Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Helt ærlig så frister Dead Rising 3, Ryse og Forza 5 mye mer enn noen av titlene som er tilgjengelig på PS4 ved "launch". Infamous: Second Son virker kult, men mye av det andre er multiplatform spill som sitter fast mellom to generasjoner. Forventer ikke enorme forskjeller fra CoD: Ghosts på PS3 til PS4 versjonen etc,

 

Synes Sony gjør alt det rette for tiden, men som deg så synes jeg at dem eksklusive spillene som kommer i starten frister mye mer hos XBO.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt ærlig så frister Dead Rising 3, Ryse og Forza 5 mye mer enn noen av titlene som er tilgjengelig på PS4 ved "launch". Infamous: Second Son virker kult, men mye av det andre er multiplatform spill som sitter fast mellom to generasjoner. Forventer ikke enorme forskjeller fra CoD: Ghosts på PS3 til PS4 versjonen etc,

Jepp! Helt enig, og multplats som The Division (heldigvis bekreftet til PC) og Watch Dogs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Basert på tråder som denne og nettartikler så virker det som mange er godt fornøyde med lineupen til Xbox One, dog noen med forbehold om at Sony kan komme med mange eksklusive i årene framover. Dessverre vet vi ikke om det er tilfelle før det er gått noen år...

Og mange andre er godt fornøyde med PS4's lineup, dog noen med forbehold om at Microsoft kan komme med mange eksklusive i årene framover. Dessverre vet vi ikke om det er tilfelle før det er gått noen år...

 

Det er en lang vei derfra til å tilnærmet hevde det er fakta at Xbox's lineup er best, og hvis du er uenig så er du sær. Det er ganske så påståelig. Sist jeg sjekket så var spill en smakssak, og dermed 110% subjektivt.

 

Jeg synes hverken Dead Rising 3, Ryse eller Forza frister i det hele, og kun noen få av Xbox eksklusivene interesserte meg like mye som de eksklusivene Sony viste. Med andre ord motsatt av deg. Jeg sier ikke du er sær av den grunn.

 

En annen ting er hvordan du ser ned på sære smaker, da det i de fleste andre produkt-sammenhenger er de med "sær" smak som blir sett på som kjennerne.

 

Dog skal jeg være enig i at begge selskaper kunne gjort en mye bedre jobb med launch lineupen. De mest interessante spillene for meg er multiplatform eller indie.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes mye om ikke det meste faktisk av hva som er av Indie spill er ganske så sært?

 

Synes det er så mye simple og barnslige spill fra Indie utviklere.

 

Det dukker opp noen unike spill i ny å ne men for min del så er det meste noe jeg anser som barnslige og "enkle" spill. Jeg er for at utviklere skal slippe å gå igjennom en utgiver og ser at det kan åpne opp for mye spennende.

 

Men jeg synes hele dette fokuset på Indie spill er litt fjasete rett og slett. Jeg klarer ikke helt se for meg at millioner av konsoll spillere heller sitter med slike spill isteden for hva dem ellers gjør idag.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og mange andre er godt fornøyde med PS4's lineup, dog noen med forbehold om at Microsoft kan komme med mange eksklusive i årene framover. Dessverre vet vi ikke om det er tilfelle før det er gått noen år...

 

Det er en lang vei derfra til å tilnærmet hevde det er fakta at Xbox's lineup er best, og hvis du er uenig så er du sær. Det er ganske så påståelig. Sist jeg sjekket så var spill en smakssak, og dermed 110% subjektivt.

 

Jeg synes hverken Dead Rising 3, Ryse eller Forza frister i det hele, og kun noen få av Xbox eksklusivene interesserte meg like mye som de eksklusivene Sony viste. Med andre ord motsatt av deg. Jeg sier ikke du er sær av den grunn.

 

En annen ting er hvordan du ser ned på sære smaker, da det i de fleste andre produkt-sammenhenger er de med "sær" smak som blir sett på som kjennerne.

 

Dog skal jeg være enig i at begge selskaper kunne gjort en mye bedre jobb med launch lineupen. De mest interessante spillene for meg er multiplatform eller indie.

Sær, som i at Playstation tradisjonelt har hatt en haug med japanske titler som er mildt sagt sære... Greit at MS lineupen ikke treffer deg, men det ser ut til at mange andre synes MS sin er bedre pr det vi vet nå.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes mye om ikke det meste faktisk av hva som er av Indie spill er ganske så sært?

 

Synes det er så mye simple og barnslige spill fra Indie utviklere.

 

Det dukker opp noen unike spill i ny å ne men for min del så er det meste noe jeg anser som barnslige og "enkle" spill. Jeg er for at utviklere skal slippe å gå igjennom en utgiver og ser at det kan åpne opp for mye spennende.

 

Men jeg synes hele dette fokuset på Indie spill er litt fjasete rett og slett. Jeg klarer ikke helt se for meg at millioner av konsoll spillere heller sitter med slike spill isteden for hva dem ellers gjør idag.

 

Greit å synes at mesteparten av indiespill er sære. Men det er langt ifra simple og barnslige, tvert imot. Det meste av AAA-spillene derimot er simple og barnslige, da simpel vold er barnslig og de kun tråkker i kjente stier. Det betyr ikke at de er dårlige, snarere tvert imot, jeg elsker mange av dem selv. Men de er jaggu meg ikke "voksne" kun fordi de inneholder vold.

 

Indiespill er derimot de som utforsker litt og kommer med nye ideer, og gjerne har de mest nyskapende ideene innen spill. Og mange kan se enkle ut ved første øyekast men kan være mye mer komplekse enn mange av AAA-spillene.

 

Du synes indie-fokuset er fjasete, men det er fordi du ikke ser hvordan de faktisk driver spillmediet fremover med nye ideer. Er ikke sikkert det er din greie, men mange ønsker å spille nye spill og ikke kun det samme spillet i ny drakt (med små nyvinninger nå og da).

 

Kos deg med de fantastiske spilla da, der Infamous Second Son topper hele driten! :)

Som sagt, det er det spillet som ses på som det mest spennende av eksklusivene som kommer. Selv om du ikke liker det, eller jeg liker DR3 bedre betyr ikke det at det er slik resten av gjengen ser på spillene.

Lenke til kommentar

 

Enhver Xbox One kan aktiveres som indie-konsoll for noen få hundre dollar, PS4 devkit til indies: 2500 usd.

 

 

 

Nøytral, men med PS4-avatar, okeei. Det virker å være enighet om at Xbox One har det mest spennende spillgalleriet post E3, om du er uenig har du nok ganske spesiell smak. For meg personlig er Xbox One mye mer interessant når tenker på det viktigste, som du sier: spillene.

 

 

 

 

Du vet at MS hadde en konferanse på Gamescom, ja? http://www.gamespot.com/events/gamescom-2013/microsoft-gamescom-2013-conference-6413265/

 

Jeg elsker at indieutviklere kan bruke Xbox One som et (simplere) devkit, men du glemmer at dette ikke er på plass enda. Du glemmer også at Sony låner bort sine devkits gratis.

 

Det ser også ut til å være en enighet mellom spillpresse og menigmann på spillforum at Second Son er det mest spennende spillet av eksklusivene. Og dette til tross for at du kanskje ikke mener det og jeg personlig pga min fascinasjon av zombier mener det er Dead Rising 3.

 

Når det gjelder diversitet innen spillmediet ser uansett PS4 allerede mye bedre ut enn Xbox One, men dette kan uansett forandre seg.

 

Dead Rising 3 ser uansett fantastisk ut.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes mye om ikke det meste faktisk av hva som er av Indie spill er ganske så sært?

 

Synes det er så mye simple og barnslige spill fra Indie utviklere.

 

Det dukker opp noen unike spill i ny å ne men for min del så er det meste noe jeg anser som barnslige og "enkle" spill. Jeg er for at utviklere skal slippe å gå igjennom en utgiver og ser at det kan åpne opp for mye spennende.

 

Men jeg synes hele dette fokuset på Indie spill er litt fjasete rett og slett. Jeg klarer ikke helt se for meg at millioner av konsoll spillere heller sitter med slike spill isteden for hva dem ellers gjør idag.

Om du spiller for å være voksen tror jeg du er motsatt av meg, Indiespill er der for å jevne ut for all den ikkesære opplevelsen vi får servert ved hver utgivelse ellers hos de "store".

Jeg elsker at disse sære og barnslige opplevelsene er der, for å koble ut fra alt det andre.

Noen av de beste opplevelsene fra spill de 3 siste årene har faktisk vært indie for min del.

Lenke til kommentar

På tide å slutte og bruke CBOAT som noen kilde. Et lite sammendrag på hva han har tatt feil på:

 

 

1) He said PS4 will launch in October as a "truthfact,' meaning it's fact. False, middle and end of November for NA/EU.

2) He said there is no final indie solution, and that it will come post launch. False, we got a coherent self-publishing statement at Gamescom, taken into effect immediately; you can tweet or email ID@XBOX to get your independent game on Xbox One.

3) He said indie devs will be limited to 3GB RAM total. False, as said at Gamescom indies will get FULL access to Xbox One and all it's RAM/power.

4) He said indies on Xbox One will be published through the "windows store ghetto." False on multiple accounts.

5) He said PSN will have no paywall. False, it was announced you need to pay to play online with PS4 right after.

6) He said he saw an exclusive Prince of Persia for Xbox E3 conference. False, he got the desert from Halo mixed up with PoP, especially because Master Chief was wearing a poncho to hide his appearance from his enemies. He has since apologized, but this goes to show his position within Microsoft, not even knowing something as big and staple as Halo from PoP.

 

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/1krnbo/cboat_has_gotten_so_many_leaks_wrong_that_its/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

http://www.heise.de/newsticker/meldung/Gamescom-Playstation-4-bietet-Unified-Memory-Xbox-One-nicht-1939716.html

 

 

Although both upcoming game consoles Xbox One and PlayStation 4 are based on AMD hardware, only PlayStation 4 supports the hUMA [Heterogeneous Unified Memory Access] for supporting a shared memory space. This was explained by AMD's Senior Product Marketing Manager Marc Diana to c't [big German IT magazine] at gamescom. This should put the 3D-performance of PlayStation 4 much farther ahead of Xbox One than many have expected so far. AMD sees hUMA as a key element for drastic performance improvements of combined processors. AMD's upcoming Kaveri desktop processors incorporate hUMA as well.

Behind the scenes, c't could hear from developers that the 3D-performance of PlayStation 4 is very far ahead of Xbox One.

Back in April, AMD manager Phil Rogers explained to c't that hUMA improves 3D-performance in particular. "Game developers have been eager to use very large textures for years. Until now they had to resort to tricks in order to package parts of larger textures into smaller textures. That is because today a texture has to be located in a special place of physical memory before the GPU can process it. With hUMA, applications can work with textures much more efficiently". AMD will give more details on hUMA at its upcoming developer conference in November.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler meg ganske nøytral i denne "krigen", og må si jeg synes Sony har tatt en slam dunk nå, iallefall for de som er interessert i spill og alt annet rundt det som er viktig per dags dato mens man spiller, og vil/må velge 1 konsoll.

Ser ikke hvordan MS skal få folk som ikke er ihugga fans av Halo o.l til å kjøpe demmes konsoll.

Det er min mening da..

 

Er selv meget interessert i spill, men sliter litt med å "glede" meg til PS4 lanseringen. Eneste spillet jeg egentlig vet hva er (Av ekslusivene som kommer dag 1), er Killzone, som er i en sjanger jeg begynner å bli meget mettet av etterhvert. Men får håpe jeg ser "lyset" etterhvert.

Lenke til kommentar

Her er en enkel forklaring over hUMA:

 

On a classical system you have a RAM pool and a VRAM pool that are physically speperated. Copying data from one pool to the other creates latency. The GPU is very good ad hiding latency. What it needs most is high bandwidth. The CPU on the other hand is extremely sensitive to latency. The CPU needs extremely low latency to work efficiently. Copying data from the RAM (CPU) to the VRAM (GPU) creates latency, but that's okay for the GPU. Copying data from RAM (CPU) to VRAM (GPU) and back to the RAM (CPU) creates even more latency. It's too much for the CPU. The copying alone takes longer than the computation wich makes this roundtrip highly ineffective.

Xbox360 and older APUs have a unified RAM. This means that the RAM is no longer physically seperated, but even though it's the same RAM chips, the system still distincts between memory partition for the differenct processors. You still need to copy the data between CPU partition and GPU partition, but this will be much more efficient than copying it between physically seperated pools. But it's still too much latency for a CPU, GPU, CPU roundtrip.

PS4 will have hUMA wich means that you no longer need a distinction between CPU partition and GPU partition. Both processors can use the same pieces of data at the same time. You don't need to copy stuff and this allows for completely new algorithms that utilize CPU and GPU at the same time. This is interesting since a GPU is very strong, but extremely dumb. A CPU is extremely smart, but very weak. Since you can utilize both processors at the same time for a single task you have a system that is extremely smart and extremely strong at the same time.

It will allow for an extreme boost for many, many algorithms and parts of algorit
hms. On top of that it will allow for completely new classes of algorithms. This is a game changer.

 

 

Ettersom jeg har forstått kan ikke Xbox One ha det pga ESRAMen.

Lenke til kommentar

Da var månedlig betalingsmodell for Elder Scrolls online bekreftet. Litt drøyt at man må betale for online i tillegg for PS+ eller Xbox Gold.

 

Er du sikker på att dette ikke bare gjelder pc ??

 

EDIT: Tok meg en runde på nettet å de står ikke noe om att konsollversjonen vil slippe unna dette, så blir nokk ikke noe ESO på meg, gidder ikke betale for å spille mmo på konsoll eller pc....

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Er det kun Kinect Microsoft har jobbet med de siste årene heller? Det er merkelig at PS4 kan ha så mye bedre teknologi tilgjengelig.

 

Teknologi, har jeg gått klipp av noe?

Det PS4 er 95% PS3 i større muskler, teknologi? er mulig jeg har gått klipp av noe men klarer ikke å se noe som er så spesielt med PS4 akkurat. Kinect er ikke noe nytt, og hva MS har jobbet med? Xbox One? Det har ikke vært noe poeng å levere ny konsoll da Xbox360 holder mål, samme gjelder for PS3 for den saksskyld.

Lenke til kommentar

http://www.heise.de/newsticker/meldung/Gamescom-Playstation-4-bietet-Unified-Memory-Xbox-One-nicht-1939716.html

 

 

Although both upcoming game consoles Xbox One and PlayStation 4 are based on AMD hardware, only PlayStation 4 supports the hUMA [Heterogeneous Unified Memory Access] for supporting a shared memory space. This was explained by AMD's Senior Product Marketing Manager Marc Diana to c't [big German IT magazine] at gamescom. This should put the 3D-performance of PlayStation 4 much farther ahead of Xbox One than many have expected so far. AMD sees hUMA as a key element for drastic performance improvements of combined processors. AMD's upcoming Kaveri desktop processors incorporate hUMA as well.

 

Behind the scenes, c't could hear from developers that the 3D-performance of PlayStation 4 is very far ahead of Xbox One.

 

Back in April, AMD manager Phil Rogers explained to c't that hUMA improves 3D-performance in particular. "Game developers have been eager to use very large textures for years. Until now they had to resort to tricks in order to package parts of larger textures into smaller textures. That is because today a texture has to be located in a special place of physical memory before the GPU can process it. With hUMA, applications can work with textures much more efficiently". AMD will give more details on hUMA at its upcoming developer conference in November.

http://www.heise.de/newsticker/meldung/AMDs-Unified-Memory-Mehr-Performance-und-Energieeffizienz-fuer-Kaveri-und-Co-1850975.html?view=zoomzoom=1

 

hUMA will work with DDR3 or GDDR5 - embedded DRAM - as in gaming consoles - could be embedded as cache.

 

Samme nettside med 2 forskjellige påstander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...