Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Ok, som et lite eksperiment.

1. Hva må til før dere ville brukt kinnecten?

2. Hvilket type spill, eller hva slags spill mener dere hadde passet perfekt for kinnect?

3. Hva for andre eksempler av bruk av kinnect kunne dere ha tenkt dere som et alternativ? Eksempel head tracking til Forza/flyspill/etc.?

Kanskje til tracking av enkelte FPS og simulatorspill. ArmA-serien til PC har allerede en lignende teknologi man kan bruke, men at Kinect fungerer til dette har Microsoft ennå tilgode å bekrefte.

Ting som:

- Smart-TV. Nei.

- Bevegelser. Nei.

- Mikrofon. Nei.

- Skype. Nei.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje til tracking av enkelte FPS og simulatorspill. ArmA-serien til PC har allerede en lignende teknologi man kan bruke, men at Kinect fungerer til dette har Microsoft ennå tilgode å bekrefte.

Så det er faktisk tilfeller der du kunne ha brukt kinect. Samt det er vell ikke Microsoft som trenger å bevise det, det blir vell opp til utviklerne å utføre. Vi har jo sett tech-demoer som viser at de har mulighetene for å vise retningen på lemmene våre, og der er nok hodet vårt det enkleste å tracke.

Ting som:

- Smart-TV. Nei.

- Bevegelser. Nei.

- Mikrofon. Nei.

- Skype. Nei.

Smart-TV er da relativt nytt fremdeles. Jeg er da åpen for kinect der også hvis det blir implementert bedre, og da gjerne med muligheter for meg selv å lage "features" til de forskjellige tingene. Hvis jeg kan spille inn lyd opptak med min egen stemme, og linke det til forskjellige funksjoner så ser jeg for meg at det kunne vært noe som fungerer. Men slik det er nå hvor man må gjøre om stemmebånd og dialekt for å få det til å respondere er jeg enig er tungvindt og neppe noe jeg ville brukt selv.

Bevegelser inneholder for mye syns jeg til at jeg noen gang vil si aldri.

Er sensoren så presis slik at jeg kan bruke hånda eller en finger som en musepeker så ser jeg mange bruksområder her, spesielt til en konsoll. Hvor jævla lang tid tar det ikke å bla igjennom menyer med en håndkontroller? Samt det å skrive?

Mikrofon er da fint å ha, selv om man sikkert ender opp med eget headset til slutt med integrert mikrofon. Men mikrofonen i kinect har da flere bruksområder enn til kun min stemme hvis man er litt kreativ. Hva hvis man integrerer et partyspill med mikrofonen, og spillet former seg etter musikken som er i bakgrunnen der vi spiller? Eller hva hvis de overdriver med lyd og farge til et skrekkspill basert på spillerens lydnivå?

Hvorfor er skype så ille?

Mitt svar er visst de lager et godt spill så skal jeg beklage.

Jeg er for gode spill.

Men Kinect har ikke visst noen sterk side dessverre.

Og den har ihvertfall ikke hjulpet tidligere serier til Xbox.

Der er jeg enig. Kinnect tl nå har vært helt jævlig, og min kinnect står og støver ned og har blitt brukt maks 10 minutter av meg. Men det har nok blitt brukt endel timer av mine nevøer og nieser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har Skype på PC-en og mobiltelefonen, så jeg trenger det ikke på konsollen. Mikrofon kjøper jeg separat. Bla gjennom menyer med håndkontroller fungerer utmerket, så jeg trenger ikke slik innovasjon. Jeg har uansett ikke plass til å bruke Kinect. Jeg har spillkonsollene mine stående på et rom som bare er noen få kvadratmeter. Jeg har plass til skrivepult, stol og hylle. Det er null rom til å bevege seg.

Vel, ifølge logikken til Realzi skal ^Thomas^ ha seg One foran PS4 siden han snakker mest om One.

Jeg snakker mest om Xbox One fordi den har vært mest kontroversiell. Jeg har forhåndsbestilt begge konsollene, men den ene skal avbestilles før lansering. Så langt heller jeg mot PS4 fremfor Xbox One.

Lenke til kommentar

Jeg har Skype på PC-en og mobiltelefonen, så jeg trenger det ikke på konsollen. Mikrofon kjøper jeg separat. Bla gjennom menyer med håndkontroller fungerer utmerket, så jeg trenger ikke slik innovasjon. Jeg har uansett ikke plass til å bruke Kinect. Jeg har spillkonsollene mine stående på et rom som bare er noen få kvadratmeter. Jeg har plass til skrivepult, stol og hylle. Det er null rom til å bevege seg.

1. Så hvis du sitter i stua så tar du med deg enten en PC for å skype, eller du bruker mobilen, selv om du ville hatt det tilgjengelig fra TV'en?

2. Leste du resten av mikrofon kommentaren? Du har ingen reaksjoner mener jeg siden du hoppet over dem?

3. Bla igjennom menyer med en håndkontroller fungerer utmerket i forhold til hva? Du kan da ikke mene at dette er det beste som vi noen sinne vil bruke for å navigere slike menyer? Særlig hvis UI'en til xbone vil ligne noe ala Win 8? Der er jeg faktisk glad PS4 kontrollieren vil ha en touchpad.

4. Du vil alltid kun eie et rom på noen få kvadratmeter for medierommet ditt? Du har ingen fremtidsplaner om å flytte og få noe bedre altså?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dette fokuset på minnehastigheten. - Det er nesten garantert at minnehastigheten i X1 og PS4 kommer til å ha null innflytelse på ytelsen i spill - dette er bare papir-skryte-specs som overhodet ikke kan omsettes i real-world ytelse - og i all tilfeller ikke får på slutten av livssyklusen når siste millimeter ytelse er presset ut av konsollene - flaskehalsen her blir ikke minnet, men disken/nettet.

Det hele er avhengig av hvordan minnet brukes, feks moderne Cpu'er som har skjermkortdelen innebygd får en ganske så stor ytelseøkning av kjappt systemminne mens dedikerte skjermkort som har eget minne har mindre fordeler av kjappt systemminne.

Slik både Xbox og Ps4 er bygd opp vil jeg personlig tro at kjappere minne vil ha en betydning ytelsemessig, men vanskelig å si hvor mye.

Lenke til kommentar

Det hele er avhengig av hvordan minnet brukes, feks moderne Cpu'er som har skjermkortdelen innebygd får en ganske så stor ytelseøkning av kjappt systemminne mens dedikerte skjermkort som har eget minne har mindre fordeler av kjappt systemminne.

Slik både Xbox og Ps4 er bygd opp vil jeg personlig tro at kjappere minne vil ha en betydning ytelsemessig, men vanskelig å si hvor mye.

Bare skjermkortet alene er jo ca 20% mer reel ytelse, så når man legger på raskere minne så er nok ps4 ca 30% kjappere.

Lenke til kommentar

Dette her blir ganske off-topic men etter at ms kjøpte opp skype, har jeg hatt flere problem enn noen gang, null vedlikehold i det hele tatt.

topic:

Vinneren av krigen her blir uansett "Deg" og "Meg".

Skype problemer? aldri har jeg hatt problem med det, verken før eller nå, så jeg baserer dette på brukerfeil, 99% av tiden er det brukeren som er skylden.

Jeg vet at folk har tendes til å kjøre gammel versjon av skype og det skaper problemer og ja, det går under brukerfeil.

Endret av nagina
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skype problemer? aldri har jeg hatt problem med det, verken før eller nå, så jeg baserer dette på brukerfeil, 99% av tiden er det brukeren som er skylden.

Jeg vet at folk har tendes til å kjøre gammel versjon av skype og det skaper problemer og ja, det går under brukerfeil.

Ingen vits i å angripe brukerne som ene og alene skyld i skype problemer. Har brukt skype som nevnt her helt til microsoft kjøpte det opp, og etter det har jeg bare hatt problemer med det jeg også. Har oppdatert skype hele tiden men uten noen løsning på problemene. Det beste er å bruke skype kun til chat, og heller bruke andre programmer til voice chat.

Lenke til kommentar

Dette her blir ganske off-topic men etter at ms kjøpte opp skype, har jeg hatt flere problem enn noen gang, null vedlikehold i det hele tatt.

topic:

Vinneren av krigen her blir uansett "Deg" og "Meg".

.

Joda, men det gjelder jo skype i sin helhet, ikke at det er et problem at kinect tilfører skype til xbox?

Personlig har jeg sjeldent opplevd problemer med skype.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Nå skal det jo sies at playstation kontrollene ikke er halvparten så gode å holde som xbox kontrollene. Kommer nok til å kjøpe xbox one, men det blir ikke før om noen år fram i tid.

Du er sikkert klar over det, men nå har Sony endelig lagt bort sake`n og fått fingen ut, og forbedret sin Dual Shock. Har vel kun lest positiv tilbakemeldinger rundt forbedringene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...