Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det ikke en eksklusiv om det kommer på en PC. PC generelt er ikke en Microsoft eid plattform om du ikke viste det. Eksklusiver som Forza Motorsport serien, omtrent alle Halo spillene er eksklusiver til X360 som holder seg kun der, ja i mine øyner X360 eksklusiver.

Nå tror jo thklinge at sony kommer til å gi ut spillene sine på pc også... Og ja thklinge, når man kan spille spillene på pc og dermed slipper å kjøpe seg xbox 360 eller xbox one så er ikke spillene eksklusive.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er det ikke en eksklusiv om det kommer på en PC. PC generelt er ikke en Microsoft eid plattform om du ikke viste det, selvom omtrent alle kjører Windows OS.....

Eksklusiver som Forza Motorsport serien, omtrent alle Halo spillene er eksklusiver, Gears 2 til Judgment, Lost Odyssey til X360 som holder seg kun der, ja X360 eksklusiver.

Neste Halo til X1 håper jeg blir kun å finne på en X1, flere slike eksklusiver liker jeg

Ender spill opp på PC som er på PS4 eller X1 er dem direkte ikke eksklusiver, for da blir det laget på tvers, ikke hovedfokuset sitt rettet mot en konsoll.

Det er fortsatt KONSOLLEKSKLUSIVT, og det får holde i massevis, i hvert fall i forhold til denne diskusjonen, se emnet. Og ja, nå som PS4 deler arkitektur med PC/Xbox One så blir det nok flere ports til PC fra PS4. Kanskje ikke så mange fra Sonys egne studioer, men det er mange andre studioer der ute som gjerne vil ha et større marked for spillene sine.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Så fem på PS4 og 12 på Xbox One, så mest eksklusiver til Microsoft. Det lover jo bra for dem. Ørten tomme linjer er jo nettopp det, tomt. Og av liten relevans eller interesse.

Ser man på denne generasjonen så var det bra med eksklusiver til PS3. Delvis fordi fanboys mener et spill ikke er eksklusivt på Xbox 360 om det også kom til PC (ord de nok må bite i seg etterhvert som mange PS4-spill kommer på PC). Men det er jo ingen garanti for at det blir det samme denne generasjonen så den kaka er litt tidlig å spise.

Det første året har Microsoft planer om å slippe 15 eksklusiver og Sony 20. Hvor bra de vil være aner vi ingenting om enda, men selvsagt er det av interesse (for andre enn fanboys da). Det er spill som det er planer om å slippe første året, men vil tippe at noen på begge sider blir utsatt. Rett og slett fordi det er slik spillindustrien er.

Og et spill som kommer på en konsoll og PC er konsolleksklusivt, ikke en eksklusiv. Det er en forskjell der. Men skal man kun ha en konsoll så vil det jo bety det samme som en eksklusiv for en personlig, men det betyr jo ikke at det er en eksklusiv som ikke kommer noe annet sted.

Og Sony er avhengig av eksklusiver som kun kommer til konsollen. Det er det de lever av når det gjelder konsollmarkedet. Om et studio vil ha større marked for spillene sine bør de gå for multiplattformspill uansett, med både Xbox One, PS4 og PC. Du har sett deg blind på arkitekturen og tror at det er alt som betyr noe her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Har både PS3 Slim og X360 Slim men PS3 sin blu-ray tok kvelden for en måned siden.

Så ja har funnet ut at det er XOne konsollen jeg vil ha.

Går det ned i pris så kjøper jeg nok sikkert PS4 etterhvert også.

kan jo ikke gå glipp av killzone og uncharted :)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Har både PS3 Slim og X360 Slim men PS3 sin blu-ray tok kvelden for en måned siden.

Velger du Xbone på grunnlag av en dårlig behandlet Blu-ray-spiller på en gammel konsoll? Wow.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Valgte begge, men med en risiko som jeg er klar over. Microsoft har behandlet X360 som et standard Toys"R"Us produkt, er jo kommet mer Kinect titler en fullverdige AAA-AA titler dem 3 siste åra. ;)

Det må da ikke skje enda en gang til med Xbox One, litt av noen år det kommer til å bli da!

Har også et spørsmål. Som dere vet så kommer det mange spill som også dukker opp på next-gen.

Skal dere kjøpe dem spillene som for eks BF4, COD G, FIFA 14, ACIV eller Watch Dogs til PS3/X360, eller gjøre som meg ved å vente til neste konsollene kommer ut?

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke smart å bestemme seg før man vet sånn ca. noe som helst om hvordan multiplatsene blir på konsollene.

Kanskje Xbox får noen fete features som du ikke har på PS4 med den utrolige clouden og Kinect, og kanskje triggerne øker opplevelsen.

Kanskje PS4 får merkbart bedre grafikk evt features som du ikke får på Xbox pga touchpaden.

Kanskje man liker gamepaden til Xbox One best, kanskje man liker den redesignede PS4-gamepaden best.

Er jævla mange åpne spørsmål enda.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det tror jeg er et klokt valg av deg. Playstation får nok ikke mange gode eksklusiver med det første heller. Sånn det ser ut nå, pdd, så har de ingenting spennende synes jeg. De kan jo overraske på gamescom med noen godbiter, men overall vil nok Xbox One være den ledende konsollen.

Lenke til kommentar

Det tror jeg er et klokt valg av deg. Playstation får nok ikke mange gode eksklusiver med det første heller. Sånn det ser ut nå, pdd, så har de ingenting spennende synes jeg. De kan jo overraske på gamescom med noen godbiter, men overall vil nok Xbox One være den ledende konsollen.

Ikke mange gode eksklusiver? Det ser da veldig lyst ut så langt.

"Overall er Xbone den ledende konsollen"..? Overall er Xbone så lik PS4 at det ikke kan avgjøres hvilken som er best enda.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Første året får Xbox One 15 og PS4 20.

Minus de som blir utsatt da, fra begge sider.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...