Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har europas beste tv, men regner med den er dårlig da tvene til 6000 selges mer av ifølge din logikk

Nå vet jeg ikke hvordan du definerer beste tv, men regner med at du snakker om teknisk beste, noe jeg er litt i tvil om er en realitet, men men.

Europas teknisk beste tv er nok veldig dårlig for flesteparten i Europa da den sansyndligvis er for dyr i innkjøp...

Spill derimot har en standardisert pris så det passer ikke inn i tv sammenligningen, så når jeg snakker om bra spill så snakker jeg da seff om det er ett spill folk liker å spille. Og det er vel her jeg gjør en radikal antakelse som er at folk kjøper spillene de liker.

Lenke til kommentar

Nope... Ikke det heller... Men at den ikke er like bra som ps4... Eller vise versa....

Sånn å forstå ja. Tja...det er det vel nesten umulig å si noen om enda. Men det er så mye som står på spill for Microsoft og Sony med disse nye konsollene at jeg tipper det meste blir kjempe bra.

Er endel software ting som ikke er på plass i starten på begge systemer men som vil rulles ut utover i 2014. Men ikke noe som vil gjøre det til en dårlige opplevelse ville jeg tro.

Siden dem ekslusive spillene ikke er noe du brydde deg så veldig om så kan det kanskje være lurt å se hva andre du kjenner kommer til å kjøpe. Om du spiller endel spill online med venner så er det jo dumt om dem fleste er på en maskin du ikke har...

Hvis ikke det er noe problem så må du nesten bare se på bilder og video over hvordan brukergrensesnittet er og hvilke du liker best. XBO er jo en Microsoft maskin og vil ha Skype om det er noe du synes er kjekt å ha enkelt tilgjengelig på TV.

Så er det jo kontroleren da...hvilke ser mest behagelig ut og har funksjoner du tror du vil sette mer pris på. Er det trykk platen og høyttaleren på PS4 sin kontroller...eller kanskje det er dem unike motorene i hver trigger knapp på XBO sin?

Ikke enkelt det her...

Men om du bor i nærheten av Oslo så kan kanskje http://www.spillexpo.no/ være verdt å ta en tur til i November. Muligheten for at en kan teste både PS4 og XBO burde være tilstede...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ikke glem at den har innebygget strømforsyning, mens Xbox One fremdeles tviholder på den eksterne klossen.

Jeg vil påstå at en ekstern kloss er bedre enn en innebygget en. Ettersom den lett kan byttes ut ved feil.

Lenke til kommentar

Vurderer det sterkt selv! Aldri vært på en slik type messe...så det hadde blitt første gang for meg. Har også veldig lyst å ta turen til Gamescom en gang.

Kanskje en får starte med Spill Expo å ta det derifra! :D

Det samme jeg også tenker. Aldri vært på noe, og dette er jo en fin start for å se om det er noe man liker.

Håper man får teste begge konsollene. Er mest spent på kontrollene, igrunn.

Lenke til kommentar

Har du ikke forhåndsbestilt før en viss dato så må du vente på neste leveranse. Og det kan drøye en stund etter som PS4 er eneste nye konsoll som lanserer her i Norge i år.

Nei, men virker jo som om man kan forhandsbestille til januar i følge hva komplett.no skriver.

Lenke til kommentar

Som Chris sier, du kan nok ikke regne med noen konsoll på release dersom du bestiller i dag. Men det er jo vanskelig for komplett og andre aktører å vite akuratt når dem evt vil få påfyll av konsoller.

Skal du ha til release får du satse på å stikke innom en lokal forhandler, som du vet får inn et par maskiner til salgs.

Dog jeg lurer på hvordan dette vil se ut når release kommer for ps4, om det blir til at det danner seg noe kø utenfor enkelte forhandlere. Skal nok ikke se vekk ifra det.

edit* har selv bestilling via komplett, og står forventet levering på release der.

Endret av jihn
Lenke til kommentar

3D Dot Game Heroes, - action adventure

Sly Thieves In Time, - platform adventure

Demon's Souls, - action adventure

Tales Of Graces - port fra wii

Tales Of Xillia - kjenner ikke spillet men med under 1 mill solgte går jeg ut i fra at det ikke var spesielt bra

Ratchet & Clank - har ikke spilt alle, men a crack in time var action adventure med platformelementer

Puppeeter - har ikke peiling, har det i det hele tatt blitt utgitt enda? Uansett, videoer ser ut til å hinte til adventure spill med plattform elementer...

Dette var et svar jeg forventet meg.

Meget fjern forklaring. Er Demon Souls Action Adventure? Å herregud det er jo RPG!

Puppeeter er ute, virker som du er ute kun etter å trolle eller du sitter på en liten kunnskap rundt dagens konsoller og spillene rundt disse.

Så salgstall har noe å si plutselig nå, siden du nevnte at Tales Of Xillia er ikke bra pga lave salgstall? Har du spilt det?

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lurer veldig på støynivået til konsollene, med innebygd PSU og mindre form så kan jeg ikke forstå annet enn at PS4 vil bli ha et litt høyere støynivå.

Sony har vel sagt PS4 blir mer stillegående enn PS3, hvilken modell sa de ingenting om...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...