Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem er klar for 14 minutter med Watch Dogs?

 

 

Synes spillet virker kult, men samtidig så er det noe som skurrer synes jeg.

 

Her går du rundt å hacker ting og skal få tilgang til en terminal og så er området voktet av tungt bevæpna vakter. Og når du skal hjelpe denne dama (som forøvrig er helt samme sekvensen som dem har vist tidligere) så drar mannen opp våpen for å skyte på deg mens han løper som gal vekk.

 

Og at når en annen spiller kommer inn i ditt spill og du jakter på han så står det KILL over hode på han, det gir litt bismak synes jeg.

 

Men det blir vel fort slikt når et spill begynner å bli mer realistisk og med aktuelle problemstillinger. At kjernen som er i alt for mange spill er å drepe.

 

Mulig bare jeg som begynner å bli litt sær, men det er noe som skurrer der for meg altså.

 

EDIT: For å ikke nevne at AI på fienden virker til å være en gjeng lobotomerte mennesker. En går på en lift ca 10 meter ifra en vakt å kjører den opp. Men han løfter ikke en finger...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

 

Synes spillet virker kult, men samtidig så er det noe som skurrer synes jeg.

 

Her går du rundt å hacker ting og skal få tilgang til en terminal og så er området voktet av tungt bevæpna vakter. Og når du skal hjelpe denne dama (som forøvrig er helt samme sekvensen som dem har vist tidligere) så drar mannen opp våpen for å skyte på deg mens han løper som gal vekk.

 

Og at når en annen spiller kommer inn i ditt spill og du jakter på han så står det KILL over hode på han, det gir litt bismak synes jeg.

 

Men det blir vel fort slikt når et spill begynner å bli mer realistisk og med aktuelle problemstillinger. At kjernen som er i alt for mange spill er å drepe.

 

Mulig bare jeg som begynner å bli litt sær, men det er noe som skurrer der for meg altså.

 

EDIT: For å ikke nevne at AI på fienden virker til å være en gjeng lobotomerte mennesker. En går på en lift ca 10 meter ifra en vakt å kjører den opp. Men han løfter ikke en finger...

 

Det er Ubisoft. Spillene deres ender som regel opp langt verre enn det man først tror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EDIT: For å ikke nevne at AI på fienden virker til å være en gjeng lobotomerte mennesker. En går på en lift ca 10 meter ifra en vakt å kjører den opp. Men han løfter ikke en finger...

Reagerte også på det, men tipper det er satt på easy eller noe av praktiske årsaker siden han lager en film. Kan bli litt krevende å spille på hard samtidig som du skal lage en 15 minutters film. Hvis det er vanskelighetsgrad i spillet da.

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg faktisk tror at de satser så mye på det amerikanske at det går utover oss med tanke på lanseringsdato. Det er faktisk synd, fordi XOne virker som en konge konsoll, men slik Microsoft har håndtert lanseringen er faen meg stikk i strid med alle prinsipper man lærer i markedsføring, og hvordan man skal planlegge slikt.

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg faktisk tror at de satser så mye på det amerikanske at det går utover oss med tanke på lanseringsdato. Det er faktisk synd, fordi XOne virker som en konge konsoll, men slik Microsoft har håndtert lanseringen er faen meg stikk i strid med alle prinsipper man lærer i markedsføring, og hvordan man skal planlegge slikt.

Sier meg enig her. Konsollen har blitt mye bedre etter alle 180ene og launch line-upen, men de viser likevel klart og tydelig at Xbonens førsteprioritet er amerikanerne.

Lenke til kommentar

Morsomt å se at nettbutikkene er tomme for PS4 forhåndsbestillinger, mens det fremdeles kan bestilles masse av Xbox One.

 

Sony sliter med produksjonen med andre ord... :p

 

Eller, veldig få forhåndsbestillinger av xbox one...

 

Eller, mange forhåndsbestillinger av begge, men MS produserer mer HW..

 

Det er ikke godt å si, men nr. 2 er nok mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg faktisk tror at de satser så mye på det amerikanske at det går utover oss med tanke på lanseringsdato. Det er faktisk synd, fordi XOne virker som en konge konsoll, men slik Microsoft har håndtert lanseringen er faen meg stikk i strid med alle prinsipper man lærer i markedsføring, og hvordan man skal planlegge slikt.

 

Kongekonsoll? Drittkonsoll som er rettet mot amerikanere.

 

Microsoft har storsatsing på å rundelure kundene uten at de selv skal merke det. Alt dette drittopplegget med familiedeling og digitalt ville de aldri gjort med mindre de fikk mer ut av det enn kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kongekonsoll? Drittkonsoll som er rettet mot amerikanere.

 

Microsoft har storsatsing på å rundelure kundene uten at de selv skal merke det. Alt dette drittopplegget med familiedeling og digitalt ville de aldri gjort med mindre de fikk mer ut av det enn kundene.

Du bør ikke snakke høyt om rundtluring av kunder da sony har en forferdelig historie på dette, alt fra rootkit på cder til løgner om spesifikasjoner på konsoller og løgner om ingamegrafikk osv.

Og hvordan vet du at familiedeling av spill ikke hadde fungert?

Får håpe ryktene som sier at microsoft kommer med kjøp/salg av brukte digitale spill kommer, kan garantere deg at det kommer til PS4 også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

40-50 prosent bedre GPU betyr fremdeles mye mer enn 10 prosent bedre CPU, for ikke å glemme båndbredden på minnet da. Vi vet ikke frekvensen til PS4s CPU da, men jeg regner med at den blir på1,6 GHz som antatt.

 

Så forskjellen er fremdeles stor; men mindre.

Xbox One har ESRAM i tillegg som kan lette DDR3 minne for mye trafikk (det er ikke all data i minne som må aksesseres for hvert frame). Hvis det blir brukt smart kan det muligens gi Xbox One like høy effektiv båndbredde som PS4, eller nok mer riktig, like tilstrekkelig båndbredde til Xbox One GPU'en som det PS4 har til sin kraftigere GPU. Uansett har nok MS ikke et design der man får bare brukt en brøkdel av APU'en fordi den er utsultet på båndbredde.
Når det gjelder GPU'ene så er det mer til en GPU enn shadere, så hvis alt annet er likt har ikke PS4 en 40% kraftigere GPU med 40% mer shader ytelse. Man har også texturing og backend rendering og det er langt ifra alle situasjoner som vil være shader begrenset, så totalen vil være lavere. Men nå sies det at PS4 har dobbelt så mange ROP'er som Xbox One (32 vs 16) og hvis det stemmer vil totalen være over 40% kraftigere.
Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Microsoft slår tilbake mot teoriene om at PS4 er mye kraftigere enn Xbox One.

 

http://www.oxmonline.com/microsoft-no-way-xbox-one-30-weaker-ps4

Vil tro vi ikke får større forskjell enn PS3 VS Xbox 360 denne generasjonen, vi vet vel ikke alle spesifikasjonene enda, hvordan custom prosessorer, aktuell båndbredde på buser, hUMA løsninger, ESRAM og SHAPE audioprosessering innvirkner på den totale ytelsen.

 

En ting er hvertfall sikkert, begge konsollene kommer til å gi fantastiske spillopplevelser for oss :)

Endret av Booz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å få mer oversikt over hva som er i PS4 og XBO. Så langt så har jeg ikke sett noe på PS4 som ser bedre ut en på XBO, noe en skulle tro en hadde sett om det var hele 30% mer rå kraft til spill.

 

Er også noe snakk om at Microsoft kommer til å snakke mer om brikkesettet ifra AMD under Eurogamer Expo da dem skal ha en direkte pressekonferanse der. Ryktet er at Microsoft er under NDA ifra AMD og at det går ut den dagen.

 

En skal nok ta det med en stor klype salt, men det finner vi jo ut den 26 september.

Lenke til kommentar

Skal bli spennende å få mer oversikt over hva som er i PS4 og XBO. Så langt så har jeg ikke sett noe på PS4 som ser bedre ut en på XBO, noe en skulle tro en hadde sett om det var hele 30% mer rå kraft til spill.

 

The Dark Sorcerer? Jada, det er vel og merke en tech demo og vi vet ikke hvor nærme Xbox One kunne ha kommet.

Microsoft har sikkert et poeng med API og utviklings verktøy forøvrig, ihvertfall i starten når alle bruker mye (high-level) API'er. Hvem vet, kanskje det er Xbox One versjonen av NFS: Rivals som vil se penest ut pga det. Men etterhvert som utviklerene lærer konsollene å kjenne og begynner å skrive rett til hardware vil vi nok se ting på eksklusive PS4 spill som ikke er mulig på Xbox One og muligens noe ekstra på multiplattform spill, men det vil ikke skje med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...