Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke HOME pisset. Bare en 3d avatar.

Fullstendig klar over hva du mente, jeg bare lurte på hvordan ståa med HOME er.

Men takker greit nei til en slik avatar dritt jeg også i grunn. Er ikke ofte jeg har jålet meg med denne på 360'en akkurat.

Lenke til kommentar

Det MÅ jo være noen der ut som snart sitter på konsoller fra det som skal produseres. Tenker da på Xbox managazine PS magazazine og hva disse "religiøse" tidsskriftene heter. Det tar vel litt tid før gamespot og IGN får tilgang til begge tror jeg.

Det som alle nå lurer på er jo hvordan disse performer i forhold til hverandre. For meg så er det en del viktige tilleggskriterer. STØY! Sitter ofte å gamer på natta når resten av huset sover så jeg kan ikke ha en konsoll som støyer som en støvsuger....

Et annet viktig aspekt er KONTROLLEREN! Hvilken er best? Det er det bare en måte å finne ut på og det er å teste.

Da PS3 kom så hadde de noen sære spill på release som ikke ble fulgt opp. Andespillet der man skulle tilte med kontrolleren og navigere plastikkender rundt i "et bolle med vann". Ungene elsket dette spillet og far va jo ikke bedre enn at han måtte ha GULL på alle baner...

Får håpe det også kommer noen morsomme underfundige spill denne gangen også til begge konsoller... SPENNENDE blir det ihvertfall framover.

Så kommer det vel en GTAV port i april/mai med masse ekstra innhold ;-)

Lenke til kommentar

Du vet når xbox one blir lansert i norge? Fortell hvor du har hørt dette.

Og ja, jeg vet den har raskere ram men blir den en bedre konsoll av det?

Jeg kan enkelt si xbox one er en bedre konsoll siden den har kinect, men nei jeg mener ikke det.

Du kan dessuten bestille xbox one fra ms tyskland å få den levert når den blir lansert i november, til samme pris ms norge skal ha.

Du bruker vel konsollen til å primært spille på, da er det vel spilla som gjelder, hvilken kontroller du liker best, hvilken nettløsning du liker best osv.

Folk bør velge PS4 eller Xbox One etter disse kriteriene, aller helst begge :)

Endret av Booz
Lenke til kommentar

En sikker lanseringsdato har man ikke, og det kan betyr én av to ting. Enten har ikke Microsoft bestemt seg ennå, eller så kommer lanseringen såpass sent at det ville vært PR-messig problematisk å ta det opp nå. Dersom maskinen hadde kommet i januar eller februar hadde de nesten garantert opplyst oss om det, for å hindre oss i å velge PS4. Mars er mer sannsynlig.

Når det gjelder å kjøpe fra Tyskland er jo dette en mulighet, men mange vil spille med venner og kjøper samme konsoll som de har, så med mindre hele vennegjengen importerer blir det litt glissent med medspiller til utpå nyåret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En sikker lanseringsdato har man ikke, og det kan betyr én av to ting. Enten har ikke Microsoft bestemt seg ennå, eller så kommer lanseringen såpass sent at det ville vært PR-messig problematisk å ta det opp nå. Dersom maskinen hadde kommet i januar eller februar hadde de nesten garantert opplyst oss om det, for å hindre oss i å velge PS4. Mars er mer sannsynlig.

Når det gjelder å kjøpe fra Tyskland er jo dette en mulighet, men mange vil spille med venner og kjøper samme konsoll som de har, så med mindre hele vennegjengen importerer blir det litt glissent med medspiller til utpå nyåret.

Enig får håpe microsoft gir endelig lanseringsdato under PAX i helgen og ikke venter til TGS som da de offentliggjorde lanseringsdatoen på xbox 360.

Lenke til kommentar

Velger folk virkelig konsoll pga kontrolleren, det er bare vanesak greie.

Alle mus / tastatur jeg har hatt på PC har sugd balle de første dagene, etter 1-2 uker så elsker man det.

Velger konsoll det som gir mest for meg, spillene blir så si 50-50, og da velger jeg konsollen som gir mest for meg, fleste features kan man si det og det er ingen tvil at Xbox One er bedre her, så valget står enda her, Sony må klare å overbevise meg mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kontrollene tror jeg vil få mindre å si denne gangen (om det noensinne har hatt så veldig mye å si) ettersom Sony droppet sake rundene under designavgjørelsene, og faktisk tok seg bryet med å fornye DS kontrollen denne generasjonen. Nå ser den deilig ut rett og slett, og tilbakemeldingene fra de som har testet den er samstemt positive :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Microsoft: We want Skype on PS4

http://www.handytips.info/1567/microsoft-we-want-skype-on-ps4/

Kommer nok på PS4 også, spesielt siden de tydeligvis ønsker det og det allerede der på Vita. Sony skyter seg selv i foten om man ihvertfall ikke får alternativet.

Edit: Og da kan du faktisk spille på en PS4 og kommunisere med en som spiller på en Xbox One.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Microsoft: We want Skype on PS4

http://www.handytips.info/1567/microsoft-we-want-skype-on-ps4/

Kommer nok på PS4 også, spesielt siden de tydeligvis ønsker det og det allerede der på Vita. Sony skyter seg selv i foten om man ihvertfall ikke får alternativet.

Edit: Og da kan du faktisk spille på en PS4 og kommunisere med en som spiller på en Xbox One.

Sony må bare ha Skype på PS4, så lenge de ikke overdriver like mye som Microsoft. De fikk det til å høres ut som Skype på konsoll var helt revolusjonerende.

Lenke til kommentar

Ingen gamle playstation spill på PS4 i nær framtid ser det ut som...

Sony skylder på "broadband issues" i europa selv om de ikke utdyper hva som egentlig er problemet

http://www.computerandvideogames.com/427467/gaikai-on-ps4-eu-launch-uncertain-due-to-broadband-issues/

WTF snakker Sony om? Broadband issues? De mener vel mangel på egne servere? Eller mener de at folk ikke har bra nok bredbånd i europa? Hva med ms clouden? Rar uttalelse imo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...