Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Xbox One har Power of the Cloud, og vil bli 20 ganger sterkere over tid. :p

Ingen som påstår det her, er snakk om påstander som "mange seriøse utviklere", og sammenligning av hw specs uten noen form for optimalisering som jeg syns blir feil. En bil med 800 hestekrefter som veier 3000kg blir ikke automatisk raskere enn en bil med 600 hestekrefter som veier 1000kg.

 

Det er vel ytterst få som vet alt om begge konsollene, i november får vi svaret :)

Lenke til kommentar

Han må da få lov til å komme med en uskyldig spøk selv om han er veileder.

Nei, han burde gå foran med et godt eksempel. Trolling burde ingen bry seg med, selv ikke Hank Moody ;)

Og ang. artikkelen som sier at PS4 er "50% faster", den sier også:

 

"Xbox One does, however, boast superior performance to PS4 in other ways. “Let’s say you are using procedural generation or raytracing via parametric surfaces – that is, using a lot of memory writes and not much texturing or ALU – Xbox One will be likely be faster,” said one developer."

 

og

 

"Indeed, despite that gulf in speed, the differences between cross platform launch window games will be negligible; with tight deadlines to meet, it’s more expedient for developers to deliberately create near-identical versions."

 

og

 

"The difference between cross platform launch window games will be small, and improved graphics drivers plus the power of the cloud might yet tip the balance in Xbox One’s favour."

 

og

 

"Sony and Microsoft are each still working on the graphics drivers for each console, and Xbox One is lagging behind in this regard – Microsoft “has been late on their drivers and that has been hurting them,” said one source. Another described Xbox One’s graphics drivers less charitably as “horrible”. Both consoles’ graphics drivers will continue to improve right up to – and beyond – launch, which will even up the difference in performance a little."

Endret av thklinge
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til å være "forumveileder" så troller du mye..

 

Kan ikke si du har vært noe bedre heller da.

Du har jo sagt at alle PS4 spill kommer på PC pga X86-arkitekturen. Jaha ja, så da kommer Killzone, Order 1886 og Infamous Second Son m.m til PC, dette var nyheter du.

Lurer på hvilke kjelder du har til dette da ;)

 

Samt du har heller ikke vært særlig nøytral til dem som skal velge en PS4 fremfor Xbox One.

La dem velge sitt, la du velge det du liker best, da blir alt så mye bedre.

Jeg har tatt mine valg, dermed så blir det alle som alltid.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Kan ikke si du har vært noe bedre heller da.

Du har jo sagt at alle PS4 spill kommer på PC pga X86-arkitekturen. Jaha ja, så da kommer Killzone, Order 1886 og Infamous Second Son m.m til PC, dette var nyheter du.

Lurer på hvilke kjelder du har til dette da ;)

 

Samt du har heller ikke vært særlig nøytral til dem som skal velge en PS4 fremfor Xbox One.

La dem velge sitt, la du velge det du liker best, da blir alt så mye bedre.

Jeg har tatt mine valg, dermed så blir det alle som alltid.

Veldig godt sagt.

 

Folk burde bare være fornøyd med det valget de selv tar. Jeg går ut ifra at folk har funnet hvilken konsoll som passer best for seg, om det er xbox eller ps, betyr mindre

 

Vær fornøyd

Lenke til kommentar

 

Kan ikke si du har vært noe bedre heller da.

Du har jo sagt at alle PS4 spill kommer på PC pga X86-arkitekturen. Jaha ja, så da kommer Killzone, Order 1886 og Infamous Second Son m.m til PC, dette var nyheter du.

Lurer på hvilke kjelder du har til dette da ;)

 

Samt du har heller ikke vært særlig nøytral til dem som skal velge en PS4 fremfor Xbox One.

La dem velge sitt, la du velge det du liker best, da blir alt så mye bedre.

Jeg har tatt mine valg, dermed så blir det alle som alltid.

Siter meg gjerne, men få fakta rett.

Jeg har sagt at med arkitekturen til PS4 kommer vi til å se LANGT flere ports til både PC og Xbox One sammenlignet med denne generasjonen, rett og slett fordi det blir forholdsvis billig og lite tidkrevende å gjøre det. Har naturligvis aldri påstått at Killzone kommer til PC, nå skriver du bare av vill fantasi.

 

Jeg er fantastisk likegyldig til hva enn folk velger å kjøpe. I Norge er det uansett en no-brainer å spå, vi er et Playstation-land, ingen tvil om det. Selv var jeg totalt uinteressert i next-gen konsollene inntil jeg så spillene på E3 og ble så imponert over spillene som kommer til Xbox One at det er mulig jeg kjøper en.

 

 

Så, siden stort sett hele innlegget ditt er fiktiv svada så kan jeg vel absolutt si at jeg har vært bedre. Finn gjerne eksempler på trolling fra meg, jeg tror du vil slite med det. Uansett er jeg en vanlig forumbruker og trenger ikke gå foran med et godt eksempel slik jeg mener moderatorer og veiledere bør, dog prøver jeg likevel.

 

 

 

Problemet er at du oppfatter alt som ikke går i Xbox sitt favør som trolling. Legg fanboyism din til side når du opptrer i en konsollkrigtråd.

 

Dessuten har Microsoft uttalt seg om den uendelige skykraften flere ganger, så du må ikke bli lei deg når folk er i tvil.

MS har sagt at 3x kraften til Xbox One vil være tilgjengelig for fjernprosessering i Azure. Det er en korrekt påstand. Når "^Th0mas^" sier: "Men Xbox One har Power of the Cloud, og vil bli 20 ganger sterkere over tid." så snakker han mot bedre vitende og det kan ikke karakteriseres som noe annet enn trolling. Det burde veiledere holde seg for god til.

 

De nye konsollene har mye interessant vi kan diskutere, med fakta alene. Overdrivelser, trolling og tøys er helt unødvendig.

Endret av thklinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siter meg gjerne, men få fakta rett.

Jeg har sagt at med arkitekturen til PS4 kommer vi til å se LANGT flere ports til både PC og Xbox One sammenlignet med denne generasjonen, rett og slett fordi det blir forholdsvis billig og lite tidkrevende å gjøre det. Har naturligvis aldri påstått at Killzone kommer til PC, nå skriver du bare av vill fantasi.

 

Jeg er fantastisk likegyldig til hva enn folk velger å kjøpe. I Norge er det uansett en no-brainer å spå, vi er et Playstation-land, ingen tvil om det. Selv var jeg totalt uinteressert i next-gen konsollene inntil jeg så spillene på E3 og ble så imponert over spillene som kommer til Xbox One at det er mulig jeg kjøper en.

 

 

Så, siden stort sett hele innlegget ditt er fiktiv svada så kan jeg vel absolutt si at jeg har vært bedre. Finn gjerne eksempler på trolling fra meg, jeg tror du vil slite med det. Uansett er jeg en vanlig forumbruker og trenger ikke gå foran med et godt eksempel slik jeg mener moderatorer og veiledere bør, dog prøver jeg likevel.

 

 

MS har sagt at 3x kraften til Xbox One vil være tilgjengelig for fjernprosessering i Azure. Det er en korrekt påstand. Når "^Th0mas^" sier: "Men Xbox One har Power of the Cloud, og vil bli 20 ganger sterkere over tid." så snakker han mot bedre vitende og det kan ikke karakteriseres som noe annet enn trolling. Det burde veiledere holde seg for god til.

 

De nye konsollene har mye interessant vi kan diskutere, med fakta alene. Overdrivelser, trolling og tøys er helt unødvendig.

Tul! Jeg diskuterte med deg, og argumenterte med at ps4 ville ha flere ekslusiver en xbox one, på grunn av at jeg mente at de fleste ville komme på pc siden microsoft må pleie begge plattformer. Du mente da at flere av sony sine 1.part spill da ville bli portet over til pc. Noe jeg mente var umulig. Du har også tidligere sagt at du argumenterer(troller litt) på vegne av microsoft for å balansere ut det du mener er et unyansert bilde av xbox one. Syns godt du kan innrømme at du troller litt innimellom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har vært borte siden midten av denne generasjonen (PS3, 360, Wii) da det dabbet litt av med gaming på grunn av studier osv. Trodde fanboys ble begravd i løpet av denne generasjonen. Men ser det er enda mer "trolling" og enda mer fanboyisme nå.

 

Glad jeg holder meg nøytral. For vet dere hva? I stede for å sitte her å argumentere for at man har gjort det riktige og beste valget for å få større e-penis, så kommer jeg til å nyte begge de nye konsollene på lansering og deres eksklusiver, samt kjøpe multiplattform spill til den maskinen hvor jeg har flest venner å spille med online.

 

Før den tid kommer, så er det bare å glede seg til tirsdag. Rockstar velger når neste generasjon starter og det er tirsdag!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...