollene. De som kjøper Xbox One vet tross alt at den er svakere nå, og om man da blir butthurt om Sony får finere multiplats fortjener de å miste hendene så de kun får spilt Kinect-spill.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og så kommer Valve å ødelegger hele konsoll krigen. En har på en side dem med XBO og på den andre siden dem med PS4 og diskusjoner om hvilke maskin multiplattform spill ser best ut på.

Og så har Valve med Steam Machines frekkheten til å komme å bare ødelegge denne krigen en gang for alle! For en frekkhet!

Blir så mye artige diskusjoner i 2014....bare å finne frem popkorn og slå seg skikkelig godt til rette.

Lenke til kommentar

Og så kommer Valve å ødelegger hele konsoll krigen. En har på en side dem med XBO og på den andre siden dem med PS4 og diskusjoner om hvilke maskin multiplattform spill ser best ut på.

Og så har Valve med Steam Machines frekkheten til å komme å bare ødelegge denne krigen en gang for alle! For en frekkhet!

Blir så mye artige diskusjoner i 2014....bare å finne frem popkorn og slå seg skikkelig godt til rette.

Du min gode mann må ikke fraskrive deg ansvar, du har vært eller er med på leken selv.

Lenke til kommentar

Du min gode mann må ikke fraskrive deg ansvar, du har vært eller er med på leken selv.

Benekter ingen ting! Hehe, fordelen vel å være ambivalens (har så mange diagnoser at jeg går i litt surr..lol) og ha papirer på det er at jeg kan fraskrive meg litt ansvar... :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

At spillene blir laget for svakeste konsoll og portet over. Det har aldri vært slik.

Og forstår at Sony-fanboys blir butthurt, det hadde Microsoft-fanboys gjort om det var motsatt. Nedakalere spill fordi en konsoll er mye svakere. Tenk deg om alle spillene som kom la seg på Wii U-nivå selv om de er kapable til så mye mer.

Nå viser det seg uansett at det er sensasjonalistjournalisme og at det ikke stemmer. Kun ute etter hits på artikkelen/siden, så da får vi håpe utviklere får presset alt ut av begge konsollene. De som kjøper Xbox One vet tross alt at den er svakere nå, og om man da blir butthurt om Sony får finere multiplats fortjener de å miste hendene så de kun får spilt Kinect-spill.

Ok, greit å vite, jeg skal ikke motsi dette, men for meg virker det litt underlig at PC-versjonene ofte kommer lenge etter konsoll-versjonene da... Men kan jo ha med profitt her også.

Det er jo Sony som har driti seg ut om de lar disse selskapene/utviklerne få gjøre dette ustraffet... Det er dét jeg ikke skjønner! Hvorfor er folk irritert på Microsoft? De burde jo helle rette sitt sinne mot Sony (eventuelt utviklerne, noe noen gjør) som står på sidelinjen og godtar dette.

Hvis Wii U hadde vært en dominant makt i spillindustrien, så kunne det fort skjedd. Nå har heldigvis/desverre (kommer ann på hvordan du ser på det) de fokusert mer på sine egne utviklere. Så de er ingen maktfaktor.

Hvis Xbox One leverer markant dårligere multiplatts, så vil disse spillene selge dårligere enn det de ellers ville gjort om konsoll-versjonene så identiske ut. Såpass tør jeg påstå. Jeg vil ikke støtte en utvikler som neglisjerer det ene publikummet foran det andre. Slik tror jeg mange andre også tenker.

Lenke til kommentar

"Microsoft har diskutert og presentert allerede ferdige streamingalternativer på interne møter.

Mer spesifikt skal de ha vist frem Xbox 360-spillet Halo 4, som kjørte både på en PC og en Nokia Lumia 520-telefon (med en 360-kontroller koblet til) via nettskyen. Ytelsen skal dessuten også ha vært riktig så bra og selv på Lumia-telefonen var forsinkelsen angivelig så lav som 45 milisekunder. " -gamereactor

Kilde

Er kanskje håp for en gaikai-liknende tjeneste på Xbox One i fremtiden?

Endret av HFL
Lenke til kommentar

Altså, det er mulig 640509-040147 (ja, jeg copy-paste'a navet :p ) er inne på et poeng, men trekker litt feil konklusjon. Mange spill (snakker om multi-platfor nå) utvikles jo i starten rundt arkitekturen til, hovedsakelig, en konsoll. Som regel den med størst markedsandel, som per i dag ser ut til å bli PS4 for kommende generasjon, og denne generasjonen var Xbox 360. Deretter gjøres det tilpassninger for å passe arkitekturen på de andre platformene. Som regel går det helt fint og forskjellene er minimale, men vi har jo sett enkelte skrekkeksempeler denne generasjonen, som Skyrim, Bayonetta, etc.

Denne generasjonen er det jo derimot mye mindre forskjeller i arkitektur mellom platformene, og da er det jo naturlig å tro at slike forskjeller vil være langt færre denne generasjonen, kanskje til og med ikke-eksisterende. Så gjenstår det jo eventuell overflødig kraft eller funskjoner på de respektive platformene. Det er jo noe utviklerene vil ha et valg om de vil benytte seg av, eller ikke. Det er jo mulig at hvis forskjellene er soleklare i favør en konsoll, så kan det føre til tapte salg på den ene konsollen, som ikke dekkes inn av salget til den andre, men igjen så kan det også føre det i motsatt retning.

Det er uansett en overveining de kommer til å ta, og som er umulig å si noe om nå. Jeg tror de kommer til å utnytte det beste av hver platform, uten at eiere av et spill på andre platformer føler seg snytt for noe. Om ikke annet så kan de gjøre som Civilix sier og kjøre høyere oppløsning og/eller framrate, noe hvermannsen uansett ikke legger særlig merke til. Eller så vil man bare se at spill kjører bedre/lettere på en platform.

De kommer nok til å gå for det som kommer forbrukerene tilgode, og er vi ikke enige så er det jo bare å klage, det har vi jo sett funker. ;)

Lenke til kommentar

Du vet jo at du kjøper en svakere konsoll. Det vil ikke være utviklerne som neglisjerte det ene publikumet, det vil være Microsoft som fokuserte på annet enn kraft, og det er ikke nødvendigvis bare negativt det.

Jeg forventer det beste innen konsoll-gaming når jeg kjøper en Microsoft-konsoll, og at dette gjenspeiles i spillene. Man kan like godt si Sony overfokuserte på kraft, og må som følge av det ta støyten for dette nå.

Viser det seg at en annen konsoll leverer en markant bedre opplevelse med sine spill-versjoner, da legger man såklart ikke igjen noe penger til de utviklerne såfremt man ikke har den kraftigste konsollen. For hva er poenget da, da kan vi jo bare kjøpe spillene til PC hvis det skal være så store forskjeller...

Da blir det sånn som med Wii U, multiplatsene selger dårlig, og utviklerne taper penger. Xbox One er heller ikke så underlegen hardware-messig at man ikke kan akseptere at dette blir standaren fremover.

Microsoft har tatt sitt valg. Nå er det opp til utviklerne å ta sitt valg. Til syvende og sist er det forbrukerne som bestemmer hvordan det vil gå.

Jeg har tro på at Microsoft beskytter sin merkevare ved å tilby det beste. Så får vi se.

Lenke til kommentar

Konsollene err svake nok

Svake nok?

XO og PS4 ser da markant bedre ut enn X360 og PS3.

Begge, av det vi har sett, leverer next-gen grafikk på konsoll-fronten.

Hvis man setter lista for grafikk mtp hva en PC kan oppnå, da er man virkelig på bærtur. Da vil man aldri bli fornøyd med en ny konsoll.

Lenke til kommentar

Svake nok?

XO og PS4 ser da markant bedre ut enn X360 og PS3.

Begge, av det vi har sett, leverer next-gen grafikk på konsoll-fronten.

Hvis man setter lista for grafikk mtp hva en PC kan oppnå, da er man virkelig på bærtur. Da vil man aldri bli fornøyd med en ny konsoll.

Konsollene er utdaterte i forhold til PC-er selv før de har kommet på markedet. Jeg er derfor glad for at Steam kommer med en oppgraderbar "konsoll". Tipper den kommende generasjonen av konsoller blir den siste slik vi kjenner konsollene i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg håper ikke det. Det jeg missliker mest med PC er at jeg må oppgradere den for å henge med. Det er ikke noe vits å ha en PC om du må spille på LOW for å spille uansett. Da er det penere med enn konsoll som i alle fall som du vet gir deg det beste de kan gi.

Jeg tror ikke jeg ville fått spilt GTA V i den grafikken på PS3 til samme pris på en PC. I alle fall med tanke på at en PS3 koster vel rundt 1500 kroner nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...