Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Alan Wake var Xbox 360 only i nesten to år såvidt jeg husker. Nå er det PC også. Satser på PC versjon av Quantum etterhvert. Hvis ikke skaffer jeg meg en X1 når det er "chippe" muligheter. Vet ikke hvor populært det er på dette forumet tho.

Jeg hadde ikke orka å vente i to år på å spille Alan Wake, det var en konge tittel! Om QB kommer til PC etter noen år, so be it. Jeg har ikke noe problem med å få gode spill på PC også. Tror MS har lært enda mer av 360en og gjør Xbox One enda sikrere. Om den kan flashes eller ikke, evt hvor lang tid det tar gjenstår å se. Nå har jeg det man kan kalle ryddig økonomi så for meg spiller det ikke så stor rolle, men imøteser et lavere prisnivå, spesielt på spill distribuert elektronisk, som på Steam. Om det er en ønskedrøm eller blir realitet ikke spørs..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke orka å vente i to år på å spille Alan Wake, det var en konge tittel! Om QB kommer til PC etter noen år, so be it. Jeg har ikke noe problem med å få gode spill på PC også. Tror MS har lært enda mer av 360en og gjør Xbox One enda sikrere. Om den kan flashes eller ikke, evt hvor lang tid det tar gjenstår å se. Nå har jeg det man kan kalle ryddig økonomi så for meg spiller det ikke så stor rolle, men imøteser et lavere prisnivå, spesielt på spill distribuert elektronisk, som på Steam. Om det er en ønskedrøm eller blir realitet ikke spørs..

Microsoft sa vel at Windows 7 var bombesikker. Kom OEM-hack sak innen en uke eller noe.

Har råd til konsolene, men vil ikke kjøpe de for ett spill per konsoll. Hadde jeg hovedsaklig spilt spill på konsoll hadde det vært noe annet.

Lenke til kommentar

Som Valkyria Chronicles, Heavy Rain, Journey, Ni no Kuni?

Det nytter ikke å snakke fornuft, når man får slike kommentarer som den har ikke nok sjangrer.

Så PS3 har bare 2 sjangrer som er nevnt tidligere her, dette var nytt.

Klarer ikke folk se nøytralt på at PS3 har flere eksklusiver, med bredere utvalg av forskjellige sjangrer og IPer?

Kan også føye på 3D Dot Game Heroes, Sly Thieves In Time, Demon's Souls, Tales Of Graces f, Tales Of Xillia, 2 råbra Ratchet & Clank spill, Puppeeter m.m

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

og du dømmer utifra hva? dine ultra quantum xbofandioder?

Begge systemer har levert gode eksklusiver, Men selv om Sony har brukt litt mer penger enn Microsoft har på å få ut spill på sitt system, betyr ikke det at kvaliteten er droppet, de er fra forskjellige utviklere, regner med at til og med du skjønner at det har en betydning.

Mine preferanser såklart, som alle andre... Sa jeg noe om kvaliteten på PS3-spillene i posten min som du reagerte på?

For å svare på det siste du sier, selv om (hvis) Sony bruker mer penger på å få spill på sitt system, så betyr ikke det at alle har høy kvalitet... Regner med at du til og med skjønner dette... (Nå svarte jeg på samme idiotiske måte som deg)

Halo, Gears of War og Forza har lenge vært samme melkemølja. Føler Sony har bydd på mye variasjon i forhold.

Hvorfor stoppe noe som er fantastisk? Nintendo gjør det samme, Sony også til og med, believe it or not...

Er ikke noe negativt ved det.

Jeg føler Microsoft tilbyr like mye variasjon i sine spill som andre selskaper.

Endret av 640509-040147
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alt kommer ned til smak, men det er jo ikke til å skyve under teppet at Sony har vært flinkere til å levere et bredere og vesentlig større utvalg av spill til hva en anser som core gamers en hva Microsoft har gjort.

Og det tipper jeg det er mange som ikke kommer til å glemme når dem vurderer å kjøpe enten en XBO eller PS4. Føler Microsoft har mye mer å bevise når det kommer til spill.

Men da igjen så har XBO noen veldig bra lansering spill. Det spørs bare om Microsoft har mer på lur utover årene som kommer eller om det blir slik som det er blitt med X360.

Lenke til kommentar

Som Valkyria Chronicles, Heavy Rain, Journey, Ni no Kuni?

VC solgte 1.1 mill worldwide...hvis man skal kalle det spillet bra er det nok høyt subjektivt.

Ni no Kuni 880 000 solgte kopier, igjen må jeg si det er ganske lett å si at disse ikke er toppspill jeg hadde i tankene. redigert: for å ikke snakke om at det ikke er eksklusive..

Begge disse 2 er også Level 5 spill som har en kult av følgere, for de som liker spill fra dem er det nok bra men det er mange som ikke ser noe i deres spill i det hele tatt.

Både Heavy rain og Journey synes jeg dog passer fint inn med "playstation opplevelsen" man får med ps3 eksklusiver.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Høh, vurderer du kvalitet etter salgstall? Underlig fremgangsmåte. Du påsto uansett at Sonys kvalitetseksklusiver kun er action/adventure, og det er beint frem feil. Se også lista iL Sephiroth presenterte over (fatter ikke åssen jeg kunne glemme Demon's Souls :p).

Du kan jo også snu det rundt. Dropp action/adventure (Uncharted, Infamous, The Last of Us), samt skytespill (Killzone, Resistance, Halo, Gears) og bilspill (Gran Turismo, Forza), som begge konsollene er gode på, og se hva du sitter igjen med.

Lenke til kommentar

Høh, vurderer du kvalitet etter salgstall? Underlig fremgangsmåte. Du påsto uansett at Sonys kvalitetseksklusiver kun er action/adventure, og det er beint frem feil. Se også lista iL Sephiroth presenterte over (fatter ikke åssen jeg kunne glemme Demon's Souls :p).

Du kan jo også snu det rundt. Dropp action/adventure (Uncharted, Infamous, The Last of Us), samt skytespill (Killzone, Resistance, Halo, Gears) og bilspill (Gran Turismo, Forza), som begge konsollene er gode på, og se hva du sitter igjen med.

Killzone/resistance vs Halo/Gears for meg er det ingen spørsmål, Xbox sine skytespill er bedre.

GT vs Forza det er nesten universal enighet om at forza er bedre på alle punkter.

(Action) Adventure derimot, det er der PS3 eksklusivene skinner.

Lenke til kommentar

Det nytter ikke å snakke fornuft, når man får slike kommentarer som den har ikke nok sjangrer.

Så PS3 har bare 2 sjangrer som er nevnt tidligere her, dette var nytt.

Klarer ikke folk se nøytralt på at PS3 har flere eksklusiver, med bredere utvalg av forskjellige sjangrer og IPer?

Kan også føye på 3D Dot Game Heroes, Sly Thieves In Time, Demon's Souls, Tales Of Graces f, Tales Of Xillia, 2 råbra Ratchet & Clank spill, Puppeeter m.m

3D Dot Game Heroes, - action adventure

Sly Thieves In Time, - platform adventure

Demon's Souls, - action adventure

Tales Of Graces - port fra wii

Tales Of Xillia - kjenner ikke spillet men med under 1 mill solgte går jeg ut i fra at det ikke var spesielt bra

Ratchet & Clank - har ikke spilt alle, men a crack in time var action adventure med platformelementer

Puppeeter - har ikke peiling, har det i det hele tatt blitt utgitt enda? Uansett, videoer ser ut til å hinte til adventure spill med plattform elementer...

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...