Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Konsollene er vel omtrent det samme nå? Microsoft har oppdatert klokkehastigheten på både CPU og GPU, så det er vel lite som skiller de nå. Totalt sett er det vel bare noen få spill som blir helt eksklusive til hvert enkelt system, så nå handler det mer om smak og behag.

40-50 prosent bedre GPU betyr fremdeles mye mer enn 10 prosent bedre CPU, for ikke å glemme båndbredden på minnet da. Vi vet ikke frekvensen til PS4s CPU da, men jeg regner med at den blir på1,6 GHz som antatt.

Så forskjellen er fremdeles stor; men mindre.

Lenke til kommentar

40-50 prosent bedre GPU betyr fremdeles mye mer enn 10 prosent bedre CPU, for ikke å glemme båndbredden på minnet da. Vi vet ikke frekvensen til PS4s CPU da, men jeg regner med at den blir på1,6 GHz som antatt.

Så forskjellen er fremdeles stor; men mindre.

Gir DDR3 mot DDR5 50% bedre GPU? Ikke at jeg har veldig stor peiling på dette.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom ps3 og Xbox 360 var jo mer mystiske.

Xbox 360 hadde en mer kjent PowerPC cpu og en noe kraftigere og mer fleksibel gpu. Samtidig hadde Xbox 360 en minnebank.

Ps3 hadde en kraftig, men ekstremt eksotisk cpu, en noe svakere og mindre fleksibel gpu og delt minne.

Forskjellene nå er at ps4 har en mye kraftigere gpu, høyere båndbredde på minne, samtidig som at begge konsollene deler det faktum at arkitekturen x86-64 er godt kjent for utviklerene.

Jeg tror forskjellen vil være der fra starten av, og i større grad en de vs videoene vi har sett på ps3/Xbox 360 spill.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom ps3 og Xbox 360 var jo mer mystiske.

Xbox 360 hadde en mer kjent PowerPC cpu og en noe kraftigere og mer fleksibel gpu. Samtidig hadde Xbox 360 en minnebank.

Ps3 hadde en kraftig, men ekstremt eksotisk cpu, en noe svakere og mindre fleksibel gpu og delt minne.

Forskjellene nå er at ps4 har en mye kraftigere gpu, høyere båndbredde på minne, samtidig som at begge konsollene deler det faktum at arkitekturen x86-64 er godt kjent for utviklerene.

Jeg tror forskjellen vil være der fra starten av, og i større grad en de vs videoene vi har sett på ps3/Xbox 360 spill.

PS4 har også kraftigere CPU, vel og merke.

Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig å regne ut selv:

CPU

PS4 8 flops/s * 8 kjerner * 1,6Ghz = 102,4 GFLOP

XB1 8 flops/s * 8 kjerner * 1,75Ghz = 112 GFLOP

(112-102,4)/102,4 = 9,375%

GPU

PS4 1,84 TFLOP

XB1 1,31 TFLOP

(1,84-1,31)/1,31 = 40,46%

Totalt

PS4 1,9424 TFLOP

XB1 1,422 TFLOP

36,6%

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Skjermkortet er helt klart det viktigste i spill, så hvis man overklokker prosessoren vil man neppe få 10% bedre ytelse i spill. Dog kan man få litt høyere minimum FPS. Overklokk på skjermkortet derimot skalerer veldig bra, så man kan fort få 4-5% bedre ytelse i spill med 5% overklokk.

Lenke til kommentar

Killzone? Resistance? Heavy Rain?

Det eneste spillet som kan konkurrere grafikkmessig på 360s side er vel GoW og Forza.

Grafisk sett vil jeg ikke påstå at disse spillene ser bedre ut enn Gears of War eller Forza. Heavy Rain har selvfølgelig bedre ansiktsanimasjoner, men det kommer av at det et helt annet spill.

Lenke til kommentar

Grafisk sett vil jeg ikke påstå at disse spillene ser bedre ut enn Gears of War eller Forza. Heavy Rain har selvfølgelig bedre ansiktsanimasjoner, men det kommer av at det et helt annet spill.

Vi sir, har en uenighet.

Men det er smak og behag om hva som føles fortreffelig når det møtes med øyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...