Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Hvorfor bør de ikke prioriterte der Microsoft har gjort det helt klart best denne generasjonen. De vil jo holde på det viktige markedet.

PS er jo størst i Europa, så de har jo litt forskjellige prioriteringer bare.

Alt av stuff kommer jo først i amerika, om det er en playstation, en ipad, iphone eller hva det nå er

Stemmer ikke. I Midtøsten kan du kjøpe filmer, spill, iphones eller se kinofilmer før de blir lansert i USA. Kjøpte selv iphone 4 før verdenslanseringen der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat hvor mye høyere latens minnet til PS4 har vet jeg dessverre ikke, men det er nok en god del høyere. Men jeg tror ikke det vil bli et stort problem, ellers hadde nok ikke Sony valgt GDDR5.

Skjermkortet i PS4 kan sammenlignes med HD 7850/7870, Xbox One 7790. :)

Det er velkjent at GDDR5 har mye høyere latens, men jeg tviler på at det vil bli et stort problem.

Minnekontrolleren er hva som bestemmer latency, og det jeg har lest rundt det som er kommet ut angående Playstation 4 og hvordan minne behandles så har cpu-ram en egen bus(onion) slik at man unngår høyere latency. Søk på google om playstation 4 onion bus så finner du info. Grunnen til at MS gikk for DDR3 var nok for å spare penger, siden de skulle ha kinect bundlet til hver konsoll. Leste et rykte om at Kinect 2 koster nesten like mye å lage som xbox one.

http://www.extremetech.com/gaming/161365-xbox-one-dev-claims-kinect-costs-almost-as-much-as-primary-console

Den er grei, fordelen med PS 4 er jo at blu-ray spill-eneren er 4x raskere?

Så PS 4 har bedre skjermkort ja, ettersom det går under HD.

Da hadde jeg forstått det riktig ^^.

Hastigheten på blu-ray spilleren har ingenting å si, bortsett fra installasjonstiden på spillene.

Ps 4 har bedre skjermkort, ettersom det går under hd.. hva? Xbox one og PS 4 går begge under HD, noe også xbox 360 og Ps3 også gjorde. Hva er det du egentlig mener her?

Bandwidth is at a premium in the Xbox One owing to the slower DDR3 memory employed in the console, which does not compare favourably to the 8GB unified pool of GDDR5 in the PlayStation 4. The 32MB of "embedded static RAM" within the Xbox One processor aims to make up the difference, and was previously thought to sustain a peak theoretical throughput of 102GB/s - useful, but still some way behind the 176GB/s found in PlayStation 4's RAM set-up. Now that close-to-final silicon is available, Microsoft has revised its own figures upwards significantly, telling developers that 192GB/s is now theoretically possible.

Ser ikke ut som xone henger bak ps4 her akkurat.

Den teoretiske hastigheten de lister opp der er ikke mulig å oppnå i virkeligheten, den er bare teoretisk. Ps4 har nok overtaket der, selv om det ikke trenger å bety så mye for fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg mente iforhold til PS 3, jeg snakket ikke om Xbox One angående blu ray hastigheten. Men PS 4 har høyere nummer på skjermkortet som betyr bedre. Til syvende og sist så er PS 4 bedre på alt. I følge de som lager spill til konsollene.

Er det noen utviklere som har bekreftet at PS4 er bedre på alt?

Ikke som jeg har fått med meg hvertfall, har vært mange rykter, sist fra fra Adrian Chmielarz.

Syns det ryktet virker spesielt da han jobber med utvikling av PC spill og ikke PS4 og Xbox one spill.

Lenke til kommentar

800MHz til 853MHz er en økning på 6.625%. 50 - 6.625 = 46.6875. Så 46.6875% for å være helt nøyaktig, men jeg tror de fleste runder det opp til 50%. :)

:laugh: Hva? Nå må du nok tilbake på skolebenken hvis du ikke kan minus engang. Dessuten er det ikke slik det fungerer. 6% økning i klokke betyr ikke 6% kraftigere. Standard måleenhet er flops og etter oppklokking er det 1.84 TFLOPS mot 1.31 TFLOPS. Det er er forskjell på 40.46% relativt til xbox one.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke som jeg har fått med meg hvertfall, har vært mange rykter, sist fra fra Adrian Chmielarz.

Syns det ryktet virker spesielt da han jobber med utvikling av PC spill og ikke PS4 og Xbox one spill.

Gears of War Judgment og Bulletstorm f.eks?

Men Avalanche Studios har vært ute og nevnt noe, Digital Extremes, DICE, husker ikke hvem som mekker det nye Need for Speed-spillet, men de nevnte da at spillet vil se bedre ut på ene konsollen, men ville ikke nevne hvilken. Og du har de greiene med Blow da, for leeeenge siden.

Lenke til kommentar

Oisann, skrev inn 4.625 istedenfor 6.625 på kalkulatoren, beklager det. 43,37500 er mer riktig. Jeg vet inderlig godt at 6% overklokk ikke er 6% kraftigere, men jeg tok utgangspunkt i at PS4 var 50% krafitgere enn One, og at skjermkortet til One er 6% kraftigere etter overklokk for å gjøre det enkelt. Om dette ikke er hundre prosent riktig, så spiller det ingen rolle da jeg tror de aller fleste skjønte poenget mitt, altså ikke noe å pirke på. ;)

Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke om han kommer med noe konsoll spill da. Pluss han kjenner vel flere som jobber med det. Han har jo snakket med flere AAA devs som bekrefter det samme da.

Lenke til kommentar

Jeg mente iforhold til PS 3, jeg snakket ikke om Xbox One angående blu ray hastigheten. Men PS 4 har høyere nummer på skjermkortet som betyr bedre. Til syvende og sist så er PS 4 bedre på alt. I følge de som lager spill til konsollene.

Nei, høyere nummer på skjermkortet betyr ikke at det er bedre. Det gjør det i dette tilfellet men det er ikke nødvendigvis slik. Du må være drømme pckunden for elkjøp :p åå denne gaming laptopen har radeon 7340 skjermkort og koster bare 4999kr, mens denne laptopen har radeon 6850 og koster 8000. Tar den med høyest tall!

Lenke til kommentar

Nei, høyere nummer på skjermkortet betyr ikke at det er bedre. Det gjør det i dette tilfellet men det er ikke nødvendigvis slik. Du må være drømme pckunden for elkjøp :p åå denne gaming laptopen har radeon 7340 skjermkort og koster bare 4999kr, mens denne laptopen har radeon 6850 og koster 8000. Tar den med høyest tall!

HD 7850/7870 er en god del kraftigere enn 7790, så det er riktig.

Lenke til kommentar

Vi vet jo ikke om han kommer med noe konsoll spill da. Pluss han kjenner vel flere som jobber med det. Han har jo snakket med flere AAA devs som bekrefter det samme da.

Selv Microsoft folkene har jo nå "innrømmet" at PS4 er kraftigere, men at den ikke er så mye kraftigere som tallene antyder, fordi "we are the makers of directx, we are awsome and create awsome drivers". Eller noe i den duren :p

HD 7850/7870 er en god del kraftigere enn 7790, så det er riktig.

hjelpe meg....

Lenke til kommentar

hjelpe meg....

Du verden så lav standard det skulle være her inne da? Du skrev "Nei, høyere nummer på skjermkortet betyr ikke at det er bedre.". Det er feil. 7870 er høyere nummer enn 7790, og er kraftigere. Jeg håper for din skyld at du skrev dette ironisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gears of War Judgment og Bulletstorm f.eks?

Men Avalanche Studios har vært ute og nevnt noe, Digital Extremes, DICE, husker ikke hvem som mekker det nye Need for Speed-spillet, men de nevnte da at spillet vil se bedre ut på ene konsollen, men ville ikke nevne hvilken. Og du har de greiene med Blow da, for leeeenge siden.

Han har vært med å utvikle Gears of War Judgment ja, men det var til xbox 360.

Adrian har ikke noe med people can fly heller lengre, han utvikler spill til PC nå.

Ingen har hvertfall sagt rett ut at spill ser bedre ut på PS4 enn Xbox one, at PS4 er litt kraftigere på papiret er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

Du verden så lav standard det skulle være her inne da? Du skrev "Nei, høyere nummer på skjermkortet betyr ikke at det er bedre.". Det er feil. 7870 er høyere nummer enn 7790, og er kraftigere. Jeg håper for din skyld at du skrev dette ironisk.

Han skrev: Men PS 4 har høyere nummer på skjermkortet som betyr bedre.

Jeg svarte at det betyr ikke alltid det, og gav han et eksempel. Du får begynne å ro..

Lenke til kommentar

Han har vært med å utvikle Gears of War Judgment ja, men det var til xbox 360.

Adrian har ikke noe med people can fly heller lengre, han utvikler spill til PC nå.

Ingen har hvertfall sagt rett ut at spill ser bedre ut på PS4 enn Xbox one, at PS4 er litt kraftigere på papiret er det ingen tvil om.

http://www.videogamer.com/ps4/need_for_speed_rivals/news/need_for_speed_rivals_may_look_a_little_better_on_one_next-gen_console_than_the_other.html

Og ja, kan hende han ikke har utviklet Gears, jeg vet ikke, men det er da nevnt på Twitteren hans ihvertfall. Og jeg dro det frem pga konsoll, right.

Forstår uansett ikke at det skal bety så mye at PS4 vil få litt bedre grafikk, jeg kommer til å kose meg hakk ihjel med Dead Rising 3 uansett jeg.

Lenke til kommentar

http://www.videogamer.com/ps4/need_for_speed_rivals/news/need_for_speed_rivals_may_look_a_little_better_on_one_next-gen_console_than_the_other.html

Og ja, kan hende han ikke har utviklet Gears, jeg vet ikke, men det er da nevnt på Twitteren hans ihvertfall. Og jeg dro det frem pga konsoll, right.

Forstår uansett ikke at det skal bety så mye at PS4 vil få litt bedre grafikk, jeg kommer til å kose meg hakk ihjel med Dead Rising 3 uansett jeg.

Problemet er jo at en del har problemer med å innrømme at den boksen de eier/skal kjøpe ikke er kraftigst. Så da spinner man historier om spennende chipper, merkelig matematikk(7%+8%=40%) etc etc alt for å føle seg bedre. Men egentlig er alt som betyr noe det faktum at vi endelig får en ny generasjon konsoller slik at spillene kan ta et stort steg videre. Pc vil alltid være der for pixelcounters og AA wankers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...