Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg frykter den kinect-listen vokser raskere enn kontroll-listen når Xbone (Hvorfor kaller folk ikke den for Xone forresten?) kommer. MS har jo sagt at Kinect 2.0 koster nesten like mye som konsollen, og når alle har den så når spillutviklerne til flere og kan satse på Kinectspill.

Spillutviklerne kan for all del bruke Kinect som bonusutstyr, men vær så snill og ikke tving meg til vri på hodet for å se rundt i bilen min på Forza 5 eller gå rundt i stua som en tulling for å sjekke ut Autovista modusen bare fordi de vet alle har Kinect.

Selvfølgelig vil den Kinect-listen vokse, spesielt nå som Microsoft tvinger den ned strupen på oss.

Lenke til kommentar

Xbox One har kanskje det de mest lukrative spillene ved lansering, men hva hjelper vel det når man skal ha disse systemene i mer enn ti år?

Nei, Xbox har ikke de mest lukrative spillene ved lansering. Når endelig Xbox lanseres er det vell kommet mange nye til PS4, som allerede har vært lenge på markedet ;)

Lenke til kommentar

Og tall er ikke alt. Ikke så veldig mange ekslusiver på PS som jeg har lyst på (Last of us og Uncharted er vel eneste).

Riktig. Heller kvalitet foran kvantitet.

For å være helt ærlig er det ingen av spillene på PS3 som frister særlig, eneste må vel være God of War, men jeg har jo Dantes Inferno på 360, og det var fett nok det.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Riktig. Heller kvalitet foran kvantitet.

For å være helt ærlig er det ingen av spillene på PS3 som frister særlig, eneste må vel være God of War, men jeg har jo Dantes Inferno på 360, og det var fett nok det.

og du dømmer utifra hva? dine ultra quantum xbofandioder?

Begge systemer har levert gode eksklusiver, Men selv om Sony har brukt litt mer penger enn Microsoft har på å få ut spill på sitt system, betyr ikke det at kvaliteten er droppet, de er fra forskjellige utviklere, regner med at til og med du skjønner at det har en betydning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

og du dømmer utifra hva? dine ultra quantum xbofandioder?

Begge systemer har levert gode eksklusiver, Men selv om Sony har brukt litt mer penger enn Microsoft har på å få ut spill på sitt system, betyr ikke det at kvaliteten er droppet, de er fra forskjellige utviklere, regner med at til og med du skjønner at det har en betydning.

Hvis man ser på de bra eksklusive spillene på PS3 er de alle en type (action) adventure, hvis man ikke liker slike spill har konsollen ikke noe å by på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har spilt ekstremt mange av de PS3-eksklusivene på listen, og kan godt fortelle dere at de fleste er ekstremt gode, og et mindretall av dem er helt ok.

Det handler om å tørre å hoppe ut i det: hvis dere ikke prøver noe nytt, kommer dere aldri til å spille noe annet enn Uncharted og TLoU.

Kvalitet over kvantitet? TLOU i seg selv gjør lista til Xbox ubetydelig. Og ikke for å snakke om alle de andre utrolig gode spillene som står ved TLOUs side og hjelper godt til..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Xbox One har kanskje det de mest lukrative spillene ved lansering, men hva hjelper vel det når man skal ha disse systemene i mer enn ti år?

Det er nettopp dette man aldri kan være sikker på. Ingen tvil om at Sony har levert varene mye bedre enn MS denne generasjonen. Håper selvfølgelig MS tar lædrom av dette for den kommende generasjonen. Eller skal man sitte på gjerdet i 5-10 år før man fatter en avgjørelse? Hadde ihvertfall spart vanvittig mye penger på det :p

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å ikke kjøpe noen av dem på launch, men kommer nok til å få begge, muligens brukt senere. Med mindre The Division og Quantum Break kommer til PC. Infamous Second Son blir ett problem, så må nok kjøpe en PS4 en gang.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg for å ikke kjøpe noen av dem på launch, men kommer nok til å få begge, muligens brukt senere. Med mindre The Division og Quantum Break kommer til PC. Infamous Second Son blir ett problem, så må nok kjøpe en PS4 en gang.

Vi har bestilt xbox one, men må jo si jeg er veldig usikker på om det var et godt valg...

Tenker ikke på exclusives og slikt, men på konsollen i seg selv...

Lenke til kommentar

The Division kommer på PC, Remedy sier Quantum Break skal være XboxOne only.

Alan Wake var Xbox 360 only i nesten to år såvidt jeg husker. Nå er det PC også. Satser på PC versjon av Quantum etterhvert. Hvis ikke skaffer jeg meg en X1 når det er "chippe" muligheter. Vet ikke hvor populært det er på dette forumet tho.

Lenke til kommentar

Alan Wake var Xbox 360 only i nesten to år såvidt jeg husker. Nå er det PC også. Satser på PC versjon av Quantum etterhvert. Hvis ikke skaffer jeg meg en X1 når det er "chippe" muligheter. Vet ikke hvor populært det er på dette forumet tho.

Er nulltoleranse mot piratkopiering så bør ikke snakke for mye om det, kjøp spilla som oss andre heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...