Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Støtter at Microsoft legger DVR-funksjonen bak paywall. Vil man ta i bruk tjenestene Microsoft tilbyr, så betaler man lett de få kronene det gjelder for XBL-medlemskap. For min del kunne de også lagt singleplayer bak paywallen, men da hadde vel hyttefolket organisert seg igjen.

Ja for konsollen koster ikke allerede 4000 kr. Du er jo en beryktet fanboy her på forumet så det var ikke en veldig stor overraskelse at du støtter ms. (ser du endelig har fjernet du-vet-du-vil-signaturen; gratulerer)

PS:

capturelvaqm.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del kunne de også lagt singleplayer bak paywallen, men da hadde vel hyttefolket organisert seg igjen.

Ta den retningen Microsoft, blir jeg å avbestille hele Xbox One. Hadde vært tragisk å ta betaling for å spille en singelplayer når man allerede har betalt 499-599kr.

Kjøper den ene og alene for singelplayerspill.

Har ingen andre grunner en nettopp disse eksklusive singelplayerspillene til å eie en Xbox One. Skype og alt det andre bruker jeg PCen til. Hyttefolk-argumentet er oppbrukt og utrolig barnslig :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Ja for konsollen koster ikke allerede 4000 kr. Du er jo en beryktet fanboy her på forumet så det var ikke en veldig stor overraskelse at du støtter ms. (ser du endelig har fjernet du-vet-du-vil-signaturen; gratulerer)

Med ditt argument så kan man si det samme angående multiplayer. Man betaler jo for konsollen og spillet på Playstation, så hvorfor kan man ikke spille det mot andre online?...

Du er jo også en beryktet fanboy her på forumet, så gratulerer til deg også.

Lenke til kommentar

Ta den retningen Microsoft, blir jeg å avbestille hele Xbox One. Hadde vært tragisk å ta betaling for å spille en singelplayer når man allerede har betalt 499-599kr.

Kjøper den ene og alene for singelplayerspill.

Har ingen andre grunner en nettopp disse eksklusive singelplayerspillene til å eie en Xbox One. Skype og alt det andre bruker jeg PCen til. Hyttefolk-argumentet er oppbrukt og utrolig barnslig :)

Jeg synes ikke det hadde vært tragisk, da man støtter XBL-tjenesten som faktisk er bra. Forøvrig synes jeg det er litt komisk at man nevner det er drøyt med to online abb, når man kan få XBL-gold til 300kr for 13 måneder. Endel folk bruker jo mange titalls tusener på spill hvert år, så 300kr er en slikk og ingenting for en tjeneste som XBL. Slik jeg tolker det vil mange bare ta del i det beste Microsoft har å tilby, exclusives, uten å gi noe mer tilbake. Sett det flere steder, folk skal ha alt Sony har å tilby, men når det kommer til Microsoft, så skal man bare være "grådige" å ta for seg med exclusivene. Greit nok, men jeg synes ikke noe om det. Derfor er jeg for innføring av always online /paywall. På tide at flere gir Microsoft den kredden de fortjener, ved at de leverer flotte spill gang på gang.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det hadde vært tragisk, da man støtter XBL-tjenesten som faktisk er bra. Forøvrig synes jeg det er litt komisk at man nevner det er drøyt med to online abb, når man kan få XBL-gold til 300kr for 13 måneder. Endel folk bruker jo mange titalls tusener på spill hvert år, så 300kr er en slikk og ingenting for en tjeneste som XBL. Slik jeg tolker det vil mange bare ta del i det beste Microsoft har å tilby, exclusives, uten å gi noe mer tilbake. .

Jada, jeg vet man finner billig XBL Gold, men det er ikke poenget mitt.

Jeg betaler ikke ekstra på en konsoll som jeg vet selv jeg vil bruke mest tid alene på spillene, (dette gjelder på PS4 også, men skal ha PS+ pga bedre deals som PS3 har nå med bedre "leie" spill) er jo der ståstedet mitt er.

Trenger ikke alle de andre funksjonene med å abbonere XBL Gold (disse funksjonene finner jeg på tablets/PC/mobiler, da må jeg få lov til å ha den meningen :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jada, jeg vet man finner billig XBL Gold, men det er ikke poenget mitt.

Jeg betaler ikke ekstra på en konsoll som jeg vet selv jeg vil bruke mest tid alene på spillene

Men hvis singleplayer-delen lå bak XBL-paywallen, ville du da ikke betalt 300kr for 13 måneder slik at du fikk spilt spillene? Det hadde jo vært en grei løsning, da samtidig som du nyter singleplayer-opplevelsen, så bidrar du til XBL-communityet, slik at det blir større og bedre, og forhåpentligvis en gang i fremtiden tilbyr noe mer du også vil like.

Lenke til kommentar

Men hvis singleplayer-delen lå bak XBL-paywallen, ville du da ikke betalt 300kr for 13 måneder slik at du fikk spilt spillene? Det hadde jo vært en grei løsning, da samtidig som du nyter singleplayer-opplevelsen, så bidrar du til XBL-communityet, slik at det blir større og bedre, og forhåpentligvis en gang i fremtiden tilbyr noe mer du også vil like.

Nei, da hadde jeg solgt Xbox One/PS4/Wii U om dem skulle hatt en slik ordning. Jeg skal ikke måtte betale ekstra når jeg har lagt ned 499-599kr pluss DLC (som jeg mener DLC er et virus som burde blitt slettet, støtter kun DLC om selve hovedspillet var verdt pengene) pluss XBL Gold, nei da blir spillene for dyre.

Jeg føler heller ikke at man bidrar til noe som helst til XBL-communityet blir bedre ved å spille singelplayerspill.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Å måtte betale 4k for en konsoll, 5-600kr for et spill og så måtte betale mndsavgift for å spille blir helt håpløst. Er vel bare MMO sjangeren som har fulgt en slik betalingsmodell, og den modellen er vel allerede iferd med å synge på siste verset.

Husk MMO er ikke en singelplayer, dem tar betalt for driften, vedlikehold av servere o.l

De har microtransaksjoner, likhet med mange av dagens spill.

Er man villig til å kjøpe virtuelle ting, da har man valget.

Så fremt jeg ikke vil bli tvunget å måtte betale mer for å nyte en singelplayer, når jeg legger ned 499-599kr (eller CE, LE utgaver fra 700kr-1500kr) pr spill. :)

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Grunnen til at Sony nå tar betalt for å spille online er fordi disse tjenestene koster penger. Sony gjemmer ikke tjenester som Netflix, offline, Skype osv. bak en vegg fordi du faktisk betaler 79 kr i måneden for å bruke programmer som Netflix. Her kommer Microsoft ut som veldig grådig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at Sony nå tar betalt for å spille online er fordi disse tjenestene koster penger. Sony gjemmer ikke tjenester som Netflix, offline, Skype osv. bak en vegg fordi du faktisk betaler 79 kr i måneden for å bruke programmer som Netflix. Her kommer Microsoft ut som veldig grådig.

33kr måneden for PS+ om man finner PS+ til 399kr året :p

Fant mitt PS+ for 279,-, men det var på tilbud via PS Store

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Les igjen. Han sier netflix koster 79

Å så det når du nevnte det. Faen. Der har man et godt eksempel på hva varmen gjør med meg. Men å sperre Netflix'n bak betalingsmur når man allerede betaler for Netflix på ipad, mobil, PC eller på konsoller er dumt. Slik kan det bli på Xbox One, er allerede det på X360

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg spiller allerede online på noe som er bedre enn Live jeg, gratis. Det man fikk på 360 var tragisk, men blir bedre nå med Xbox One ser det ut som.

Uansett bakstreversk å ha Netflix,f2p-spill og lignende bak paywall.

Hva var så tragisk med det man fikk på X360 og hva blir så mye bedre med XBO?

Lenke til kommentar

360: helt middels tjeneste, ikke noe å skrive hjem om.

X1: til tross for all idiotien som er skrevet om skyen vil dedikerte servere bli tilbudt utgivere til en billigere pris enn om man ville drifte de selv. Kan potensielt bli veldig bra, om da utgivere bruker tilbudet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...