Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nei, høyere nummer på skjermkortet betyr ikke at det er bedre. Det gjør det i dette tilfellet men det er ikke nødvendigvis slik. Du må være drømme pckunden for elkjøp :p åå denne gaming laptopen har radeon 7340 skjermkort og koster bare 4999kr, mens denne laptopen har radeon 6850 og koster 8000. Tar den med høyest tall!

I dette tilfellet var høyere tall bedre, ellers må man se på spec, iform av prosessorer osv. osv.

 

Men uansett jeg skal ha PS 4 ikke pga at den er kraftigst men oppvokst med Sony og Nintendo ^^

 

 

Edit: Gleder meg som tjenester om twitch og andre ting.

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men mest håndkoterollen. Jeg får vondt i henda av Xbox kontrollene så men det gjør jeg ikke med Dualshock kontrollene :).

 

Men gleder meg mye til spill bare laget for PS 4. Aldri likt Halo serien osv så derfor har jeg ikke hatt behovet for Xbox ettersom de spillene som bare er til Xbox ekke noe for meg.

 

Du spiller Forza så spiller jeg GT :)

Endret av Andzel
Lenke til kommentar

Hehe, du vet jo aldri. Kan jo hende GT 6 kommer i PS 4 utgave etterhvert man vet aldri med de folka som lager GT serien :/.

 

Synes GT serien alltid hatt bra grafikk til ifra Playstation 1 med GT 2 som jeg spilte og spilte. Det var tider det :D

 

Så når jeg får PS 4 i huset skal den stå ved siden av min PS 3 som står igjen ved siden av PS 2 som står ved siden av PS 1 :D

Lenke til kommentar

Minnekontrolleren er hva som bestemmer latency, og det jeg har lest rundt det som er kommet ut angående Playstation 4 og hvordan minne behandles så har cpu-ram en egen bus(onion) slik at man unngår høyere latency. Søk på google om playstation 4 onion bus så finner du info. Grunnen til at MS gikk for DDR3 var nok for å spare penger, siden de skulle ha kinect bundlet til hver konsoll. Leste et rykte om at Kinect 2 koster nesten like mye å lage som xbox one.

Minnekontrolleren er ikke det eneste som bestemmer latency og GDDR5 har i stor grad ofret latency for båndbredde. Det har lite å si for GPU, men for CPU er det verre. PS4 har nok en god minnekontroller og et godt cache design for å skjule den høye latencyen, men er nok forsatt en ulempe og noe spill utviklerne må ta hensyn til for å unngå store heng i dataflyten til CPU kjernene.

Problemet er jo at en del har problemer med å innrømme at den boksen de eier/skal kjøpe ikke er kraftigst. Så da spinner man historier om spennende chipper, merkelig matematikk(7%+8%=40%) etc etc alt for å føle seg bedre. Men egentlig er alt som betyr noe det faktum at vi endelig får en ny generasjon konsoller slik at spillene kan ta et stort steg videre. Pc vil alltid være der for pixelcounters og AA wankers.

Du glemte framerate horene, de som syns 30FPS og ofte med drops blir for dårlig.

Lenke til kommentar

Minnekontrolleren er ikke det eneste som bestemmer latency og GDDR5 har i stor grad ofret latency for båndbredde. Det har lite å si for GPU, men for CPU er det verre. PS4 har nok en god minnekontroller og et godt cache design for å skjule den høye latencyen, men er nok forsatt en ulempe og noe spill utviklerne må ta hensyn til for å unngå store heng i dataflyten til CPU kjernene.

Du glemte framerate horene, de som syns 30FPS og ofte med drops blir for dårlig.

30 vs 60fps er som night and day. Forza føltes bare så digg pga 60fps

 

Jeg mister gjerne eyecandy for å få 60fps. Har spilt for mange spill denne generasjonen som er frame locka på 30 fps og får ofte dips under 30 fps. Siste saints row spillet for å nevne et.

 

60 fps is king

 

Her er forøvrig en link på hvordan uncharted 3 ville ha vært med 60fps

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-what-if-uncharted-3-ran-at-60-fps

 

PS: Går du lenger ned på siden kan du se det kjøre i 30fps, og så kan du se forskjellen

PPS: er så lenge siden jeg har sett den videoen, er helt vilt hvor smooth 60 fps gjør uncharted.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er ikke uenig i det hele tatt. Jeg er en av "PC elitistene" som sliter med den dårlige bildekvaliten (oppløsning, aliasing, texture filtering) og frameraten som oftes er på dagens konsoll spill.

Bildekvaliteten blir nok ikke noe (større) problem for meg med neste generasjon, men dessverre ser det hittil generelt dårlig ut mtp frameraten.

Lenke til kommentar

WiiU føltes som en uferdig oppgradering av Wii med en tablet i hånda.

 

Var faktisk gira når jeg kjøpte den, men å bruke 30 sekunder for å gå inn i settings var bare prikken over i'en. Og spesifikasjonene i den boksen der, er triste greier, litt bedre enn wii.

Kommer sikkert bra eksklusive spill til det etterhvert, problemet er bare at jeg er dritt lei 2d mario plattform, og ja. Det jeg likte med den var det at jeg kunne spille på tableten noen av spilla. Men det får jo PS4 nå også, så derfor gleder jeg meg noe vanvittig til ps4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...