Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Tredjepartsspill blir utviklet likt på begge konsoller, men Sony konsoller har mulighet til å yte mer. Alt i alt er det kun førstepartsspill som betyr noe i form av ytelse; Naughty Dog.

Se på Mafia 2 denne gen, gress mangler på Ps3 versjonen.

Alt handler om hvordan 3 parts utviklerne håndterer spillene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tredjepartsspill blir utviklet likt på begge konsoller, men Sony konsoller har mulighet til å yte mer. Alt i alt er det kun førstepartsspill som betyr noe i form av ytelse; Naughty Dog.

 

Ikke glem Quantic Dream. Jeg tror uansett ikke vi blir å skimte disse forskjellene før langt ut i konsollenes levetid.

Lenke til kommentar

Har ikke 360 bedre GPU og no greier?

 

Men cell var tydeligvis et helvete å programmere for. Nå trenger de praktisk talt ikke gjøre noe for å ta i bruk den ekstra ytelsen i PS4. De fleste vil nok ikke se det, men vil vel være mer antialiasing og lignende. Evt bedre og/eller mer stabil framerate.

 

Jo, var noe sånt.

 

Likte denne kommentaren jeg leste på NeoGAF for en stund siden: "The Cell was both the strength and the weakness of the PS3".

Lenke til kommentar

Fem spill ?? prøv denne linken så finner du mye mer spill enn 5

 

http://en.wikipedia....Station_4_games

Beklager, men personen jeg svarte skrev om 5 eksklusive sony spill, som er MYE mer å skryte av enn det nintendo har kommet med(uten begrunnelse utover at det bare er zelda, mario, pikmin, donkey kong, smah bros ect. noe som alle vet ikke er spennende) Blir mer morro med det revolusjonerende Killzone 3, som går ut på å springe rundt å skyte :)

 

Ser nå at det er 11 eksklusive, hvorav 5 er under statusen TBA. Enda mer å skryte av, gleder meg :)

Lenke til kommentar

Der handler det om arkitektur. PS3 har custom-CPU og GPU, dermed er det vanskeligere å utvikle spill til. Ergo kjører spill dårligere i fleste tilfeller.

 

PS4 blir annerledes. Denne gangen er det faktisk Xbox som visstnok skal ha custom-CPU.

Ble også litt interessert her, og ettersom du ikke svarer på spørsmålet, hvilke spill? :)

Er enda usikker på hvilken konsoll jeg skal kjøpe først, men dersom alle spill blir bedre på ps4, blir valget enkelt.

Lenke til kommentar

Det dumme med dette her er at Sony kan drøye lansering en måned slik at de klarer å treffe på enda flere behov på lanseringsdagen. Altså, det var vel rykter om 21. Oktober? Det eneste Sony har bekreftet er før Jul, og om de vil være sikre på å lansere til mange så kan de bare slippe konsollen den 21. November og dermed ha flere konsoller klare til folket. Det er veldig mange som vil kjøpe seg en PS4 i år. Bare de jeg spiller med på Xbox kommer til å bytte.

Lenke til kommentar

Så du ikke hva jeg skrev? Det handler om arkitekturen. Sony har avslørt at det ikke skal være snakk om custom-HW i PS4, dermed blir det lettere å utvikle spill til den..

 

Ja, men eg tviler på at dei kommer til å presse eit multiplatform spill ekstra på PS4, blir bare studioer som Naughty dog som kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ble også litt interessert her, og ettersom du ikke svarer på spørsmålet, hvilke spill? :)

Er enda usikker på hvilken konsoll jeg skal kjøpe først, men dersom alle spill blir bedre på ps4, blir valget enkelt.

Skyrim kjører for eksempel forferdelig dårlig på PS3. Ikke nødvendigvis pga. ytelsen til konsollen, men fordi Bethesda ikke klarer å lage spill til PS3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...