Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

MS kunne godt spart seg for en klump av en PSU ja, men det skal bli spennende å se hvordan maskinene blir på støy og varmegang.

Et lite kabinett med mindre vifter burde i utgangspunktet bråke mer og bli varmere en hva et større kabinett med større vifter gjør.

Men er det noe info ute over hvor store viftene vil være inne i maskinene?

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja den ser jo bedre ut enn den første til 360..djises. :p

Jeg har lagt opp benken min etter HIFI`en, som begynner å ta en del plass nå. Skal alltids få plassert denne dritten her, er fint at Sony ikke har ekstern PSU da i det minste.

One har vel en MASSIV vifte i sving, så jeg forventer nå at den vil være betydelig roligere enn PS4 til envher tid faktisk. Når den tom. har ekstern PSU, burde det ikke være noe problem.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Klarte det virkelig ikke å ha en integrert PSU selv i den store boksen?

Om det viser seg at PS4 ikke sliter med støy eller varmeproblemer, så skjønner jeg virkelig ikke hva slags amatører MS har ansatt. Større boks, ikke like kraftig og ekstern PSU. Nå burde man kunne forvente at XB1 gruser PS4 i støy- og varmeutviklingstester. Noe annet er jo galskap.

Ingen dealbreaker da, bare for å slenge det inn. Klarte meg med monster-PSUen avbildet lengre opp i flere år, så skal vel overleve med denne som er vesentlig penere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle jo kunne forventet at MS kunne kjøpt litt ingeniørkunst da, slik som de kjøper alt annet. Ikke lenge igjen til november nå!

Har tenkt lenge på forhåndsbestilling, men jeg blir å vente til jeg får sett og prøvd konsollene selv. Nå er det el ikke kommet noen endelig dato på PS4 såvidt jeg har fått med meg, men satser på at de kommer rundt samme tid.

Drøyer det for lenge med PS4 får jeg bare gå for XB1 og heller bytte underveis.

Lenke til kommentar

Nå driver jo Sony med alt mulig av hardware da, så er ingen bombe at den er mindre. Har nok lært mye av de Vaio-laptopene eller hva de nå heter igjen. Små og stillegående.

Ja for de har jo innebygget strømforsyning :sick: - men vi kan jo f.eks se på Surface (pro) - de er vel et mer imponertende stykke ingeniørkunst enn Vaio slik sett ..

Uansett så er det bare fordeler både designmessig og termisk å ha en ekstern strømforsyning - en intern strømforsyning kan aldri bli like "bra" som en ekstern slik sett, vil alltid påvirke systemet negativt - men ja, det er mer praktisk for brukeren selvsagt (bortsett fra når den ryker ;))

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Nå har vel Sony ikke gjort så mye ut av seg etter E3. Microsoft har iallefall hørt på forbrukerne og inkludert oss i avgjørelser. Tenker på inkludering av headset blant annet. Itillegg til at de klokket opp CPU, fjernet restriksjoner og kommer med mye info om konsollen. Det er iallefall trygt å vite at de hører og gjør det som må gjøres for å vinne kampen. Uansett, PS4 er nærmere PS3.5 enn den er PS4. Sony har nærmest kun oppgradert hardware fra forrige konsoll. Lite å spore der som kan begrunnes med neste generasjon. Mulig forhåpningene var for høye, men dog.

• Liker 1
Lenke til kommentar

XBO er like mye spill konsoll som PS4, det at MS har snakket mer og vist mer at dem har fokus på mer en spill er ikke nødvendigvis en negativ sak.

En konsoll idag og for flere år fremover må ha flere ben å stå på en kun spill. PS3 er fks den maskinen i verden hvor folk flest ser Netflix med.

Konsoller har denne generasjonen vært inngangsbilletten til strømmings tjenester som Netflix og Viaplay for å nevne noen. Og med bluray spillere,media bokser,tv'r osv som konkurrerer om bruk av strømming tjenester så må PS4 og XBO ha noe som gjør at en slår heller på dem isteden for å gå via andre plattformer.

Hvordan brukervennlighet og hvor strømlinjeformet OS er og hvilke forskjellige muligheter en har i tillegg til spill tror jeg blir ekstremt viktig i årene fremover hvor det garantert kommer til å bare eksplodere enda flere strømming tjenester.

XBO har helt klart planer om å bli en slags media hub i stua, PS4 har ikke vært spesielt innpå det området og kun kjørt hardt på å fri til spillere. Og det kan være et feilsteg i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Sony trenger ikke si så mye eller forandre på så mye da de fleste er fornøyd med slik PS4 kommer til å bli. Samme kan ikke sier om XBO. Var jo på tide at de hørte på kundene ellers hadde de vært rævkjørt av Sony og hackere:)

PS4 er en SPILLkonsoll..samme kan ikke sies om XBO.

Si noe Xbox One ikke har?

Lenke til kommentar

"PS4 er en SPILLkonsoll..samme kan ikke sies om XBO."

"Synes Sony virker mye mer seriøse og ærlige i motsetning til MS."

PR, PR og PR. Tydelig at du biter på markedsføringstrategien til Sony.

MS har hatt en rævva periode PR-messig, mens Sony bare har kunnet ri den trygge bølgen i havn. Sidene kunne fint ha vært snudd, uten at noen fakta om konsollen hadde vært endret.

Når jeg skal ha konsoll, så er det spillene som avgjør. Hva har det å si om MS har hatt en dårlig PR-periode? Skal man kose seg mindre med konsollen?

(og saken hadde vært helt lik om det var snudd andre veien. Noe det på flere måter var denne/forrige generasjon)

Lenke til kommentar

Nå har vel Sony ikke gjort så mye ut av seg etter E3. Microsoft har iallefall hørt på forbrukerne og inkludert oss i avgjørelser. Tenker på inkludering av headset blant annet. Itillegg til at de klokket opp CPU, fjernet restriksjoner og kommer med mye info om konsollen. Det er iallefall trygt å vite at de hører og gjør det som må gjøres for å vinne kampen. Uansett, PS4 er nærmere PS3.5 enn den er PS4. Sony har nærmest kun oppgradert hardware fra forrige konsoll. Lite å spore der som kan begrunnes med neste generasjon. Mulig forhåpningene var for høye, men dog.

Eneste de har hørt på er pengepungen. Hadde de vært interessert i å høre på forbrukeren hadde de aldri lansert det de lanserte. Ms har bedrevet brannslukking abc i et sett siden e3. Ms har klart å kopiere nesten alle feilene sony begikk under lanseringen av ps3. Godt gjort ms.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...