Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har nok lite med bredbånds utbygning å gjøre, jeg har testet Gaikai når det var oppe å gå på PC og da på en elendig linje som stort sett alle kan få. Problemet er latency, serverene er for langt unna rett og slett. Det tar for lang tid fra du gir en kommando til resultatet kommer tilbake til deg.

Så her tror jeg Sony ikke forteller det som det er, og i Usa så er i mange deler bredbåndet helt elendig. Så en kan jo da lure på denne utalelsen....nei..dette har nok med servere og latency å gjøre tror jeg.

Nå er Gaikai en helt annen server infrastrukur en resten av serverene til Sony. Men det jeg vil vite er om Sony vil tilby utviklere server kapasitet om dem ønsker. Dette er mer viktig en Gaikai mener nå jeg, for om Sony ikke har på plass store serverparker for dette rundt i verden og PS4 i samme grad som dagens PS3 vil basere seg på P2P så er det en deal breaker for online spilling ihvertfall.

Og ja jeg vet Sony har dedikerte servere for noen av sine egne studioer/eksklusive spill, men det er for alle utviklere som måtte ønske det ala Microsoft jeg nå tenker på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De snakker om å streame spill. Resten av Gaikai vil være tilgjengelig ved launch, som det står i artikkelen. Bedre å jobbe med å få tjenesten perfekt før man gir den ut enn å gi ut en uferdig tjeneste som vil få negativ omtale.

Men grunnen om at EU har crappy nett er idiotisk, da det faktisk er bedre enn i USA (for det meste).

Edit: Leste artikkelen en gang til, tittelen er litt misledende på den artikkelen.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har alltid hatt et problem med Dualshock kontrollene, jeg synes ikke de er behagelige, jeg foretrekker heller Xbox kontrollen. Og tredjepartikontrollere til Playstation var heller ikke behagelig.

PS4 kontrollen er tynnere tror jeg, men plasseringen av stikkene er selve problemet for meg.

Håndkontrollen er nok grunn for meg til å kjøpe en helt annen konsoll.

Det var pga kontrollen (og meny-utseende) jeg kjøpte først 360 som hovedkonsoll, før jeg kjøpte PS3

Lenke til kommentar

jeg har alltid hatt et problem med Dualshock kontrollene, jeg synes ikke de er behagelige, jeg foretrekker heller Xbox kontrollen. Og tredjepartikontrollere til Playstation var heller ikke behagelig.

PS4 kontrollen er tynnere tror jeg, men plasseringen av stikkene er selve problemet for meg.

Håndkontrollen er nok grunn for meg til å kjøpe en helt annen konsoll.

Det var pga kontrollen (og meny-utseende) jeg kjøpte først 360 som hovedkonsoll, før jeg kjøpte PS3

Er enig her, har alltid syns xbox har bedre kontroller enn playstation.

Nå har sony gjort store forbedringer med sin ds4 kontroll, så får håpe den er bedre enn den fæle PS3 kontrolleren.

Nå har microsoft fjernet batteripakken på xbox one kontrolleren, det er noe jeg syns er veldig positivt.

Lenke til kommentar

Akkurat film opplevelsen blir nok ikke noe problem, ser heller for meg at om man spiller i ett mørkt rom der kontrollen faktisk er i bruk, at det kan bli ett irritasjonsmoment for enkelte. Da sitter man jo med kontrollen forran skjermen, i motsetning til når man ser på film.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva er egentlig funksjonen til lysbaren? Tracking, om man er en av de som kjøper kamera? Burde vært slik at lyset slo seg på om den merket at et kamera var koblet til.

Den viser også hvilken spiller du er, på lik linje med de fire LED-lyktene på DS3. Den kan også brukes av spillutviklerne sånn at den blinker rødt om du tar skade, skifter farge etter farge på karakteren din, viser helse osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...