Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Interessante spill fra MS, var jo en haug med cutscenes og CGI. Quantum Break sa meg ingenting, Halo sa ingenting (selvom jeg vet hva jeg får), bare MGS V som tok meg skikkelig av skaftet.

Men heldigvis er ikke MGS V ikke hvilken som helst multiplatt, Jeg er Metal Gear fan så det holder, for det dem viste var kanonbra.

E3 sine tøffeste spill som jeg synes til nå er disse:

MGS V

Killzone Shadow Fall

Infamous Second Son

Kingdom Hearts 3

Final Fantasy XV

Forza Motorsport 5

Dead Rising 3

Watch Dogs

Tom Clancy's The Division

Disse viste også skikkelig gameplay, som er pluss i min bok.

Venter på Nintendo Power Hour!!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at MS viste frem de mest interessante spillene. DRM-flausen har imidlertid lagt en demper på hele konsollen.

Jeg har ikke sett Presse videon enda, venter på HD videon.

Men ifølge hva jeg har sett er jeg uenig i dere, jeg synes Ps4 har de beste ekslusivene,

Men de fleste spillene har jeg sett på nyhets sider.

Spill vil bare pøse inn etter E3 som vi ikke har hørt om. og jeg trur Sony vil ende opp med mest ekslusiver og mest originale spill.

Pluss at Ps4 blir og vere stor selgeren i japan, da kan vi vente oss mye titler fra japan.

Og vi vet alle hvor flinke japanerne er med spill.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Vil Square Enix ta Jrpg tronen tilbake?

Vi får bare håpe.

De trenger ikke ta over, bare lag dem 2 spillene bra så er jeg mer en godt nok fornøyd!

Kingdom Hearts 3 ga meg tårer, tenkte slikt: Endelig er det bekreftet (falt en tåre), den nyheten er den beste på lenge!

Final Fantasy XV så helt fantastisk ut (next gen written all over it), glimrende effekter, herlige animasjoner, gameplayet imponerende

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Ser ut til at man må betale for å spille online med PS4 og http://www.joystiq.c...quires-ps-plus/

Gjør meg ingenting, betaler allerede for onlinegaming på andre plattformer, no biggie

Men det som er så bra, er man faktisk eier spillet så lenge som mulig. Jeg kan også bygge samling på kommende PS4 ved å kjøpe spill fra ebay.co.uk, qxl.no, finn.no, Gamestop o.l :)

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De trenger ikke ta over, bare lag dem 2 spillene bra så er jeg mer en godt nok fornøyd!

Kingdom Hearts 3 ga meg tårer, tenkte slikt: Endelig er det bekreftet (falt en tåre), den nyheten er den beste på lenge!

Final Fantasy XV så helt fantastisk ut (next gen written all over it), glimrende effekter, herlige animasjoner, gameplayet imponerende

Enig

PS+ er så genialt at du bør ha det uansett. Gratis spill og rabatt på en hel mengde spill gjør det vel verdt å ha. I tillegg vil det fungere på PS3, PS4 og VITA. Genialt.

Jeg sjekket gamespot sin side når jeg leste om dette,

og det pøset inn positive ting om Ps pluss hvert eneste sekund.

Sony har virkelig visst hvordan man skal ha Online fee.

Hva som gjør det enda bedre er at Xbox har lært av Ps3 og nå begynner de og å gi ut 2 gratis spill hver måned,

Så nå kan Xbox 360 fans endelig få tilbake for og ha betalt monthly subscription i 6 år.

Endret av Realzi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har endo ikkje fått sett Sony sin konferanse. Men har funne nokre småklipp.

Det ser ut som om Sony har fulgt med i timen - og fulgt godt med på kva som har blitt diskutert på ymse fora på nettet.

Kvar einaste brølar Microsoft har gått på, kva DRM og brukte spel angår - annonserte Sony at var ikkje noko å diskutere når det kjem til PS4.

Og i tillegg så er den er 100 dalarar billegare enn Xbox One.

Ei stor fjer i hatten til Sony.

Eg har førehandstinga Xbox One - dette fordi me er ein kameratgjeng som dei siste 5 åra har spelt Xbox ilag. Me er veldig casual, og sitt på gode fiberlinjer heile gjengen - så dette med innsjekk og alltid online har ikkje vært noko stort problem.

Men no, spørs det om me ikkje må ha eit 'lag møte' der me kranglar høglytt over 3 kassar pils om kva plattform me skal handle inn.

Lenke til kommentar

Gran Turismo bør ikke bli nevnt som simulator mer. Samtlige her vil vel kalle Grid 2 for et 100% arkadespill, men likevel har det skademodell, fysikk samt muligheter for å ødelegge motoren så den ikke går like godt. Klart, dette er rimelig basic i forhold til Forza men Gran Turismo har ingen av funksjonene der.

Var stor fan av Gran Turismo i gamle dager men det er 5-10 år siden de har kommet med noe bra, ihvertfall ikke en sim lengre det er sikkert og vist. Og en annen ting med GT er hvor er fartsfølelsen ? Eneste bilspillet som ikke klarer å gi noe fartsfølelse som helst!

Er du seriøs? Du baserer hvorvidt GT fortjener simulator status på skademodell? At det ikke finnes fartsfølelse? Du får ta deg et besøk innom meg og vise meg, for jeg tror ikke det jeg leser her!

Visste du forresten at man ikke kunne skru av ALT av driving aids i Forza 100%?

Endret av K2D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg har førehandstinga Xbox One - dette fordi me er ein kameratgjeng som dei siste 5 åra har spelt Xbox ilag. Me er veldig casual, og sitt på gode fiberlinjer heile gjengen - så dette med innsjekk og alltid online har ikkje vært noko stort problem.

Men no, spørs det om me ikkje må ha eit 'lag møte' der me kranglar høglytt over 3 kassar pils om kva plattform me skal handle inn.

I samme situasjon selv! Er et gjeng som spiller, og de fleste vil ha Xbox. Spesielt da alle er ganske casual, og har helt okei nett. De bryr seg ikke om DRM ser det ut til.

Det som trekker ned er at PS4 så ganske stygg ut, i alle fall med første øyekast. Og ikke minst kontrolleren. Skal kjenne på den nye DS4 før jeg gir endelig dom, men MS ser virkelig ut til å ha tatt den seieren allerede.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det som trekker ned er at PS4 så ganske stygg ut, i alle fall med første øyekast. Og ikke minst kontrolleren. Skal kjenne på den nye DS4 før jeg gir endelig dom, men MS ser virkelig ut til å ha tatt den seieren allerede.

Den såg noko 'rar' ut. Eg vel å unngå ordet stygg - då eg berre har mysa på bileta som er komen.

Men, kontrollaren er ein stor faktor for meg òg. Eg er blitt veldig glad i Xbox sine kontrollarar - og dei gongane eg har lånt PS3 for å spele t.d Uncharted har eg hatt problemar med å bli vant med posisjonen på stikkene. Dette er nok - noko som blir betre etter meir bruk av Dualshock kontrollaren.

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Du baserer hvorvidt GT fortjener simulator status på skademodell? At det ikke finnes fartsfølelse? Du får ta deg et besøk innom meg og vise meg, for jeg tror ikke det jeg leser her!

Visste du forresten at man ikke kunne skru av ALT av driving aids i Forza 100%?

Skademodell er ikke nødvendig for å kalle det en simulator, men ekstremt viktig for realisme imo.

I stedet for "The Real Driving Simulator" som motto burde det vært "The Driving Simulator".

Lenke til kommentar

Må nok argumentere med vennegjengen, men skal argumentere hardt for PS4 denne gangen. Har alltid spilt mest på 360 og var egentlig ikke i tvil om hva jeg skulle handle, men restriksjonene til xbox 1 blir for mye for meg.

Så nettopp gameplay av Destiny og det ser uforskammet kult ut. Likte aldri Halo, men dette ser såpass annerledes ut at det nok er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...