Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DS er faktisk ganske bra hvis du graver litt i spillbibloteket. Vita har kraftig maskinvare, men det kommer dessverre få spill til den. 3DS kommer det mye flere spill til, og grafikken på spillene til den begynner å ta seg opp. Kommer også selvfølgelig litt an på hva slags spill man liker. Vil man ha FPS går man for Vita, vil man ha RPGer og de tradisjonelle Nintendo-spillene går man for 3DS. Har begge to selv, og de dekker ganske forskjellige behov.

 

Men jeg ville uansett beholdt DSen din med mindre du har en 3DS, da den kan spille nesten alle DS-spill.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

DS er faktisk ganske bra hvis du graver litt i spillbibloteket. Vita har kraftig maskinvare, men det kommer dessverre få spill til den. 3DS kommer det mye flere spill til, og grafikken på spillene til den begynner å ta seg opp. Kommer også selvfølgelig litt an på hva slags spill man liker. Vil man ha FPS går man for Vita, vil man ha RPGer og de tradisjonelle Nintendo-spillene går man for 3DS. Har begge to selv, og de dekker ganske forskjellige behov.

 

Men jeg ville uansett beholdt DSen din med mindre du har en 3DS, da den kan spille nesten alle DS-spill.

Var bare ironi, ingenting blir kastet:) Koser meg med både ps3, 3DS og WIIU, men i følge enkelte her, burde jeg bare kaste de to sistevnte.

Lenke til kommentar

http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

 

PS4 klarer 30FPS på 1920x1080, mens Xbox klarer 20ish på 1600x900.

Xbox One is weaker and it’s a pain to use its ESRAM,” concluded one developer.

Xbox 360 har også eget "mellomlagringsminne, eDRAM, utviklere til xbox 360 har jo skrøytet over hvor enkel xbox 360 er å programmere til.

Igjen er det såklart bare anonyme utviklere som har uttalt seg...når det gjelder rå kraft er det ingen tvil om at PS4 har en kraftigere GPU og raskere hovedminne.

 

Nå er det mange spm angående hardware enda, egne brikker som skal avlaste GPU/CPU, blir spennende å se i november.

Lenke til kommentar

Tror du f.eks. utviklere av Rockstar kan gå ut å si det samme?

 

Hvorfor ikke? Mange seriøse utviklere har sagt at PS4 er 50% kraftigere å utvikle på.

 

Edit: Jeg tror at Microsoft har ofret ekstremt mye for å få plass til den jævla Kinect-sensoren. Mens Sony har brukt pengene på å utvikle rå maskinkraft, så har Microsoft tenkt TV, sport, applikasjoner og Kinect.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

 

Hvorfor ikke? Mange seriøse utviklere har sagt at PS4 er 50% kraftigere å utvikle på.

 

Ettersom de utviklere til begge plattformer så tenker jeg at de prøver å holde seg mest mulige objektive til plattformene. Nå, som arkitekturen er så lik, så er det lettere å se forskjellene også.

 

Tror du vi vil se forskjell på multiplattform spill?

Lenke til kommentar

 

Ettersom de utviklere til begge plattformer så tenker jeg at de prøver å holde seg mest mulige objektive til plattformene. Nå, som arkitekturen er så lik, så er det lettere å se forskjellene også.

 

Tror du vi vil se forskjell på multiplattform spill?

 

Marc Cherney, som er hovedarkitekt og utvikler av Knack sa at det vil bli forskjell på multiplattformspillene.

 

En uavhengig utvikler sa på Neogaf at PS4 var 50% raskere å utvikle til, og at utviklere neppe blir å nedjustere spillene sine for å matche den svakeste konsollen.

Lenke til kommentar

 

 

Hvem har sagt det, eneste jeg vet om er han people can fly fyren, han utvikler ikke på PS4 eller Xbox one engang.

 

http://www.videogamer.com/ps4/need_for_speed_rivals/news/need_for_speed_rivals_may_look_a_little_better_on_one_next-gen_console_than_the_other.html

 

Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games’ executive producer Marcus Nilsson has suggested – but refused to clarify which.

 

“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time – especially one of them, but I’m not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

 

“And that makes me really happy. But in reality, I think we’re going to have both those consoles pretty much on parity – maybe one sticking up a little bit. And I think that one will look as good as the PC.”

Lenke til kommentar

 

 

http://www.videogamer.com/ps4/need_for_speed_rivals/news/need_for_speed_rivals_may_look_a_little_better_on_one_next-gen_console_than_the_other.html

 

Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games’ executive producer Marcus Nilsson has suggested – but refused to clarify which.

 

“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time – especially one of them, but I’m not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

 

“And that makes me really happy. But in reality, I think we’re going to have both those consoles pretty much on parity – maybe one sticking up a little bit. And I think that one will look as good as the PC.”

 

Ja, vi alle lurer på hvilken konsoll som er sterkest. :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

http://www.videogamer.com/ps4/need_for_speed_rivals/news/need_for_speed_rivals_may_look_a_little_better_on_one_next-gen_console_than_the_other.html

 

Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games’ executive producer Marcus Nilsson has suggested – but refused to clarify which.

 

“What we’re seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time – especially one of them, but I’m not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

 

“And that makes me really happy. But in reality, I think we’re going to have both those consoles pretty much on parity – maybe one sticking up a little bit. And I think that one will look as good as the PC.”

Han sier jo ikke hvilken konsoll som vil ha best grafikk, selv om det kansje er større sjans det er PS4.

Det jeg mente var når Thomas påstod dette: Mange seriøse utviklere har sagt at PS4 er 50% kraftigere å utvikle på.

 

Jeg lurer på hvem alle de seriøse utviklerene er

Lenke til kommentar

http://www.edge-online.com/news/power-struggle-the-real-differences-between-ps4-and-xbox-one-performance/

 

PS4 klarer 30FPS på 1920x1080, mens Xbox klarer 20ish på 1600x900.

 

Leste du hele artikkelen?

 

One basic example we were given suggested that without optimisation for either console, a platform-agnostic development build can run at around 30FPS in 1920×1080 on PS4, but it’ll run at “20-something” FPS in 1600×900 on Xbox One.

 

Her sammenligner de rå hardwarekraft, såklart vil PS4 stille sterkere da, hva som er resultatet etter optimalisering er det som er interessangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...