Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Last of Us creators, Naughty Dog, recently held an AMA (Ask Me Anything) on Reddit, where several people asked Neil Druckmann and Bruce Straley about the future of Jak & Daxter. In reply to a quest about Jak 4, Neil said:

 

"No plans. We gave it a shot at the beginning of the project and couldn't make it work for ourselves."

 

Another user asked again later, to which Neil replied:

 

"We tried and failed. :( Maybe in the future we'll try again."

 

 

Tviler nå på at de hadde innrømmet at de jobbet på et nytt Jak uansett, men ja, jeg tviler sterkt på at vi ser noe mer fra J & D, ihvertfall på en laaaang tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bortsett fra èn vesentlig forskjell: fps har med gameplay å gjøre og snakker vi sub-30fps føles hele spillet uresponsivt og tregt (vel, bortsett fra turbasert strategi kanskje), mens alt det andre som ble nevnt er bare glasur.

Så da er vi enige i at "glasur" ikke er den eneste fordelen med PC. Men jeg synes forsåvidt at bedre bildekvalitet ikke bare er glasur. Aliasing (pixel støy generelt) kan være veldig forstyrrende for meg og dermed ødeleggende for spillopplevelsen.

Lenke til kommentar

Huff ja, synes aliasing er minst like irriterende som lav fps, klarer ikke venne meg til det over tid, som jeg kan med lav fps.

 

 

Et annet falskt bilde:
attachicon.gifms-e3-leak.jpg

Det burde ikke være lov å lage slike bilder...


Hehe, det som trakk synet midt først, og mest var håpet om et nytt godt Banjo-Kazooie spill, men ja, slike bilder er ondskapsfullt mot et håpefullt gamer-hjerte. :cry:

Lenke til kommentar

Meen muligheten ligger likevel der for de som ønsker det, ikke minst for en eller annen utvikler som kanskje vil finne på noe morro. Om det blir ett behov for den enkelte er jo selvsagt opp til en selv, men det er ihvertfall ikke negativt at muligheten foreligger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillutviklere hiver seg i debatten gjennom Twitter og Neogaf. Påstår at PS4 faktisk er 50% raskere enn Xbox One.

 

There's 50% speed difference WHEN DEVELOPING in cross-gen/next-gen PS4/XO games. So there we are, I said it and I stand by it.

 

Does it mean studios will cripple PS4 versions to match XO ones? Not really, do not underestimate the devs.

 

https://twitter.com/adrianchm/status/375992980634480640

 

http://kotaku.com/game-dev-claims-ps4-is-more-powerful-but-microsoft-pus-1284635124?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Spillutviklere hiver seg i debatten gjennom Twitter og Neogaf. Påstår at PS4 faktisk er 50% raskere enn Xbox One.

 

There's 50% speed difference WHEN DEVELOPING in cross-gen/next-gen PS4/XO games. So there we are, I said it and I stand by it.

 

Does it mean studios will cripple PS4 versions to match XO ones? Not really, do not underestimate the devs.

 

https://twitter.com/adrianchm/status/375992980634480640

 

http://kotaku.com/game-dev-claims-ps4-is-more-powerful-but-microsoft-pus-1284635124?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow

 

Den meldingen er veldig gammel og har allerede blitt diskutert

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillutviklere hiver seg i debatten gjennom Twitter og Neogaf. Påstår at PS4 faktisk er 50% raskere enn Xbox One.

 

There's 50% speed difference WHEN DEVELOPING in cross-gen/next-gen PS4/XO games. So there we are, I said it and I stand by it.

 

Does it mean studios will cripple PS4 versions to match XO ones? Not really, do not underestimate the devs.

 

https://twitter.com/adrianchm/status/375992980634480640

 

http://kotaku.com/game-dev-claims-ps4-is-more-powerful-but-microsoft-pus-1284635124?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow

Leser du alt han sier, kan det snues.

 

Think about it this way. X360 is faster than PS3. Not just easier to program on, it's faster overall (although PS is faster/better in SOME areas). And yet no exclusive on X360 looks like The Last of Us. Halo 4 looks great. Gears blew my mind in 2006. And still, the best looking AAA game of this generation belongs to the supposedly weaker platform

 

Fra samme fyr...

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å sette det i perspektiv, Cell var vel på ca 200 mflops... jaguar cpu'en som xbox one og ps4 har yter ca 100 mflops. Problemet for Sony var at det tok 1.party utviklerene mange år å hente ut en stor del av disse 200 mflopsene. I mellomtiden var det 360 som brillierte på grunn av bedre minne arkitektur og kraftigere gpu.

Lenke til kommentar

For å sette det i perspektiv, Cell var vel på ca 200 mflops... jaguar cpu'en som xbox one og ps4 har yter ca 100 mflops. Problemet for Sony var at det tok 1.party utviklerene mange år å hente ut en stor del av disse 200 mflopsene. I mellomtiden var det 360 som brillierte på grunn av bedre minne arkitektur og kraftigere gpu.

Nå er max teoretisk flops temmelig teoretisk. Krever blant annet at alle kjernene jobber for fult.

Når du hat to ulike kjerne typer vil du altid i praksis ende opp med å maksimere den ene.

Legg til at cell kjernene ikke er optimalisert for general kode men for å gjøre den samme typen opperasjon på store mengder data, det er derfor den har så høy flops.

Skal du kjøre kode på cell kjernene må dette kodes spesielt og kan da ikke kjøres på hoved cpu om du ikke dupliserer funksjonen og hanterer det.

 

Xbox 360 hadde vel svakere minne arketektur en PS3, siden den hadde delt minne.

Dette viste seg imidlertid å være en fordel siden cpu da kunne bruke noe av minnet reservert for grafikk.

Lenke til kommentar

Nå er max teoretisk flops temmelig teoretisk. Krever blant annet at alle kjernene jobber for fult.

Når du hat to ulike kjerne typer vil du altid i praksis ende opp med å maksimere den ene.

Legg til at cell kjernene ikke er optimalisert for general kode men for å gjøre den samme typen opperasjon på store mengder data, det er derfor den har så høy flops.

Skal du kjøre kode på cell kjernene må dette kodes spesielt og kan da ikke kjøres på hoved cpu om du ikke dupliserer funksjonen og hanterer det.

 

Xbox 360 hadde vel svakere minne arketektur en PS3, siden den hadde delt minne.

Dette viste seg imidlertid å være en fordel siden cpu da kunne bruke noe av minnet reservert for grafikk.

Nettopp, cell ble for spesielt, derfor er den standard x86 arkitekturen de bruker nå en fordel. Vi vil se at utviklerene vil utnytte mer av konsollene.

 

Nei, nå roter du. Xbox 360 hadde en minnepool på 512mb. Ps3 hadde 2*256 minnepools, med forskjellig type ram og båndbredde. Skapte nok mye problemer.

Lenke til kommentar

Nå er max teoretisk flops temmelig teoretisk. Krever blant annet at alle kjernene jobber for fult.

Når du hat to ulike kjerne typer vil du altid i praksis ende opp med å maksimere den ene.

Legg til at cell kjernene ikke er optimalisert for general kode men for å gjøre den samme typen opperasjon på store mengder data, det er derfor den har så høy flops.

Skal du kjøre kode på cell kjernene må dette kodes spesielt og kan da ikke kjøres på hoved cpu om du ikke dupliserer funksjonen og hanterer det.

 

Xbox 360 hadde vel svakere minne arketektur en PS3, siden den hadde delt minne.

Dette viste seg imidlertid å være en fordel siden cpu da kunne bruke noe av minnet reservert for grafikk.

Ja på general purpose/heltall kode er ikke Cell noe racer akkurat, men på fylttall er den forsatt veldig kraftig. Det er bare synd PS3 ikke fikk en kraftigere GPU slik at utviklerne slapp å bruke så mye av Cell til å bistå GPU'en.
Mer viktig kan GPU bruke fra XDR pool'en, noe de aller fleste spill gjør. I tillegg til dedikert båndbredde til GPU ga dette også en slags dual-channel båndbredde for GPU'en. Men som UrgeLoL er inne på er dette mer problematisk for utviklerne enn UMA. Xbox 360 har også vel og merke en 10MB eDRAM der framebufferet må ligge, noe som tar bort en masse trafikk til UMA minne samt det gir fordeler med framebuffer operasjoner. Det er finnes flere spill til Xbox 360 som bruker MSAA eller høyere grad MSAA enn hva det gjør til PS3.
Lenke til kommentar

The Big Interview: AMD On PS4/Xbox One, Graphics Technologies, PC Gaming And More

 

"Ravi Sinha: What can you tell us about AMD’s plans for PC CPUs and GPUs in the near future? Will there be technology that syncs up closer to the games we’ll be seeing on the PS4 and Xbox One, or will they go above and beyond what consoles will be capable of?

Robert Hallock: People often compare the hardware of the next-gen consoles and the PC, compare specs on paper, and conclude that these consoles must be “PCs in a box.” That is patently untrue. While there are many commonalities, there were platform architecture decisions made for the consoles that set them apart from the PC in a significant way: how developers access the hardware, the Xbox One’s ESRAM, and the Playstation 4's UMA are all powerful examples of such decisions."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...