Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Har mest forventninger til XBO sin kontroller så langt. En vet jo ikke hvem en liker best før en har brukt dem men her er så langt mine tanker om dem.

 

Det jeg likte med PS3 sin kontroller er egentlig kun 1 ting og det er at stikkene hadde minimalt med motstand, dette har blitt fjernet og det er nå mer motstand.

 

PS4 sin kontroller har normale triggere, men XBO sine ser mer behagelig ut og dem er formet slik at fingrene kan nå dem på en ergonomisk måte ifra flere posisjoner. Hvor PS4 utgaven er formet for en måte og fingrene vil fort havne på kanten av triggerene.

 

XBO har også dedikerte motorerer i begge trigger knappene som vil gi forcefeedback som PS4 sin kontroller ikke har.

 

Stikkene på XBO sin kontroller har tekstur som vil gjøre at tomlene får et bedre grep, mens PS4 sin har minimalt med tekstur.

 

PS4 sin kontroller har høyttaler som kan gi mye kule effekter mens en spiller, dette har ikke XBO sin utgave. PS4 vil ha et lys på fronten av kontrolleren som ikke går an å slå av, om en som meg spiller ofte i et rom med dempet til ingen belysning så vil nok dette bli ekstremt irriterende, spesielt om en har en tv med et panel som reflekterer mye.

 

Vel det er noen tanker jeg har rundt kontrollene...skal bli artig å få prøve dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til å prøve begge kontrollerne, men ifølge en kjent Battlefield-designer er PS4 kontrolleren best: http://www.product-reviews.net/2013/06/28/battlefield-4-developer-preference-for-ps4-controller/

 

CBOAT er på ferde igjen med en ny "truthfact" tråd på Neogaf. Han er legit. Tråden: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=654903

 

Oversatt:

 

 

 

  • No Live streaming for Xbone, architectural reasons (not fully complete).
  • Latest SDK version (from couple of weeks ago) dropped performance by 15-20% across the board, dont get mad, happens all the time in console dev cycle and eventually will be fixed. No chance of early October release for the Xbone.
  • Certainly not for all 21 countries, localization excuse is complete BS. (look at the list of countries that got delayed and their local languages)
  • Late October launch for PS4. PS4 SDK is read and is basically master2 final (released today).
  • FYI, though people are mad about Bayoneta going sequel, you'll be somewhat unhappy about whatMS is moneyhatting with Platinim(?), other japanese devs in play but Kamaiya town (?) is only 1 I'm solid on. Game not for Europe.
  • Big park nuked game, it was a bomba, dead now. A whole studio focussed on TV services only. All the best talent went to Bigtusk or left MS entirely. Rare still kinect focussed, no matter what else you've head.
  • New indide publishing policy not set yet for Xbone, post launch.
  • September surpise is early. Apologise in advance, everything I saw over last 24 months was that there is no chance of a kinect-less SKU. Solid concrete decision.
  • Whisper of Kinect optional SKU early next year (March/April), enough smoke now that I dont want to wait until September.
Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Hva? Det der må være tull

Tviler (håper dog det er tull). CBOAT har hatt rett på rundt 90% av sine tidligere "bekreftelser". Det eneste han hadde feil på E3 var at et nytt Prince of Persia ikke dukket opp, som han/hun sa skulle.

 

For å si det rett ut: Jeg tror mer på CBOAT enn Sony/MS/Nintendos egne PR-folk. Og det burde si litt.

Endret av fantomena
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Trenger jeg å si mer?

hdeWIDL.jpg

 

 

 

Du må nok si mer ja, det er et bilde av hekken på konsollen, hva som er lufteåpninger der er ikke åpenbart, hvor/hvordan luft ledes vet vi ikke noe om.

 

 

 

Nå tar denne tråden en skummel vending, men mente ikke at gamerne fikk bone av den, men at gamerne fikk bone av microsoft mot sin vilje Uff... Nei var vel ikke noe spørsmål der, ville bare kommentere at den forkortelsen har vært rar i ørene mine helt siden den kom ut

 

Uansett så gleder jeg meg veldig til jul Prøver å unngå å forhåndsbestille begge konsollene men har veldig lyst på titanfall og nye halo og nye bokser under tv'en! Så vurderer jeg å selge min 360 og ps3 men samlemanien sier nei

 

Har Microsoft kommet med noen antydning til når XO vil lanseres hos?

 

Relevant:

cad-20130621-2dc88.png

 

 

 

FF11 f.eks. PC/PS2/360, alle spilte sammen.

 

Det er ingen ting som heter "ps4/xbone sine servere". Utgiverne drifter sine egne, men jeg tviler også sterkt på at det blir noe av. Men det har vel med politikk og integrere med de sosiale greiene å gjøre (les: du må lage din egen chat osv. fordi det er en tjeneste som ligger i xbl/psn)

 

Med denne generasjonen er serverne driftet sentralt av henholdsvis Sony og Microsoft. Jeg har ingen tro på at de vil støtte multiplayer på kryss av platformene.

 

 

 

 

Nettskya til xone vil ikke gi noe bedre grafikk i spill, men ting som lysseting, bedre ai, og div andre ting som dette går ann, viss man skulle satt ting på spissen å trodd att xone har 3 konsoller i nettskya så bør jo pc bli 3 ganger bedre den og med en nettsky, men desverre er ikke dette muligt med dagens latency som vi har på våres internettforbindelser, jeg forstår godt man ønsker dette er mulig, men så sant vi ikke får bedre og mer stabile nettverk så tror jeg ikke noe spesielt på att det er så mye man kan gjøre med den såkalte nettskya....

Streaming av filmer, spill, og div andre ting er ikke 100% stabilt ennå, men hvem vet hva som skjer om 10-15år, kanskje lenger eller kortere tid, men viss det tar så lang tid så vil jeg tro både sony og ms har komt ut med xbox2 og ps5....

 

Men personlig er jeg ikke noe supergeek, så jeg kan jo alltids ta feil, å kanskje ms vet noe som ikke alle andre vet, who knows

 

MS har ikke sagt at konsollen blir tre ganger bedre med skyen, get your facts straight. Og ja, det er mange ting som kan bedres med skystøtte og det blir spennende å se hvordan de materialiseres i

Lenke til kommentar

 

MS har ikke sagt at konsollen blir tre ganger bedre med skyen, get your facts straight. Og ja, det er mange ting som kan bedres med skystøtte og det blir spennende å se hvordan de materialiseres i

Så, hva sa de da?

 

og det blir jo nesten bedre å si digitalisert, da det er i skyene`?

Lenke til kommentar

Så, hva sa de da?

 

og det blir jo nesten bedre å si digitalisert, da det er i skyene`?

 

"it will provision the CPU and storage equivalent of three Xbox One consoles in the cloud."

Dette er hva Jeff Henshaw(Microsoft) sa.

 

Og ja, det utsagnet sier veldig lite for noen som ikke er teknisk kompetent, og det er at du er gamer gjør deg ikke teknisk kompetent selv om en del av media tror det.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

"it will provision the CPU and storage equivalent of three Xbox One consoles in the cloud."

Dette er hva Jeff Henshaw(Microsoft) sa.

 

Og ja, det utsagnet sier veldig lite for noen som ikke er teknisk kompetent, og det er at du er gamer gjør deg ikke teknisk kompetent selv om en del av media tror det.

Jo raskere CPU, jo raskere leser den Xbones operasjoner?

Det er jeg spent på og se.

Lenke til kommentar

Og hvor i all verden har du hørt det? Det er tull.

 

Sitat Peter Rubin i Wired:

 

“Microsoft is subsidizing cloud utility for developers—essentially, it will cost developers nothing to build on/access the Azure platform. So while I don’t believe it’s mandatory for a title to offer dedicated servers, there wouldn’t be any investment on the dev side to do so, which means… Yup, dedicated servers for everything. (Certainly for marquee MP experiences like BF3/4, COD, Titanfall, Destiny, etc). This is a huge part of why “persistent online world” was such a buzzphrase at E3 this year.”

 

Antar at Xbox one ikke er låst til å bruke Azure slik at en utvikler kan bruke egne servere om de ønsker det, eller til og med bruke "gamlemetoden" hvor en av spillerne i en multiplayersession er hosten. Men når dedikert server er så godt som gratis fra MS så sier det seg selv at så godt som alle spill vil bruke Azure.

 

Sony skal også tilby dedikerte servere til utviklere på PS4. Om tjenesten blir like gunstig som Microsofts gjenstår å se.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft vil tilby dedikerte servere til en redusert pris av hva det koster å hoste serverne selv. Det er klart, men det er langt ifra så godt som gratis. Men det er uansett en veldig bra tjeneste jeg håper utviklere vil benytte seg av. Latterlig at Microsoft har tatt seg betalt for Live-tjenesten på 360 med tanke på hvordan den har vært, nå kan det bli verdt det, litt ihvertfall, om man er sikret dedikerte servere til de fleste spill.

 

 

Edit: Nå finnes det spill som f.eks fighting-spill (Street Fighter, Killer Instinct osv) hvor man får en bedre opplevelse med en lokal host.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft PR har jo vært pålitelige... Ville ikke holdt pusten for dedikerte servere med mindre planen er å faktisk tvinge utviklere til å bruke dedikerte servere, og til å bruke deres. Hvis planen er å tilby servere til "en billig penge" og forby dem å bruke det til andre plattformer: hvorfor skulle tredjepart velge å betale ms for det hvis de uansett må gå enn annet sted for plattform nummer 2 og 3? Og enda viktige: p2p er gratis. Btw. er det i det hele tatt bekreftet at mulitplayer i destiny vil foregå på dedikerte servere? Det matchmaking greiene lukter p2p.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Microsoft PR har jo vært pålitelige... Ville ikke holdt pusten for dedikerte servere med mindre planen er å faktisk tvinge utviklere til å bruke dedikerte servere, og til å bruke deres. Hvis planen er å tilby servere til "en billig penge" og forby dem å bruke det til andre plattformer: hvorfor skulle tredjepart velge å betale ms for det hvis de uansett må gå enn annet sted for plattform nummer 2 og 3? Og enda viktige: p2p er gratis. Btw. er det i det hele tatt bekreftet at mulitplayer i destiny vil foregå på dedikerte servere? Det matchmaking greiene lukter p2p.

 

titanfall vil bruke cloud system på både xbox 360, xbox one og pc etter hva jeg leste en eller annen plass, så ser ut som x-one ikke får noe eksklusitet på cloud, å det blir dedi servere etter hva Respawn sier, regner med det er grunnen til att de bruker clouden + for å få bedre ai på alle bottene som vil løpe rundt, så lurer bare på hva som skjer viss internet kutter under oppdateringa av ai?? vil alle ai styrte spillere bli idioter å bare stå å måpe, eller sette seg fast i vegger rundt forbi?? kan jo bli en morsom opplevelse dette for xbox, pc spillere... :wee:

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...