Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også et spørsmål. Som dere vet så kommer det mange spill som også dukker opp på next-gen.

Skal dere kjøpe dem spillene som for eks BF4, COD G, FIFA 14, ACIV eller Watch Dogs til PS3/X360, eller gjøre som meg ved å vente til neste konsollene kommer ut?

Blir å avvente til PS4/One. Watch Dogs såg jævlig ut på dagens konsoller ihvertfall, om den traileren jeg såg var ekte. BF er elendig på dagens konsolller, og det er så tydelig at det er snakk om gammel hardware nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det tror jeg er et klokt valg av deg. Playstation får nok ikke mange gode eksklusiver med det første heller. Sånn det ser ut nå, pdd, så har de ingenting spennende synes jeg. De kan jo overraske på gamescom med noen godbiter, men overall vil nok Xbox One være den ledende konsollen.

Synes det er stikk motsatt jeg, og PS3 hadde de suverent beste ekslusivene denne generasjonen og tipper det vil fortsette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke mange gode eksklusiver? Det ser da veldig lyst ut så langt.

"Overall er Xbone den ledende konsollen"..? Overall er Xbone så lik PS4 at det ikke kan avgjøres hvilken som er best enda.

Det ser bekmørkt ut for PS4 mtp eksklusive spill pdd. Sony må virkelig vise frem noe spennende på gamescom.

Hvis du skal sitere meg, så sørg for å sitere rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har også et spørsmål. Som dere vet så kommer det mange spill som også dukker opp på next-gen.

Skal dere kjøpe dem spillene som for eks BF4, COD G, FIFA 14, ACIV eller Watch Dogs til PS3/X360, eller gjøre som meg ved å vente til neste konsollene kommer ut?

Skal på ingen måte spille mer en jeg må på PS3/X360 for å si det slik. Når det kommer til multiplattform spill så blir det ingen forhåndsbestillinger før konsollene er ute og jeg ser hvilke maskin som eventuelt måtte ha overtaket på grafikk osv.

Det kombinert med om at en av konsollene vil stikke seg ut bedre med tanke på kvalitet på kontrolleren, voice chat, sosiale funksjoner og et generelt helhetsinntrykk av konsollen vil bestemme hvilke konsoll jeg vil kjøpe multiplattform spill til i tiden fremover.

EDIT: Nå som Nvidia muligens har forsnakket seg og at GTA V ser ut til å komme til PC så skal jeg heller ikke plukke opp det på lansering til konsoll. Kommer det til PC så anser jeg det som stor sannsynlighet at det dukker opp til neste gen konsoll engang også. Da venter jeg heller, eller går for PC versjonen som uten tvil vil være overlegen samtlige.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

At antall ekslusiver tilsier hvilken konsoll som er best er jo bare tull. XB1 får garantert en del kinect-ekslusiver, og PS4 får garantert en del japse-ekslusiver. Begge deler fenger ikke meg noe særlig.

Valget mitt er egentlig helt åpent mellom PS4 og XB1, men spillene avgjør. Jeg "må" ha Forza, og jeg liker å ha muligheten til å fortsette min gamerscore/profil som jeg allerede har på X360.

Blir det et klasseskille mellom konsollene i favør PS4 så må jeg nok skaffe den og når prisene droppes!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser bekmørkt ut for PS4 mtp eksklusive spill pdd. Sony må virkelig vise frem noe spennende på gamescom.

Sånn her ser Xbox-utvalget ut:

Sunset Overdrive - Kanskje det mest spennende så langt. Nesten must-buy.

Forza 5 - Enda et Forza-spill. Ser fantastisk ut, men jeg er mer arkadetypen enn simulatortypen. Need For Speed er multiplat, og passer best for meg. DriveClub kan også ha noe å stille opp med.

Ryse: Son of Rome - QTE-basert Tech-demo, nærmest. Ser ubehagelig kjedelig ut. Men har pen grafikk.

Killer Instinct - Blir omtalt som F2P. Reboot av et gammelt slossepill. Fansen raser over F2P-valget.

Dead Rising 3 - Dette blir heftig! Zombieslakting er alltid moro! Jippi.

Kinect Sports Rivals - KINECT.

Crimson Dragon - Virker en smule spesielt. Blir nok spennende.

Quantum Break - Beviser nok en gang MS' fokus på TV. Men, ser uansett utrolig kult ut. Bør anskaffes. Remedy pleier ikke skuffe.

Halo - For tidlig å si noe som helst, annet enn at det er et nytt Halo-spill. Det lover da bra.

Powerstar Golf - Wat.

D4 - Virker utrolig spennende, men samtidig er jeg en smule skeptisk. Hva er det, i det heletatt?

Below - Indie-preget adventurespill. Spennende.

Ser ganske bra ut, det må jeg si. Men ingen av dem selger liksom systemet til meg, ingen av dem MÅ kjøpes. Sunset Overdrive er på grensen, men igjen: kjøper ikke Xbone pga. et spill.

La oss ta en titt på Sonys annonserte eksklusiver:

inFamous: Second Son - Instant systemselger for meg, som fan av serien. Vil appelere til ikke-fans også, siden det nesten starter from scatch.

Killzone: Shadow Fall - Kanskje det peneste NG-spillet vi har fått servert så langt. Killzone 1-3 var litt meh, men dette ser ut til å gjøre alt annerledes. Blir day-1 for meg, selv om det ikke er noen systemselger.

DriveClub - Veldig usikker på denne. Det kan enten bli veldig bra, eller veldig veldig dårlig. Så langt ser det bra nok ut.

Knack - Mike Cerny, typen som gjorde Crash Bandicoot og Ratchet & Clank mulig, lager platformspill med et snev av GoW-aktig slossing. Gleder meg veldig til denne.

The Order 1886 - Denne blir spennende. Vanskelig å si hva en skal forvente, siden vi ikke har sett gameplay enda, men jeg stoler såpass på Santa Monica.

Sure, MS har annonsert flere titler, og sure, flere av dem ser utrolig bra ut. Men Sony har mer på lager, og det de har annonsert så langt gruser Microsofts utvalg til de grader, tross smått antall. Quality over Quantity, right?

Jeg vet godt at du har Fanboy-genet, spredd i hele kroppen. Du kan nok ikke helbredes. Jeg prøver uansett å snakke deg til fornuft :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

PC får det beste spillet.

Total War Rome 2 :p

Men til Xbox One og PS4 håper jeg GTA V vil tilfredstille.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Der så rimelig svart ut for Xbox One for noen uker tilbake.

Sony har også kommer ut med at det er hos Gamescom titlene skal vises frem.

inb4 Gabes arrival.

• Liker 2
Lenke til kommentar

og det de har annonsert så langt gruser Microsofts utvalg til de grader, tross smått antall. Quality over Quantity, right?

Jeg vet godt at du har Fanboy-genet, spredd i hele kroppen. Du kan nok ikke helbredes. Jeg prøver uansett å snakke deg til fornuft :)

Du tar feil. Det Sony har annonsert til nå er ikke Quality... Seriøst, waky waky... Og du snakker om fanboy-gen? Oh the irony.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du tar feil. Det Sony har annonsert til nå er ikke Quality... Seriøst, waky waky... Og du snakker om fanboy-gen? Oh the irony.

Og der understreker du poenget mitt! Jeg prøvde så godt jeg kunne å lage en rettferdig sammenligning, dere begge konsollene ble satt i godt lys, også kaller du meg fanboy? Jeg skal da anskaffe en Xbone så snart den går ned i pris!

Skjerp deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og der understreker du poenget mitt! Jeg prøvde så godt jeg kunne å lage en rettferdig sammenligning, dere begge konsollene ble satt i godt lys, også kaller du meg fanboy? Jeg skal da anskaffe en Xbone så snart den går ned i pris!

Skjerp deg.

Rettferdig? Ha! Bare innrøm det, de 5 spillene er first-price kvalitet... Hvis inFamous er en instant systemseller, da skal det ikke mye til for å selge en Playstation til deg...

Btw, du trenger ikke å snakke meg til fornuft... Jeg skaffer meg en Wii U før jeg skaffer meg Sonys ræl, og jeg har allerede en Wii U... så fanboy-gen snakket kan du holde for deg selv. inFamous ser dårligere ut enn ZombiU, og da er det gale.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Rettferdig? Ha! Bare innrøm det, de 5 spillene er first-price kvalitet... Hvis inFamous er en instant systemseller, da skal det ikke mye til for å selge en Playstation til deg...

Btw, du trenger ikke å snakke meg til fornuft... Jeg skaffer meg en Wii U før jeg skaffer meg Sonys ræl, og jeg har allerede en Wii U... så fanboy-gen snakket kan du holde for deg selv. inFamous ser dårligere ut enn ZombiU, og da er det gale.

Once a fanboy, always a fanboy.

Hva skjedde med avataren og signaturen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...